אושרה עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן

שר התקשורת יועז הנדל אישר את עסקת המיזוג בין חברות הסלולר. למרות הביקורת על המהלך, המשרד סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 11:27 כג באב התשפ

אושרה עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן
צילום: Lior Mizrahi/Flash90

לאחר שהדרג המקצועי במשרד מסר את המלצתו לשר, החליט היום שר התקשורת, חה״כ יועז הנדל, לאשר את עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן. במסגרת התנאים לאישור המיזוג פעל המשרד להבטיח, בין היתר, כי תנאי השירות הסלולארי ללקוחות גולן ישמרו.
 
המשרד סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת וימשיך לפעול על מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק. 

מנכ״ל סלקום אבי גבאי, הודה לשר התקשורת, יועז הנדל, למנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין וצוותה. גבאי אמר כי לאחר שתושלם העיסקה גולן טלקום תמשיך לפעול כגורם עצמאי ותחרותי ותמשיך להיות אטרקטיבית כפי שהייתה עד כה. 

כזכור, חברת הסלולר גולן טלקום נמכרה באופן רשמי לענקית הסלולר סלקום בפברואר השנה. על פי החוזה שנחתם, סלקום תעביר לבעלי גולן טלקום 600 מיליון ש"ח בסך הכל, כאשר שני שליש מהסכום ישולמו במזומן ושאר הסכום יועבר בתשלום דחוי. 

גולן טלקום החלה לפעול בשוק הסלולר בישראל בשנת 2012, זאת לאחר שזכתה במכרז שאפשר לה להפעיל את שירותי הסולור שלה בישראל. החברה סייעה בהורדת מחירים דרסטית בשוק, כמו גם תכניתו של שר האוצר לשעבר, משה כחלון, וזאת בשל מדיניות החברה, שנקטמה במחירים מוזלים שהצריכו את השחקניות הוותיקות בשוק, כמו פלאפון וסלקום, להוריד גם הן את מחיריהן.