במקום לכתוב טוקבקים - בואו לתקן את המשבר הכלכלי, איפה שהממשלה טועה

גם אתם חושבים שיש לחלק את המענקים בצורה חכמה יותר? יש כאלו שבוודאי צריכים את ה-750 שקלים יותר מאיתנו. יו"ר 'יד יפתח' טוען כי המצב חמור מתמיד וכי כמות הנזקקים רק עולה בעוד שהאמצעים לעזור רק יורדים

חדשות כיפה בשיתוף יד יפתח 24/07/20 11:07 ג באב התשפ

במקום לכתוב טוקבקים - בואו לתקן את המשבר הכלכלי, איפה שהממשלה טועה
צילום: shutterstock

רבים בישראל הביעו ביקורת על הממשלה המנסה לפתור את המשבר הכלכלי באמצעות חלוקת מענקים מבלי להתחשב בצרכים של אלו הנזקקים באמת לכסף. אך בעוד יש המספקים בכתיבת טוקבקים וציוצים ברשתות החברתיות, יו"ר עמותת 'יד יפתח', יוסף כהן, לא הסתפק בדיבורים.

כהן זיהה את הרצון הטוב של האנשים וקרא להם לתרום את המענק שיקבלו עבור אלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה. בשנים האחרונות מחלקת עמותת 'יד יפתח' חבילות מזון למשפחות נזקקות אך בעקבות המשבר כמות התורמים לעמותה פחתה. "תורמים שהבטיחו לתת כסף סכומים גדולים, הפסיקו לתרום" מספר כהן בצער. "מדובר בקשישים וניצולי שואה שאין להם יכולת לצאת מהבית ולקנות. בדרך כלל היינו שולחים להם את המצרכים עד הבית בעזרת מתנדבים, אך השנה קשה לאתר מתנדבים שיבואו לעזור באריזת מצרכים וחילוקה לבתים".

יש משפחות שהפכו רעבות ללחם

בנוסף לקריאה לציבור שאיננו זקוק למענק - להעביר את המענק לעמותה, בארגון כבר צופים את פני העתיד ומבקשים מהציבור להיות שותפים בהוראות קבע. "אני מאמין כי מי שיתרום תבוא עליו הברכה שהוא עצמו לעולם לא יזדקק לדבר בזמן הקורונה" טוען כהן. כהן כואב על המצב שרק הולך ומחמיר ומספר כי מאז תחילת המשבר נוספו מאות משפחות למעגל העוני. "קשה לי עם דבריו של השר הנגבי, שטען שזה 'חרטא' שיש רעבים ללחם בעקבות המשבר". כהן מזמין את השר לבוא ולראות משפחות שהן זקוקות למזון: "אבל הוא מסודר ומדושן, יש לו משכורת טובה כשר בלי תיק, ואם יפרוש אז הוא זכאי לפנסיה טובה". 

"יש משפחות רבות שבאו לפתחי העמותה לאחר ששני ההורים פוטרו או יצאו לחל"ת" מספר כהן. "ההמצב הוא לא על ביגוד אפילו, יש משפחות שבאמת הפכו לרעבים ללחם, מדובר בסכנת נפשות. אנחנו באמת מקווים שהציבור יפתח את הלב ויתרום לנו לפחות את המענק, ויעשו טוב אלו שיתנו הוראת קבע. כדי לחיות משפחות שנפלו למעגל העוני זקוקים ליותר מתרומה חד פעמית, ולכן מתן קבוע של כסף יכול להציל אנשים מנפילתם למעגל העוני עד שיוכלו לחזור לעבוד".

בעמותה גם נערכים לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, וקנו משלוח גדול של כלי כתיבה וציוד לימודי לטובת התלמידים. "התרומות של הציבור יסייעו במשבר שטרם דובר עליו, והוא הסיוע לתלמידים חדשים ברחבי הארץ להתחיל את שנת הלימודים הבאה ללא מחסור. כי אם משפחות נאבקות על מזון, יהיה קשה להן להתעסק עם קניית ציוד לימודי לילדים".