איך למתג את העסק באמצעות סרט תדמית?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/07/20 23:50 כא בתמוז התשפ

איך למתג את העסק באמצעות סרט תדמית?
פרות הדר, צילום: pexels (freestocks.org)

סרט תדמית לעסק הוא כלי שיווקי חשוב ונפוץ ביותר. אבל רבים מסרטי התדמית כיום אינם משיגים את מטרתם, מפני שאינם מופקים ומקודמים כהלכה.

על מנת שסרט תדמית יביא תועלת שיווקית משמעותית לעסק, נדרשת הפקה מקצועית ומושכלת. רק כך יהיה אפשר לנצל את הפוטנציאל הטמון כיום בשיווק דיגיטלי על ערוציו השונים. להלן מספר דגשים שכדאי להקפיד עליהם על מנת להצליח ולמתג את העסק באופן יעיל באמצעות סרט תדמית .

 

סרטי תדמית ממוקדי רשתות חברתיות

סרט תדמית המופק כיום למטרת מיתוג העסק יופץ בפורמטים שמותאמים בצורה מירבית לתוכן של רשתות חברתיות. ולכן עליו להיות מופק בהתאם ותוך התחשבות במאפייני הרשתות השונות.

לדוגמה, לצורך הפצה באינסטגרם או בפייסבוק, כדאי להכין גרסה מקוצרת של סרט תדמית המלא. סרטון באורך של 15 או 20 שניות, כזה שלא ישעמם את הגולשים ויגרום להם לצפות עד הסוף. כך נוכל לעלות משמעותית גם את כמות הצפיות בסרטון. ליוטיוב, לעומת זאת, נוכל להעלות סרט תדמית ארוך ומפורט יותר, ולפרסם אותו בפרופיל לינקדאין של העסק (בו מצפים למצוא הפניות לתוכן מקצועי ומפורט יותר). בכל הנוגע לקמפיין פייסבוק, חשוב להעלות את סרט הקמפיין במערכת של פייסבוק עצמה ולא בקישור יוצא ליוטיוב.

 

התאמה למובייל חשובה יותר מאי פעם

מאז תחילת עידן הסמארטפונים ועד היום אחוז תעבורת הגלישה ברשת המגיע ממכשירים ניידים נמצא במגמת עלייה מתמדת, וכיום מגיע לשמונים אחוז (!!!).

המשמעות היא שנהיה חייבים להפיק את סרט התדמית שלכם מותאם לצפייה במובייל, אחרת נפספס חלק עצום מהפוטנציאל שלו.

התאמה של סרטון תדמית למובייל מחייבת לא להעמיס על המסך יותר מדי פרטים קטנים (אותם יהיה קשה או בלתי אפשרי לראות ולהבין על גבי מסך הסמארטפון). חשוב להציב מסר גדול במרכז הפריים, אותו יהיה ניתן לראות גם במסך הקטן של טלפון נייד. בנוסף, כדאי להעלות את הסרטון בפורמט שיהיה נגיש וקל לצפייה מכל סוג של מכשיר.

 

להעביר את המסר גם בלי סאונד

גולשים רבים נוטים לצפות בסרטון בפיד בלי להקליק עליו, ולכן אינם שומעים את הסאונד של הסרטון, לפחות לא בהתחלה. לכן, כדאי לדאוג שהמסרים של הסרטון יעברו גם באופן וויזואלי בלבד.  כדאי לדאוג להפיק סרט מרשים ותופס את העין מבחינה ויזואלית, על מנת שיסקרן את הגולשים ויניע אותם להקלקה. תזכרו – 5 שניות ראשונות של הסרטון הן החשובות ביותר!

 

סדרה של תכנים מתוך סרטון תדמית

במידה והפקתם סרט תדמית ארוך ומפורט, תוכלו לחתוך אותו למקטעים קצרים באורך של עד 30 שניות למקטע. כל מקטע כזה יעביר מסר אחד או יספר על מאפיין אחר של החברה או השירות שלכם. את סדרת התכנים הללו תוכלו לעלות לאורך זמן ברשתות השונות וכך תצרו מעורבות, תצברו עוקבים ואף תבנו קהילה.

 

*** סטודיו אנקה עומדים מאחורי הפקת סרט תדמית הכוללת תסריט חד, עיצוב מוקפד ואנימציה או וידאו שאי אפשר להוריד מהם את העיניים.