לוד - כבר לא עיר למכירה

בשני העשורים האחרונים, לוד עוברת מהפיכה-אנושית. שילובי כוחות, התיישבות יהודית עניפה, קהילות על קהילות שמוקמות ונותנות מענה אמיתי לצורך להיות חלק מקהילה למרות המרחב העירוני

חדשות כיפה בשיתוף הגרעין התורני לוד 13/07/20 12:58 כא בתמוז התשפ

לוד - כבר לא עיר למכירה
הגרעין התורני בלוד, צילום: הגרעין התורני בלוד

לפני עשור כשהשתקענו בעיר, אנשים הרימו גבה. "לוד?! אתם בטוחים?". האמת, לא היינו בטוחים. היום? אין ספק שעשינו את הבחירה הנכונה. סיבוב אקראי ברחובות לוד בשעות אחר-צהרים חושפים עושר אנושי – צעירים- מבוגרים, יהודים-ערבים, ילדים- בני נוער, אשכנזים- מרוקאים- אתיופים- גרוזינים- רוסים, כולם מכולם, אין אחד מהחברה הישראלית שלא תמצא כאן.

לפני עשרים שנה, כשהסתובבו ברחובות לוד הייתה תחושה שכולם רק מחפשים איך לברוח. רב הגרעין, הרב ישראל סמט, קרא לזה "עיר למכירה" כל אחד פחד שהוא האחרון שהולך לכבות את האור.

בשני העשורים האחרונים, לוד עוברת מהפיכה-אנושית. שילובי כוחות, התיישבות יהודית עניפה, קהילות על קהילות שמוקמות ונותנות מענה אמיתי לצורך להיות חלק מקהילה למרות המרחב העירוני. הבחירה להיות חלק מהעיר – הילדים שלנו לומדים ביחד, אנחנו עובדים ביחד, כולנו לודאים.

מהתארגנות של שתי משפחות, התפתחו פה 15 קהילות שמונות מעל 1000 משפחות. והביקוש להצטרף, עולה משנה לשנה.

מה הקסם של לוד?

החום האנושי של האוכלוסייה. האהבה הגדולה של ילידי העיר להיות בה ולשפר אותה, האמונה כי זוהי עיר עם פוטנציאל בלתי נגמר לעשיה, לחיבורים ולחברויות לצד הרצון לקדם את ענייני העיר והאוכלוסיות שלה שנדחקו לשולי החברה לאורך השנים. אליס, תושבת העיר משנת 63 מספרת לנו קצת על השינוי. "ילדים שגדלו בעיר, אחרי הצבא העדיפו לא לחזור ללוד, בטח שלא להשתקע פה אחרי החתונה. היום, כשהילדים של הגרעין נשארים לגור וחוזרים לפה בתור זוגות נשואים, אני כ"כ שמחה לראות ילדים שטיפלתי בהם בגנים כשהם כבר גדולים". זה מחמם לי את הלב. הילדים שלי מתחננים שאני אעבור לגור לידם. אבל לוד זה הבית שלי, וכל הילדים האלו הם המשפחה שלי. הם באים, מבקרים, בודקים מה שלומי. אני שמחה שלוד היא הבית של כל-כך הרבה אנשים".

הגרעין התורני בלוד עוסק זה 23 שנים בפיתוח קהילות, בחיזוק האוכלוסייה היהודית בעיר, בקידום מסגרות לאוכלוסיות מוחלשות בעיר ובסיוע שוטף למוסדות המוניציפלים ע"פ הצורך.

היום, לאחר שלוש מערכות בחירות, קורונה אחת ואין ספור פרויקטים חברתיים שלא הפסיקו לפעול אף לא ליום אחד, אנחנו זקוקים לעזרתכם. כל תרומה תסייע לנו להמשיך את העשיה הציונית במרכז הארץ.

לוד. עשיה ציונית במרכז. בואו להיות שותפים עמנו בחיזוק העיר לוד. לפרטים ותרומות >>