טיפים לבחירה מוצלחת של שיש למטבח

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/07/20 13:55 יז בתמוז התשפ

טיפים לבחירה מוצלחת של שיש למטבח
צילום: shutterstock

עומדים לפני כניסה אל בית חדש? משפצים דירה קיימת? אתם עומדים לפני הרבה לבטים ושאלות כשאחת ההחלטות המרכזיות היא באיזה שיש למטבח כדאי לבחור.

הבחירה בשיש שונה ממרבית ההחלטות שאתם צריכים לקבל מפני שהיא צריכה לקחת בחשבון שלושה מרכיבים עיקריים: 1. מחיר 2. מראה וטעם 3. ההבדל העיקרי בין בחירת שיש לבין החלטות אחרות בא לידי ביטוי באופן השימוש והיכולת שלו לספק את הצרכים שלכם באופן הטוב ביותר.

לפניכם כל מה שצריך כדי לבחור שיש באופן הנכון שישלב את הטוב שבכל העולמות.

ההבדל בין שיש למשטח

כדי להחליט באיזה שיש לבחור, חשוב להבין תחילה את ההבדל שבין שיש לבין משטח.

בעוד שמרבית הצרכנים נוהגים לקרוא לו שיש למטבח, בפועל, מרבית הסוגים כלל אינם מורכבים משיש. הם אולי מזכירים אותו אך החומר שמרכיב אותם שונה לחלוטין.

ההבדל בין שיש למשטח בא לידי ביטוי בעובדה ששיש הוא למעשה אבו טבעית שנוצרת במעמקי האדמה בתהליך שאורך אלפי שנים אשר בסיומו חוצבים את הסלע הטבעי וחותכים אותו ללוחות המוכרים.

ישנם מספר סוגים של שיש טבעי כשהבולט שבהם הוא הגרניט שמאופיין בדרגת חוזק ועמידות מאוד גבוהים, עניין שהופך אותו לאחת הבחירות הנפוצות.

במקביל, יש תעשייה שלמה של משטחים דמויי שיש שנראים מאוד טוב וניחנים בתכונות שהופכות אותם למתאימים למטבחים על כל המשתמע מכך.

האם אתם צריכים שיש או משטח והאם זה משנה? לפי דעתנו התשובה לכך היא לא, כל עוד המשטח שנבחר עונה על הצרכים שלכם באופן המיטבי.

סוגי שיש ומשטחים

יש אינספור סוגי משטחים ושיש למטבח ומי שאינו מתמצא בתחום, יכול בקלות ללכת לאיבוד בין שלל האפשרויות שעומדות לפניו. לפניכם הסבר ממצא על הסוגים המרכזיים שנפוצים בישראל.

אבן קיסר – היצרן הישראלי שעשה חייל בעולם הודות למשטחי הקוורץ המוכרים שמיוצרים בשדות ים שליד קיסריה. אבן קיסר היא דוגמה למשטח איכותי שאולי מזכיר שיש אך אינו מורכב משיש בכלל.

גרניט פורצלן – גרניט פורצלן הוא אחד החומרים החדשניים והמתאימים ביותר לשימוש כמשטח למטבח הן מבחינת הנראות והן מבחינת התכונות של החומר.

ישנם יצרנים רבים מסביב לעולם שמייצרים את הגרניט פורצלן תחת שמות מותגים שונים וכפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, גם הגרניט פורצלן אינו שיש טבעי אך אף על פי כן, מתאים למטבח כמו כפפה ליד.

גרניט טבעית – שיש גרניט הוא אולי משטח השיש הנפוץ ביותר במטבח ומכל שלושת הדוגמאות שלפניכם, זאת הדוגמה היחידה שמייצגת אפשרות של שיש טבעי שנחצב באדמה והיא גם אחת האפשרויות הטובות מפני שהגרניט הטבעי מאוד חזק ועמיד לחום, שריטות, אינו סופח לכלוך וקל לנקות אותו.

השיקולים בבחירת שיש למטבח

כפי שציינו בתחילה, חשיפה לכל כך הרבה אפשרויות יכולה לבלבל את מי שאינו מכיר את ההבדלים ובחירה לא מושכלת של משטח שיש למטבח, עשויה להתגלות כאחת ההחלטות הגרועות בכל שיפוץ או בנייה.

אז כיצד בכל זאת אפשר לבחור משטח באופן הנכון? אנו מאמינים שיש כמה כללי בסיס שהקפדה עליהם תאפשר לכם להגיע אל הבחירה הנבונה והתאמה מושלמת שתשלב בין תקציב, נראות ושימושיות באופן הטוב ביותר.

מחיר

המחיר הוא שחקן מרכזי בכל שיפוץ ובנייה וכאן, המגוון הרחב של המשטחים והאפשרויות, יכול להביא לכם יתרון משמעותי מפני שבדרך כלל אינכם צריכים לחרוג ממסגרת התקציב כדי לרכוש משטח שיתאים לכם מבחינת הטעם האישי ומבחינת התכונות וההתאמה שלו לצרכים שלכם.

ההמלצה היא להישאר עם ראש פתוח ולהימנע מחריגות תקציב ככל שניתן.

מראה

העיצוב של המטבח מאוד חשוב ולבחירת השיש יש משקל גבוה בנראות.

בסופו של דבר כולנו רוצים להוציא מהמטבח היקר את המקסימום, אחת כמה וכמה בעידן החלל הפתוח שבו כל מי שנכנס אל הדירה או הבית רואה מיד את המטבח ואת המשטח.

גם בכל הקשור לנראות, למגוון הרחב יש הרבה מאוד יתרונות מפני שמציאת הדגם האהוב והמתאים ביותר לארונות ולשאר חלקי המטבח, לא צריך להיות מורכב.

בנקודה זו צריך לזכור שבסופו של דבר לא משנה כמה המשטח יהיה יפה ומיוחד, אם הוא לא יבצע את היעוד שלו ויספק לכם את המשטח המתאים ביותר לצרכים שלכם.

תכונות

קריטי לבצע את הבחירה תוך התחשבות בתכונות המשטח והתאמתו לצרכים שלכם.

לדוגמה, בבית שנוהגים לבשל, חשוב לבחור במשטח עמיד בפני חום, שריטות ושיהיה קל לניקוי.

יחד עם זאת, אם התקציב מעט מוגבל, אפשר להגיע בקלות לעמק השווה ולרכוש משטח יפה ועמיד שבמקרים מסוימים מצריך שימוש בתחתיות וקרש חיתוך. זה מקובל ונחשב לתקין לחלוטין.

טיפים להתקנת שיש במטבח

לא משנה כמה טוב ויקר יהיה המשטח למטבח אם ההתקנה שלו לא תתבצע באופן הנכון.

מהו האופן הנכון? גם כאן הכנו לכם רשימה שתוכלו לעקוב אחריה ולוודא שמי שמתקין לכם את השיש או המשטח, עושה את זה באופן הטוב ביותר.

  1. מתקין מורשה – מתקין מורשה שמעניק אחריות יצרן הוא התנאי הראשון.
  2. מדידת לייזר – יש שתי שיטות למדידת שיש. הראשונה היא באמצעים הרגילים והשנייה היא באמצעות לייזר. כדאי לשקול ולהיעזר באפשרות השנייה למרות שהיא מעט יותר יקרה מפני שהתוצאות יהיו מושלמות.
  3. במקרה של התקנת שיש בדירה, מומלץ להיעזר במנוף הרמה על מנת להעלות את משטחי השיש באופן בטוח לקומה הרצויה וכדי שלא יינזקו במהלך ההובלה.
  4. מתקין עם המלצות – לקוחות קודמים שממליצים על השירות של בעל המקצוע יכולים ללמד אתכם על טיב השירות, המחיר והמקצועיות של המתקין.
  5. בחרו בבעל מקצוע שמביא יתרונות נוספים כמו מעט חיבורים בין הלוחות, התקנת כיור אינטגרלי וכדומה.
  6. בצעו סקר מחירים בין מתקינים שעומדים בקריטריונים שהגדרנו. באופן הזה תוכלו להשיג את המטרה בהנחה של מאות שקלים.

בסופו של דבר בחירת שיש למטבח היא החלטה חשובה שיכולה להיות פשוטה. אם תכירו את האפשרויות לעומקן ותקפידו על הנקודות שסקרנו, תוכלו לבחור באופן שקול את המשטח הכי מתאים מבחינת תקציב, נראות ושימושיות.