חשבתם שבדיקה דרך הר הביטוח שווה משהו? תחשבו שוב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/06/20 19:53 כ בסיון התשפ

חשבתם שבדיקה דרך הר הביטוח שווה משהו? תחשבו שוב
צילום: pexels

לפני כמה שנים, הגיח לעולם בקול תרועה, הר הביטוח - מנוע חיפוש ואיתור הביטוחים הממשלתי.

בעקבות ריבוי פניות של ציבור שמאוכזב מחברות וסוכני ביטוח, משרד האוצר רצה להקל ולשקף לכל מי שירצה בכך תמונת מצב על התיק הביטוחי שלו. המטרה הייתה - שכל אחת או אחת מאיתנו יוכל באמצעות האינטרנט, תוך דקות ספורות, לדעת איזה ביטוחים יש לו והאם במקרה יש לו גם ביטוחים כפולים (כפל ביטוחים) שניתן לבטל.

המטרה היא ללא ספק מטרה נעלה. אבל, חברות הביטוח ממש (אבל ממש) לא אהבו אותה - והחליטו לנקוט באמצעים.

האם אתם יודעים על מה באמת חתמתם בפעם האחרונה שעשיתם ביטוח?

אם לא הבנתם, הסיבה שבגללה חברות הביטוח לא מעוניינות שמנוע חיפוש ביטוחים בדמות הר הביטוח יאפשר לכל מי שרוצה לבדוק דרכו את הביטוחים שלו היא פשוטה - זה פוגע להן בפרנסה. והן מצאו פרצה נהדרת לעקוף את זה - הן פשוט מחתימות לקוחות על סעיף שבו הם מצהירים שהם לא רוצים להעביר את המידע למנוע שהקים משרד האוצר. וכתוצאה, יש אפשרות סבירה מאוד שחלק מהביטוחים שיש לכם לא יופיעו בכלל בבדיקה שתעשו באופן עצמאי.

 

בשיחה שעשינו עם נציגי "בטוח, ככה עושים ביטוח" נאמר לנו שהדרך האפקטיבית היחידה לעשות בדיקת ביטוחים, היא לעשות בדיקה מקצועית בשילוב של הר הביטוח ולעקוף את "חסימת" העברת המידע של חברות הביטוח על ידי גורם מקצועי ששולח בשם המבוטח בקשה לכל חברות הביטוח להעביר את הפוליסות על שמו.


"חלק מחברות הביטוח מחתימות את המבוטח על סעיף קטן ומשמעותי, שקשה מאוד לשים לב אליו. ואם כן שמים לב אליו, הוא יכול להיות מנוסח בצורה כזו שמעודדת את המבוטח להסכים לו - הסכמה לאי העברת מידע למאגר הביטוחים של משרד האוצר"

אז איך עושים בדיקת ביטוחים טובה מעבר לזו של הר הביטוח?

"הבדיקה דרך הר הביטוח לא מספיקה מכמה סיבות, ולא רק מהסיבה שחברות הביטוח מנסות שלא להעביר את המידע הזה למאגר הממשלתי".

הרעיון הוא לתת לגורם מקצועי (סוכן ביטוח) לעשות עבורך את העבודה הקשה, לרכז בשבילך את הנתונים מהר הביטוח ולצרף אותם לאלו שיתקבלו מבקשה מפורשת שרק הוא יכול להעביר לכל חברות הביטוח במסודר.

ואם אתם מפחדים מסוכן ביטוח בעקבות הפרסומות של "שוקה" ושמועות נוספות - אין לכם מה לדאוג. אל תשכחו לעולם דבר אחד - המטרה של חברת הביטוח היא לא לשלם לכם. וסוכנות ביטוח מקצועית דואגת ללקוחות ברגעים שבאמת צריך אותה. בנוסף, גם מחיר הביטוח שהם  משיגים מהחברות, זול יותר ברוב המקרים.

מתי כדאי לעשות בדיקה לביטוחים? 

לרוב, אם יש לכם סוכן מקצועי שמטפל לכם בביטוחים אין סיבה לעשות בדיקה וניתן ליצור איתו קשר כדאי איזה ביטוחים וכיסויים יש לכם בדיוק.

אם עדיין אין לכם סוכן, כדאי לכם לעשות בדיקה מקצועית ומקיפה בהקדם.

הבדיקה עצמה היא ללא עלות ורק אם הסוכנות תצליח לאתר ביטוחים פחות  טובים ולשפר לכם אותם - היא תהנה מעמלה שמשולמת לה ע"י חברת הביטוח.

 

אם אתם לא בטוחים האם אתם צריכים / כדאי לכם לעשות בדיקה, בעמוד הר הביטוח באתר "בטוח, ככה עושים ביטוח" יש הסבר מפורט על איך עושים את הבדיקה באופן עצמאי, מה היתרונות והחסרונות של בדיקה זו. וגם - תוכלו ליצור איתם קשר כדי לעשות בדיקה מקצועית ומקיפה ללא עלות.