הדברת מזיקים לבית ולעסק

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/06/20 20:44 ז בתמוז התשפ

הדברת מזיקים לבית ולעסק
מדביר, צילום: shutterstock

בבוא הקיץ, מזיקים רבים יוצאים ממקומות המסתור שלהם ומוצאים פינות נוחות בבתים ובחצרות.
להיתקל בג'וק או בנדל זה אף פעם לא נעים ולכן יש צורך לבצע הדברה מבעוד מועד בכדי לקחת את מקדם הביטחון הזה ולהוריד דאגה אחת מהלב.
אך עם כמות ההדברות השונות שיש כיום בשוק ההדברה איך נדע אילו הדברות יש? מהי ההדברה הכי טובה? ומתי כדאי לבצע הדברת מזיקים? על כל השאלות האלו ועוד נענה במאמר הבא בכדי לסייע לכל קורא להכין את הבית או העסק שלו בצורה הטובה ביותר לקיץ.

 

אילו סוגי הדברות מזיקים ניתן למצוא כיום בשוק ההדברה?

ישנם סוגים שונים של הדברות מהן ניתן לבחור את ההדברה המתאימה ביותר למצב שלכם ולשטח המצריך ריסוס:

הדברה ירוקה: ההדברה הנפוצה ביותר, נחשבת ליעילה יותר מהדברה רגילה וידידותית לסביבה כך שהרווח ממנה הוא כפול.

הדברה אלקטרונית: שימוש במכשור אלקטרוני מתקדם המשדר תדרים גבוהים מיכולת השמיעה של האוזן האנושית, הרחקה זו יעילה מאוד נגד מזיקים ספציפיים כמו עטלפים או יונים.

הדברה ביולוגית: הכי פחות נפוצה, הדברה על ידי דרכים טבעיות כלומר שימוש בבעל חיים אחד בכדי להדביר אחר, השיטה הזו נחשבת הכי פחות יעילה ולכן היא הכי פחות פופולרית.

הדברה אורגנית: הדברה אורגנית היא טעות נפוצה בקרב אנשים הפחות מתמצאים בעולם ההדברה, בו אין מושג כזה הדברה אורגנית, לרוב הבלבול הוא בין הדברה אורגנית להדברה ירוקה.

 

מה היתרונות של הדברת מזיקים ירוקה?

אז כמו שציינו מקודם, הדברת מזיקים ירוקה היא אכן ההדברה הנפוצה ביותר, אך מה הופך אותה לכזאת? מה יתרונותיה?

ידידותית לסביבה: לפני הכול, כשמה כן היא, הדברה ירוקה, כלומר הרעלים בהם נעשה שימוש בהדברה ירוקה הם חומרים המופקים מצמחים והם ללא ריח ואינם מסוכנים לבני אדם באותה הכמות של הדברה רגילה.

חזרה מהירה: חומר ההדברה הירוק בו נעשה שימוש נספג בצורה מעולה בקרקע ומאפשר חזרה לשטח המרוסס כבר לאחר שעה מסיום ההדברה, אלא אם כן מדובר במקרים של ילדים עד גיל 4 ונשים בהיריון (4 שעות) או במקרים של בעלי חיים (8-12 שעות) בהם יש צורך לקחת מקדם ביטחון גדול מהרגיל.

יעילה נגד מגוון מזיקים: הדברה ירוקה יעילה נגד מגוון מזיקים ויכולה לעזור לכם להיפטר מכמה בעיות במקביל. חלק מרשימת המזיקים שהדברה ירוקה תסייע בהרחקתם: ג'וקים, נמלים, נדלים, דגי כסף, עכבישים ועוד.

יעילה לאורך זמן: כמו שציינו לעיל, הדברת מזיקים ירוקה נספגת היטב בקרקע ונשארת לאורך זמן רב יותר מהדברה רגילה.

 

מתי כדאי לבצע הדברת מזיקים?

תמיד כדאי להיות בטוחים כשזה נוגע להדברה, זהו טיפול לסביבה שלנו אותו אנחנו צריכים ליזום בכדי ליהנות משטח נקי מזיקים. אך יש תזמונים מסוימים שהדברה היא כבר אינה בגדר המלצה.

לפני עונת הקיץ: בקיץ חרקים רבים מסתובבים בחופשיות, זו התקופה בה הצמחייה פורחת ומזיקים רבים יוצאים מהמסתורים שלהם לשוטט, זהו טיימינג מושלם לבצע הדברת מזיקים שתדאג להרחיק סוגי מזיקים רבים מהבית או מהעסק ותספק לנו קיץ שקט.

לפני מעבר דירה: ממש לפני אכלוס דירה זה זמן מעולה לבצע הדברת מזיקים ירוקה, הבית הריק מאפשר כר פעולה נרחב למדביר שיגיע לכל פינה ללא בעיה וחומר ההדברה ייספג היטב בכל פינה בבית.

כשאנו שמים לב לסימפטומים של נגיעות: ישנם מצבים בהם אנו חושדים שיכולה להיווצר נגיעות גדולה בבית שלנו. כך למשל אם נתקלנו בג'וק יותר מפעם אחת בתקופת זמן של שבועיים אין להקל ראש ולגשת להזמין מדביר באופן מידי בכדי למנוע מצב של נגיעות מתקדמת.

לסיכום, הדברת מזיקים דרך פסט-קונטרול היא ענין הכרחי לכל בית ולכל עסק, ישנם מגוון פתרונות הדברה מתקדמים מהם ניתן לבחור כמו הדברה ירוקה המשלבת ידידותיות לסביבה ויעילות בהדברה. דבר חשוב נוסף הוא לדעת מתי לבצע את ההדברה ולזכור שישנם מצבים אידאלים ליצוע הדברה שיקנו לנו שקט לאורך זמן רב.