כל מה שצריך לדעת על הסרת שיער בלייזר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/06/20 09:46 ו בתמוז התשפ

כל מה שצריך לדעת על הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער, צילום: shutterstock

כולנו רוצים להיראות טוב עד כמה שניתן, אבל זה לא תמיד קל לאור שיער הגוף הצומח על הידיים, הרגליים ועל אזורים שונים בגוף. רבים מאתנו תוהים מדוע יש לנו שיער גוף בכלל. כי בעוד שיער הראש מיועד יותר להגנה מפני השמש ולמראה חיצוני מושך יותר, הרי שעל פניו לשיער גוף אין תפקיד משמעותי. ואכן, החוקרים חלוקים בנוגע לתפקידו של שיער הגוף. כנראה בעבר שימש שיער זה לצורך הגנה מפני חיכוך הגוף עם עצמים ומפני קרניה של השמש. מה שבטוח הוא שהיום אין בו שימוש של ממש, והוא אף מהווה מטרד לא קטן עבור רבים מאתנו. למרבה המזל, קיימות היום טכנולוגיות מתקדמות אשר מסייעות לנו להיפטר מהשיער הבלתי רצוי ולדלל אותו.

 

טיפול להסרת שיער - איך זה עובד?

המטרה של כל טיפול להסרת שיער היא להרוס את זקיקי השיער, להפסיק את פעילותם ולמנוע את צמיחתו של השיער באזורים בלתי רצויים. אחת השיטות הנפוצות לטיפול להסרת שיער היא הסרת שיער בלייזר. הסרה זו מתבצעת באמצעות מכשיר מיוחד המיועד להסרת שיער בלייזר. במצב זה, האיכות של המכשיר שאתו מורידים את השיער חשובה ביותר, שכן מכשירים זולים ובלתי איכותיים עלולים להוביל לנזק ובסופו של דבר למנוע את פעולת הסרת השיער. לעומת זאת, מכשירי לייזר איכותיים כמו לייטשר או סופרנו מובילים לתוצאות טובות לטווח ארוך. הם שולחים פולסים של לייזר אל זקיק השערה בצורה מדודה, כך שהמטופל או המטופלת ירגישו כמה שפחות כאב.

לייזר ומכשירים אחרים

ישנם מכשירים שונים להסרת שיער בלייזר. כפי שראינו, המכשיר הנפוץ ביותר הוא לייזר להסרת שיער. מדובר במכשיר רפואי ומאושר אשר פולט פולסים של אור אל תוך הגוף, במטרה להגיע אל הזקיקים ולהשמיד אותם. קרני הלייזר אינן פוגעות בעור, אך הן מתחממות והורסות את זקיקי השיער, במטרה להשיג את התוצאה הרצויה ולהיפטר מהשיער הבלתי רצוי. מטופלים מדווחים שהטיפול הזה אינו כואב, אלא רק מעקצץ.

סוג נוסף של טכנולוגיה להסרת שיער הוא SHR. במסגרת השיטה, מחממים בהדרגה זקיק של שיערה בקצב של 10 פולסים לשנייה. ניתן ליישם את הטכנולוגיה הזו בקרב מכשירי לייזר ומכשירי אינפרא.

6 דברים שכדאי לדעת לפני שפונים לטיפול בהסרת שיער בלייזר

טיפול הסרת שיער בלייזר משפר את המראה החיצוני של האדם ואת הדימוי העצמי שלו, גורם לו להרגיש טוב עם עצמו והעיקר – חוסך ממנו את ההתעסקויות בהסרת שיער בדרכים אחרות יעילות הרבה פחות כמו שעווה או גילוח. אבל כל מי שמעוניין להתחיל לבצע טיפולי הסרת שיער, צריך להבין כמה דברים חשובים:

  1. דבר ראשון, טיפול בהסרת שיער בלייזר מתאים לנשים וגברים כאחד אשר רוצים להפחית את צמיחת השיער שלהם באופן משמעותי.
  2. מי שמעוניין לבצע טיפולים להסרת שיער בלייזר, צריך לזכור שמדובר בתהליך שלם שאינו מתבצע בפגישה אחת. נדרשות כמה פגישות (מספר הפגישות משתנה בין לקוח ללקוח), כדי לדלל את צמיחת השיער.
  3. טיפולי לייזר יעילים במקרים שבהם יש די מלנין בשיער. זאת משום שמכשיר הלייזר פולט אנרגיית אור הנקלטת על ידי המלנין של זקיקי השיער, מומרת לאנרגיית חום ופוגעת בזקיק.
  4. את הטיפולים מומלץ לבצע מתום גיל ההתבגרות ועד להופעתו של שיער לבן. כלומר, בין השנים 18 ל-45 בערך.
  5. כדי להשיג את התוצאות הטובות יותר, מבצעים טיפולים להסרת שיער בטווח של חודשיים או שלושה בין כל טיפול לטיפול. ההפסקה הזו בין הטיפולים מאפשרת לגוף להתאושש ובסופו של דבר לפגוע בכמה שיותר זקיקי שיער.
  6. הסרת שיער בלייזר נחשבת לטיפול בטיחותי ובדוק, אך כמו כל טיפול אסתטי הוא אינו מתאים לאנשים עם מחלות רקע מסוימות. לפיכך, לפני תחילת הטיפול חשוב לפנות ולהיוועץ באחד המכונים הגדולים, בייחוד אם באותו מכון קיים מכשיר אבחון.

הסרת שיער לגברים ונשים

כאמור, הסרת שיער בלייזר מתאימה לגברים ונשים כאחד, וסוג הטיפול צריך להתאים למבנה הגוף ולסוג השיער. כך למשל, שיער הגוף של הגברים עבה יותר והזקיקים עמוקים יותר. אזורי ההסרה הנפוצים יותר בקרב גברים הם בטן, עורף, גב, חזה, בית שחי, כתפיים ולפעמים גם ידיים ורגליים. באזור הפנים, הצצדים הנפוצים יותר הם אוזניים, לחיים, צדי האף והצוואר.

שיער הגוף הנשי דק יותר והזקיקים אינם נמצאים כה עמוק בתוך הגוף, ביחס לגברים. אזורי הסרה נפוצים בקרב נשים הם רגליים, ידיים, מפשעות, קו בטן ובית שחי. קיימת אפשרות להסיר שיער גם מאזור הפנים, אלא ששם יש צורך בשימוש עדין יותר במכשירים, בייחוד באזורים רגישים כמו סנטר ושפם.

מדוע כדאי לבצע טיפול להסרת שיער במכון שמיועד לכך?

מטבע הדברים, קיימים מכשירים ביתיים שנועדו לסייע להתמודד עם הסרת שיער כמו שעווה, סכיני גילוח או הוצאת שיער באמצעות מכשיר מיוחד בעל גלגלת אשר מושך את השיער כלפי חוץ. אך כל אלה הם פתרונות זמניים המחזיקים לכמה ימים, עד אשר אנו נאלצים להתמודד עם צמיחה מחודשת של השיער. כמו כן, שימוש בלתי מקצועי בתכשירים השונים להסרת השיער, עלול לפגוע בתוצאות ולפעמים אף לגרום לגירויים בלתי רצויים בעור.

טיפול ברשת מוכרת לרפואה אסטטית, כמו רשת נאטורפיל, לעומת זאת, מהווה הבדל של שמיים וארץ. ברשת נאטורפיל משתמשים במכשירים המתקדמים ביותר כדי לסייע למטופלים לדלל את השיער. טיפול מקצועי להסרת שיער בלייזר משתלם לאין שיעור בטווח הארוך, ותוצאותיו נראות טוב הרבה יותר. חישבו על זה: מוטב לשלם עבור הלייזר עכשיו, לעבור את הטיפולים ולהיפטר מהשיער, מאשר לרכוש רצועות שעווה שוב ושוב. כמו כן, הסרת שיער בלייזר מבוקרת על ידי אנשי מקצוע ונחשבת לבטיחותית ויעילה.

המאמר באדיבות Misrot