נערות וילדים: בגדים מעוצבים מחוץ לקופסה

כל מי שחגגה בת מצווה יודעת כמה קשה למצוא בגד שיתאים ויהלום את מידות הגוף של נערה בגיל המעבר בין היותה ילדה לאישה, אז איך מוצאים להן בגדים? ובגדי ילדים מעוצבים אתם כבר מכירים? המלצות שלעיצובים מיוחדים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 05/11/19 10:53 ז בחשון התשפ

נערות וילדים: בגדים מעוצבים מחוץ לקופסה
צילום: שחר גל

במהלך הקיץ הם צמחו בלי עין הרע לגובה ולפעמים גם לרוחב ועכשיו צריך לצייד אותם בבגדים חדשים.
בעיה ראשונה: קבוצה שנופלת בין הכיסאות, ליתר דיוק בין שולחנות העיצוב - בנות ה-11-12 שמשום מה קשה למצוא עבורן בגדים בסגנון ובגודל המתאים. הקושי הזה קריטי במיוחד עבור בנות הבת מצווה. הבגדים ברוב הרשתות והחנויות הם או ילדותיים מדי עבורן, או אם עוברים איתן למחלקת הנשים, מבוגרים מדי. יש אמנם מעצבות המתמחות בשמלות בת מצווה וניתן למצוא אותן באינטרנט, אגב מספרן לא גבוה. אבל לחברות כלת השמחה והאחיות שלה בנות ה-11 וה-13 קשה יותר.
 
מי שלקחה על עצמה את המשימה לעצב לשנתונים של גיל הביניים הזה שמלות מתאימות, וגם צנועות מספיק עבור המגזר הדתי-לאומי, היא עדי שרעבי, בעלת מותג האופנה הנושא את שמה. ראיתי חלק מההיצע שלה בירידי האופנה "בראשית" שהתקיימו במהלך ספטמבר, וראוי לבדוק את העיצובים שלה גם עכשיו בסתיו. יש לה שמלות התפורות במיוחד למבנה גופן של נערות בגזרת קשירה, או עם חגורת מותן עבה, גם שני חלקים המשתלבים למראה אחיד, גווני פסטל, וכאשר מדובר בשמחות משפחה, גם צבעים כסופים ומטאליים. אפשר להזמין אצלה בנוסף את סגנון המינימי, כלומר שמלות זהות לאם ולבת המעוניינות בלבוש תואם. טווח המידות של שרעבי הוא 12-20. כמה מעיצוביה נראים בתמונות המצורפות.

צילום: עדי כץ


בעיה שניה: בגדי ילדים וטף. לכאורה זו לא באמת בעיה.
יש עשרות מותגים, יש מאות דגמים, אלא שכמעט כולם מצייתים למקובל ולמוכר. אז נכון שנטשנו מזמן את המוסכמה של ורוד לבנות ותכלת לבנים, והיום יש אפילו בגדי טף באפור ושחור. אבל עדיין יצרני הבגדים לא מעיזים להציע גזרות חריגות, כמו שכן רואים בתצוגות האופנה על מסלולי התצוגה של מעצבי על. גזרת המותניים תהיה כמעט תמיד במותניים. החצאית תחתור כמעט תמיד להיות מסתובבת ומסתחררת, כמו שבנות קטנות אוהבות. המכפלת תהיה כמעט תמיד ישרה ולא גזורה באלכסונים של ארוך וקצר לסירוגין.

צילום: יניב אדרי


כדי להעז לצאת מהקופסה של ציפיות ההורים וסיכויי המכירה, צריכים לגייס לתחום הילדים מעצבים מענפים אחרים של אמנות. פיסול למשל. וזה בערך מה שמציעה הקולקציה של מותג בגדי התינוקות, ילדים ונוער nununu בעונת סתיו-חורף 2019-20. מי שאחראי לעיצובה הוא אמן בשם שי עיד-אלוני - פסל ואמן מיצב. בלי מגבלות ומוסכמות מוקדמות המכבידות לפעמים על בוגרי בתי ספר לאופנה, יצר עבור המותג בעל השם המיוחד (נונונו) שמלות בסימן תנועה וריקוד עם גרפיקה חדשה המורכבת מהדפסים של רקדנים באדום, כחול שמים, צהוב, כסף, ירוק זית, ושחור-לבן-אפור. את הבגדים שלו משלימים באותו סגנון נעלי בית, תיקי החתלה, מגפי גומי כסופים עם כוכבים, מטריות כוכבים, נעלי סניקרס מקנבס, ילקוטים חדשים, בקבוק מים, קופסת אוכל ובובות שלא דומות לשום דבר שראיתם קודם.
 

צילום: יניב אדרי


משהו על המותג nununu: הקימו אותו לפני עשר שנים איריס אדלר וטלי מילכברג שזכו להצלחה בינלאומית. הבגדים שהן משווקות נמכרים כיום בכ-450 נקודות מכירה ברחבי העולם: יפן, הונג קונג, טיוואן, קוריאה, אוסטרליה, אירופה, קנדה ובחנות און-ליין. עיקר הצלחתן בארצות הברית, שם בגדי המותג נמכרים בבתי כלבו גדולים כמו בארניז, סאקס פיפת' אווניו, נורדסטרום ועוד. איריס וטלי מספרות שבהוליווד נחשב nununu לבון-טון של ילדי הסלבס המתועדים ללא הרף על ידי מצלמות הפפראצי כשהם לובשים את הבגדים שלהן, ביניהם הבת של ביונסה, הילדים של הקרדשיאנס, והצאצאים של אלטון ג'ון, אורלנדו בלום, בן אפלק, סלין דיון, ואחרים. המידות של בגדי המותג: 0-14. טווח המחירים: 40-1315 שקלים. ניתן להשיג ברחוב קריית שאול 28 בתל אביב ובאתר. 
 

צילום: יניב אדרי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן