5 טיפים מומלצים לשדרוג המרפסת

רגע לפני הקיץ, זה זמן מצוין להכין את המרפסת כדי שתוכלו ליהנות ממנה כראוי בימי השמש. המעצבת דנית הרוש מביאה לכם 5 טיפים לעיצוב מחודש ומרענן

חדשות כיפה דנית הרוש - מעצבת פנים 13/04/20 10:24 יט בניסן התשפ

5 טיפים מומלצים לשדרוג המרפסת
צילום: shutterstock

האביב כבר פה ועוד מעט יגיע הקיץ, אלו זמנים מצוינים לנצל את המרפסת שברשותנו, לצאת, לשבת ולהירגע לבד או עם משפחה וחברים. לא מעט פעמים המרפסת נזנחת וממקום פוטנציאלי שיכול להוות פינת חמד ורגיעה באוויר הצח, הופכת המרפסת למחסן.

יוצא שרבים מאתנו מאחסנים במרפסת שלל פריטים שאין לנו מקום לאחסן בתוך הבית ובאופן כזה החשק לצאת אל המרפסת נעלם. לכן, כדי שיהיה לכם חשק לשהות במרפסת אביא לכם מספר עקרונות פשוטים שיעזרו לכם לשדרג אותה ולהפוך אותה לפינה הכי כיפית בביתכם:

 

1. סדר וארגון

במידה ואין ברשותכם מחסן או מספיק שטח אחסון בבית, ניתן לאחסן פריטים במרפסת, אך רצוי שהם יהיו בתוך מקומות אחסון ייעודים ולא חשופים לעיני כל. ניתן לרכוש מחסן ייעודי למרפסת/ גינה, המחסן מגיע במגוון גדלים וחומרים שונים ובהתאם לכך גם מתומחר, במידה ואין לכם כמות גדולה של ציוד ניתן לרכוש ספסל ישיבה אשר בתוכו ניתן לאחסן ציוד והוא ישמש אותנו גם לישיבה וגם לאחסון, כפי שכתבתי בטור הקודם.

 

2. ירוק בעיניים

עציצים ועוד עציצים וכל המרבה הרי זה משובח! עציצים מחברים אותנו לטבע ומשרים תחושת שלווה וחיות, במרפסת הם ידמו לנו ככל האפשר אווירה של חוץ. ממליצה להתייעץ במשתלה אלו עציצים יתאימו למרפסת שלכם בהתאם לכיוון המרפסת וכמות האור שבה.

ניתן להניח את העציצים בקבוצות על הרצפה, לשלב מספר עציצים במעמד דקורטיבי המיועד להם, בנוסף או במידה ואין לכם מקום רב במרפסת, תוכלו לתלות את העציצים בעזרת אדניות מתאימות לתקרה או פרגולה, להניחם בעזרת אדניות מתאימות על מעקה המרפסת או ליצור קיר עציצים אנכי תלוי על הקיר בשיטת "עשה זאת בעצמך".

 

 

3. מקום למנוחה וכיף

אחד הדברים המהנים במרפסת היא האווירה המשוחררת, מקום שכיף לשבת בו ונוח להיזרק בו. מערכות ישיבה נוחות, שולחן וכיסאות, ערסלים, נדנדות אישיות או קבוצתיות הם חלק מהאופציות שיאפשרו לנו זאת.

במידה ואתם מעוניינים להשקיע במערכת ישיבה שתחזיק לאורך זמן, מומלץ לבחור במערכת ישיבה איכותית שתשרוד את תנאי מזג האוויר בישראל, בנוסף, חשבו מה הצרכים שלכם- האם אתם מרבים לארח? האם אתם יוצאים למרפסת לאכול? האם המרפסת מבחינתכם היא מקום נוח להירגעות? וכו'.. בדקו גם כמה מקום יש לכם במרפסת ובהתאם לכך בחרו את סוג מערכת הישיבה המתאימה לכם.

 

 

4. אווירה קסומה

אין כמו תאורה נכונה ליצירת אווירה. למרפסת אני ממליצה לבחור בתאורה חמה ורכה (צהובה), שגם בערב תשרה עלינו אווירה נינוחה. נוכל לתלות שרשרת נורות (גרילנדה) שתשרה אווירה חגיגית ונעימה, ישנן שרשראות בגדלים שונים וצורות שונות וניתן לתלות אותן במגוון אופנים. ניתן גם לרכוש תאורה ייעודית שנשים בתוך העציצים וכך נאיר גם אותם.

נוכל להשתמש בתאורה סולארית, הנטענת במהלך היום מאור השמש ובלילה נדלקת באופן אוטומטי. 
אופציה נוספת, היא להדליק נרות, ככה מקבלים תאורה עמומה ואווירה רומנטית ורגועה, חשוב לשים את הנרות בתוך עששיות מתאימות שגם משמשות כפריט עיצובי וגם שומרות על הבטיחות. 

צילום: shutterstock

 

 

5. מקום לרגיעה

אקססוריז תמיד מוסיפים ליצירת אווירה. פעמוני רוח, אלמנטים לתלייה על הקירות והתקרה, מזרקות מים קטנות, כריות, הדומים וכו'.. יכולים לעזור בהשראת אווירה מיוחדת ורגועה.

 

ולסיום, שימו לב! כאשר תעצבו את המרפסת על פי העקרונות הללו, חשוב שתשמרו על אחידות והרמוניה בעיצוב. חשבו איזו אווירה אתם רוצים ליצור במרפסת ועל פיה הקפידו לרכוש או ליצור אלמנטים מתאימים באותו הסגנון. 

 

לשאלות, הבהרות ושיתופים מוזמנים לפנות אלי: danit.harush@gmail.com 

בהצלחה!
 

לטורים קודמים