עיצוב חדרי הילדים: איך נעצב לילד את המרחב הפרטי שלו?

הילדים שלנו יקרים לנו יותר מכל. אנחנו רוצים ליצור להם סביבה מוגנת ונעימה, מקום מחבק ועוטף שיהיה רק שלהם. חדר השינה של הילדים צריך להתאים לאופי הדיירים הקטנים שישנים בו כך שיחושו ביטחון ורוגע, טיפים לעיצוב חדר הילדים - החלק הראשון

חדשות כיפה שרה טייץ 09/02/20 09:54 יד בשבט התשפ

עיצוב חדרי הילדים: איך נעצב לילד את המרחב הפרטי שלו?
צילום: shutterstock

איך מסדרים ומעצבים את חדר הילדים כך שיתאים לילד שגר בו או למספר ילדים שונים שחולקים חדר אחד בצורה פשוטה ונעימה? 

בטור זה אתייחס לשלב הראשון, שלב התכנון וסידור הרהיטים. דבר ראשון נשאל את עצמנו למה משמש החדר ועל איזה פונקציות הוא צריך לענות. בהתאם לכך נתכנן את סידור הרהיטים השונים.

שינה- רוב השעות שבהן הילדים נמצאים בחדר, הם בעצם... ישנים. חשוב לזכור זאת כאשר מתייחסים לעיצוב וצביעת החדר, לא ליצור חדר צבעוני ועמוס יתר על המידה כדי שהילדים לא יתקשו להירדם. המיטות בחדר צריכות להתאים לגיל הילדים ולעיצוב הכללי. כאשר ממקמים את המיטות, כדאי להצמיד אותן לפינות כדי ליצור לילד פינה פרטית ששייכת רק לו. 
 

צילום: shutterstock


אחסון בגדים- בנוסף למיטה, החדר חייב להכיל ארון אחסון לבגדים. כאשר ממקמים ארון כדאי להעמידו על הקיר שבו נמצאת דלת הכניסה לחדר, כדי ליצור מראה פתוח ומאוורר בחדר. 
 

צילום: shutterstock


משחקים, צעצועים וספרים- חדרי ילדים מכילים לרוב גם משחקים וספרים. שימו לב היכן הילדים באמת משחקים- האם הם משחקים בחדר או בסלון? בהתאם לכך כדאי למקם את האחסון לחפצים הללו. לעיתים קרובות אחסון המשחקים דורש חשיבה יצירתית על מנת לשמור על מראה מסודר בחדר. את הצעצועים שאינם אסתטיים וכאלה שנוטים להתבלגן- מומלץ לשמור בארון סגור. 
 

צילום: shutterstock


שולחן כתיבה- כאשר מדובר בילדים בוגרים בגילאי בית ספר, יש צורך למצוא מקום להכנת שיעורי הבית. חשוב לוודא שאכן יש צורך בשולחן כתיבה, שכן לעיתים קרובות ילדים מעדיפים להכין שיעורי בית דווקא בסלון ופינת הכתיבה בחדר הופכת למיותרת. 
 

צילום: shutterstock


אלו לרוב ארבעת הפונקציות שיש לקחת בחשבון. בטור הבא ארחיב על איך ניתן לעצב את החדר וליצור בו אווירה נעימה שמתאימה לילדים.

לחלק השני של הטיפים לעיצוב חדרי ילדים

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן