מטבחים צבעוניים - השילובים שאתם חייבים להכיר

צבע יכול להזריק רעננות אל תוך המטבח, בלי שתצטרכו להיכנס לתהליך בנייה מסובך או לשלם עשרות אלפי שקלים על שיפוץ. אבל איזה שילובי צבעים הכי מחמיאים למטבח הביתי? הנה כמה הצעות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/12/19 10:11 ב בטבת התשפ

מטבחים צבעוניים - השילובים שאתם חייבים להכיר
צילום: shutterstock

עיצוב מטבח לא חייב להיות משימה קשה ויקרה. במקום להיכנס לתהליך בנייה מסובך או לשפץ את המטבח ולספוג את הפגיעה באיכות החיים, אפשר פשוט לצבוע אותו. הצביעה מזריקה רעננות גם אל מטבחים קטנים וגם אל מטבחים גדולים והיא רלוונטית בכל סוגי הבתים. חוץ מזה, צביעה מחדש של המטבח היא דרך מצוינת לעצב אותו בלי לגזול מקום יקר ערך מהשיש או ממשטח העבודה.

השאלה היחידה היא באיזה גוון כדאי לבחור על מנת לצבוע את המטבח. כאן האפשרויות רבות ומגוונות, כי הצבעים נבחרים בהתאם לאופי חלל הפנים ואפשר להשתמש בהם כדי לחסוך בהוצאות תחזוקה וניקיון. בפועל, הנה למשל כמה סגנונות ושילובים של מטבחים צבעוניים שיכולים להתאים גם עבורך:

1. פסטל
השילוב של צבעי פסטל מאוד מחמיא עבור חלל הפנים של המטבח. קודם כל, צבעי פסטל מתאימים גם לסגנון עיצוב מודרני וגם לסגנון עיצוב כפרי. זה אומר שלא משנה אם יש לך במטבח ארונות פורמייקה או עץ, צבעי הפסטל יתכתבו נהדר עם האווירה וישדרגו את המטבח באופן מיידי.

שנית, גם בתוך הקטגוריה הספציפית של צבעי פסטל יש המון גוונים לבחור מתוכם. האפשרויות המבוקשות הן גוון קונטרסטי לאפור בתוך מטבחים כהים, או גוון משלים לשחור במטבח שמעוצב בסגנון קלאסי. לשם השוואה, גווני פסטל צבעוניים ולא עמוקים מדי יתאימו למטבח לבן שבו אין מספיק תאורה טבעית.

צילום: shutterstock

2. ניגודים
שילוב הפוך ולא פחות אטרקטיבי של צבעים במטבח יהיה כזה שמבוסס על ניגודים. כאן לא מחפשים את הגוונים והצבעים שמשלימים אחד את השני, אלא דווקא את אלו אשר נמצאים בקצוות שונים של הספקטרום – כמו למשל לבן ושחור או אפור וצהוב.

ניגודים מתאימים למטבח שמעוצב בסגנון אקלקטי, צעיר וקליל. ברוב המקרים, את הצבעים המנוגדים יהיה אפשר לבחור במטבחים קטנים של דירות שכורות או במטבחונים של משרדים וחללי עבודה משותפים. אם רוצים לשלב אותם במטבחים גדולים, צריך לדאוג שיהיה לפחות גוון אחד אחיד ומרכזי – כמו למשל בשולחן האוכל או בשיש.

3. צבעים בהירים
מעצבי פנים ממליצים להשתמש במטבח בצבעים בהירים. אם ממילא יש במטבח משטחים בהירים, הגוונים שיתאימו עבור העיצוב יהיו אלו שנעים בין לבן לבין צהוב. לחילופין, אפשר לעצב את המטבח עם גוון לבן חולי שנותן תוצאות אלגנטיות או על בסיס צהוב עם גידים כהים שמוסיפים טוויסט יצירתי.

בסופו של דבר, המטרה היא להשיג תוצאה אופטימאלית במטבח מעוצב שנעים לשהות בו. מפה והלאה, התפקיד שלכם הוא ללכת עם הטעם האישי.