חג בבית - אור בבית: איך נלמד מהנרות ונאיר את הבית כל השנה?

חנוכה, חג האור, מגיע אלינו הערב, ויכניס לנו אור נרות לבית, אבל מה עם התאורה בבית בכל השנה? מה הם סוגי התאורה השונים ומה מתאים ומומלץ לכל חלק בבית? שרה טייץ בטור מואר במיוחד לכבוד חנוכה

חדשות כיפה שרה טייץ 22/12/19 10:14 כד בכסלו התשפ

חג בבית - אור בבית: איך נלמד מהנרות ונאיר את הבית כל השנה?
צילום: shutterstock

חנוכה מזמן לנו אינסוף רגעים של משפחה. הנרות מהבהבים בחנוכייה ומשתקפים בחלונות, מוסיפים עוד ועוד אור לביתנו פנימה. בשבוע שעבר כתבתי על חשיבות התאורה בבית ועל גווני התאורה השונים. הפעם אני רוצה להתמקד בסוגים הרבים של גופי התאורה שקיימים בחנויות. 

כאשר נכנסים לחנות תאורה המבחר כל כך גדול ומבלבל. גופי תאורה שונים ומשונים מאירים אותנו מכל כיוון, איך נדע איזה גוף תאורה לבחור?

ככלל, התאורה בבית מתחלקת לתאורה פונקציונאלית ותאורת אווירה. תאורה מושלמת מורכבת משילוב נכון של התאורות הללו. בבחירת התאורה יש להתייחס אליה כאלמנט דקורטיבי לכל דבר- התאורה מוסיפה ומשלימה את העיצוב של החלל כולו. 

נעבור על סוגי התאורה ונבחן היכן מתאים למקם אותם:

תאורה צמודת תקרה- גוף תאורה שמותקן בצמוד לתקרה. לרוב מדובר בגופי תאורה מאירים במיוחד שפיזור האור שלהם רחב. כדאי להתקין את גוף התאורה הזה במרכז ההתרחשות, כגון במרכז הסלון, מטבח, מרכז החדר. 
 

צילום: shutterstock


תאורה יורדת מהתקרה- גוף תאורה שיורד מהתקרה באמצעות כבל. תאורה זו מתאימה כמעט לכל חלל, אך היא מתאימה במיוחד להארה והדגשה של חלל ספציפי, כגון מעל פינת האוכל, מעל פינת הישיבה. גוף התאורה מגדיר את האזור שבו מתרחשת הפעילות ומאיר אותה. 
 

עיצוב: שרה טייץ

עיצוב: שרה טייץ צילום: סוזי לוינסון


תאורה צמודת קיר- גוף תאורה אשר מותקן ישירות על הקיר, לרוב מדובר בגוף קטן שפיזור האור שלו לא גדול. גופי התאורה הקיריים מהווים מעין "תכשיט" על הקירות, הם מדגישים אזורים מסויימים ומוסיפים עניין. לא כדאי להסתמך על תאורה זו בלבד אלא היא מגיעה כתוספת לתאורה המרכזית. 
 

עיצוב: שרה טייץ

עיצוב: שרה טייץ צילום: סוזי לוינסון


תאורה עומדת- גוף תאורה העומד כיחידה עצמאית בחדר. פיזור האור שלו הוא נקודתי ובעיקר מוסיף לאווירה. כדאי למקם אותו בפינות כך שלא יפריע למעבר, כגון בקצה של פינת הישיבה או חדר המגורים. 
 

צילום: shutterstock

תאורה שולחנית- גוף תאורה קטן העומד על שולחן או שידה. מאיר בצורה נקודתית את המקום שבו הוא מונח כך שניתן להשתמש בו בשולחן העבודה או לצד המיטות בחדר השינה. התאורה הזו מהווה אלמנט דקורטיבי נפלא ואפשר לשלב אותה על שידות וקונסולות. 

שיהיו לכולנו ימים של אור!

 

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com