איך להתאים וילונות לחלונות? כך תכניסו צבע לבית ולחיים!

שקוף או אטום, צבעוני או לבן, גדול או קטן, ואולי הטיפ הכי חשוב - השילוב. חלונות הבית ערומים ללא הוילונות שמכניסים צבע לחיים, טקסטורות יפות ושילובים מעניינים. כל הטיפים לבחירת הוילונות המתאימים לחלון ביתכם

חדשות כיפה שרה טייץ 10/11/19 10:17 יב בחשון התשפ

איך להתאים וילונות לחלונות?  כך תכניסו צבע לבית ולחיים!
צילום: shutterstock

בבתים רבים כיום נהוג לבנות חלון ויטרינה גדול ליד פינת הישיבה בסלון. החלון הגדול מכניס אור ואוויר, ומכניס אלינו הביתה מעט מהטבע שבחוץ. 

אך חלון לבד זה לא מספיק- אני ממליצה תמיד להוסיף לו וילון. לוילונות יש יתרונות רבים- הם מסייעים לשמור על הפרטיות שלנו, מסננים בימות הקיץ את השמש החזקה ובנוסף מעניקים לבית תחושה חמה ורכה. 

חשוב לדעת לבחור את הוילונות הנכונים לכם, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בבחירת הוילון:

שקוף או אטום? ישנם סוגים רבים של וילונות, החל מוילונות קלילים ושקופים לחלוטין וכלה בוילונות כבדים ואטומים אשר מחשיכים את החדר. דבר ראשון חישבו על החדר שבו אתם מעוניינים לתלות את הוילון, האם זה חדר שמשמש לשינה? האם יש צורך בפרטיות? האם ישנה שמש חזקה ומסנוורת? כך לדוגמא אם מדובר בסלון שפונה לרחוב כדאי לבחור בוילון אטום למחצה אשר יטשטש את הנעשה בבית לעיני המביטים מבחוץ. אם מדובר בבית אשר החלון מוסתר מעיני העוברים והשבים, ניתן לבחור בוילון שקוף יותר שיכניס פנימה את האור. 
 

צילום: shutterstock


גדול או קטן? שימו לב שהוילון אינו תואם בדיוק למידת החלון אלא יותר גדול ממנו. חשוב שהוילון במצבו הסגור יסתיר לחלוטין את החלון, ועדיף שיסתיר גם את ארגז התריס מעל החלון. במקרים רבים אני ממליצה להתקין וילון מהתקרה עד הרצפה, גם כשמדובר בחלון קטן. וילון כזה מעניק מראה נקי והרמוני לחדר ויוצר תחושה שהחלון גדול יותר. 
 

צילום: shutterstock


צבעוני או לבן? צבע הוילון נגזר ישירות מהחדר שבו הוא תלוי. במידה ורוצים ליצור מראה נקי שישתלב עם הקירות כדאי לבחור בוילון בצבעים נייטרלים כמו לבן, שמנת או אפור בהיר. המראה הזה מתאים לכל סוגי הסלון וישתלב נהדר בסגנון מודרני וגם כפרי. וילון צבעוני בעל דוגמא מתאים לחדרי ילדים, או במצב שבו נרצה ליצור עושר של טקסטורות בחלל אחד. 
 

צילום: shutterstock


ועוד טיפ קטן לחורף- נסו לשלב שני סוגי וילונות יחד בשתי שכבות. המראה הזה מתאים במיוחד לימים הקרים והוא מעניק עומק ותחושת חמימות ביתית, כזאת שתגרום לכם להישאר בבית עוד ועוד.
 

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com