רוצים עיצוב חמים בבית חורף הקרוב? השטיחים יעשו את העבודה

הוא מחמם את האווירה, מוסיף צבע לבית, משנה את גודל החדר, כיף לשחק עליו עם הילדים, לקרוא ספר, או סתם לעשות גילגולים בכיף - השטיח, פריט חובה בכל בית בחורף, הוא יעשה לכם את החורף הזה חם ונעים

חדשות כיפה שרה טייץ 03/11/19 10:34 ה בחשון התשפ

רוצים עיצוב חמים בבית חורף הקרוב? השטיחים יעשו את העבודה
צילום: shutterstock

מזג האוויר מתקרר, השמיים משנים את צבעם ועלי שלכת מכסים את המדרכות. החורף כבר ממש כאן, והוא מזמין איתו התכנסות פנימה, אל עצמינו ואל ביתנו. בחורף אנחנו מרגישים צורך לבלות יותר בבית בקרב המשפחה והחברים הקרובים. אנחנו רוצים שהבית ישרה אווירה חמימה, ביתית ונעימה, כזו שעושה חשק לשבת על הספה עם שמיכה ושוקו חם. 

כדי ליצור את האווירה הזו, כדאי להתחיל בפריט הבסיסי ביותר- שטיח. 

לשטיח יש יתרונות רבים בעיצוב הבית. הוא יוצר תחושת חמימות וביתיות, מוסיף צבעוניות וחיים ומגדיר את המרחב. השטיח מזמין אותנו לשבת עליו, להשתולל ולשחק עם הילדים ולבלות זמן משפחתי נהדר. 
 

צילום: shutterstock

איך בוחרים שטיח שיתאים לנו?

התשובה היא לא חד משמעית וצריך לקחת בחשבון מספר גורמים. הנה כמה טיפים:

הגדרת החדר- האם מדובר בשטיח לסלון, למסדרון או לחדר השינה? לכל מרחב מתאים שטיח בעל אופי אחר, בהתאם לאופן השימוש שלכם. חישבו איזה פעולות אתם עושים באותו מרחב והתאימו את השטיח לפעולה. כך למשל אם מדובר במשפחה שמרבה לארח ולהגיש כיבוד בסלון, יש לתת דגש מרכזי לשטיח שמטשטש לכלוך וקל לניקוי. אם מדובר בחדר ילדים שבו משחקים על השטיח, נבחר בשטיח בעל סיבים קצרים שמאפשר לשחק עליו. 
 

צילום: shutterstock


צבעוניות- השטיח יכול להוות שחקן מרכזי בחלל, או להיות תוספת עדינה שמשתלבת ברקע ונותנת את הבמה לפריטים אחרים. כאשר בוחרים בשטיח צבעוני בעל דוגמא חשוב לבחור בספה וכורסאות ללא הדפס. מנגד ניתן לבחור בשטיח רגוע שמשתלב נהדר עם כורסא צבעונית וכריות נוי מעניינות. חשוב לשים לב שמתקיים איזון נכון בין הפריטים בחדר. 
 

צילום: shutterstock

פרופורציות- שימו לב שמתקיימת פרופורציה נכונה בין השטיח לבין הרהיטים והחדר כולו. כאשר מדובר בסלון, כדאי לבחור בשטיח שהרגליים הקדמיות של הספה והכורסאות יונחו עליו. שטיח גדול בסלון ייתן תחושה של מרחב ויגדיל ויזואלית את פינת הישיבה. לפני שיוצאים לחנות השטיחים חובה למדוד את החלל ואת הרהיטים השונים בחדר בכדי לבחור בצורה נכונה. 
 

צילום: shutterstock

שיהיה חורף מבורך ובריא!
 

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן