מדבקות קיר: הפתרון הקל להוסיף צבע לחיים!

רוצים פתרון נח וזול שישדרג פלאים כל קיר ורהיט בבית? מדבקות קיר הן הלהיט שעוזר גם כשהתקציב לעיצוב לא גדול, אפשר להדביק אותן עם הקיר או על רהיטים ישנים שדורשים חידוש. שרה טייץ מסבירה איך עושים את זה נכון

חדשות כיפה שרה טייץ 27/10/19 09:22 כח בתשרי התשפ

מדבקות קיר: הפתרון הקל להוסיף צבע לחיים!
צילום: shutterstock

סיימתם לסדר את החדר, הרהיטים כבר עומדים במקומם. ועדיין אתם מרגישים שמשהו חסר, חסרה פה נגיעה קטנה נוספת שתיתן צבע ועניין... מה עושים?

אחד הפתרונות האהובים עלי במצב כזה הוא הוספה של מדבקות קיר. מדובר על פתרון נח וזול שיכול לשדרג פלאים כל קיר משעמם. ישנן חנויות רבות שמוכרות מגוון גדול של מדבקות קיר, וכן ניתן למצוא מדבקות במחירי רצפה באתרים שונים.
 

עיצוב חדר אוכל: שרה טייץ

עיצוב חדר אוכל: שרה טייץצילום: שרה טייץ


אז איך הכי נכון להשתמש במדבקות קיר?

אופציה אחת היא להוסיף מדבקות גדולות שמודבקות מעל רהיט כמו שידה, ספה או פינת אוכל. המדבקות מדגישות את הרהיט שנמצא מתחתן, ויוצרות פינה מעניינת וצבעונית. 
 

מדבקות מדגישות שידה. עיצוב חדר ילדים: שרה טייץ

מדבקות מדגישות שידה. עיצוב חדר ילדים: שרה טייץצילום: שרה טייץ

 

אופציה נוספת היא להתייחס למדבקות הקיר כמו לטפט. לעיתים קרובות בשלב הלבשת הקירות התקציב המשפחתי כבר מדולל מאוד לאחר ההוצאות הגדולות של הבניה או השיפוץ. הדבקה של טפט לא באה  בחשבון משיקולי תקציב, ולכן ניתן להחליף את הטפט בצבע אחיד שעליו נדביק מדבקות קיר בהדבקה אחידה. כך נוצר קיר מיוחד ומעוצב בתקציב זעום, שעשיתם לגמרי בעצמכם. 

חשוב לשים לב שהמדבקות מתאימות לגודל הקיר ולסגנון של החדר. לא כדאי להעמיס במדבקות גדולות וצבעוניות על קיר קטן, ומנגד אם מדובר על קיר גדול ורחב שימו לב שהמדבקות מספיק גדולות כך שיבלטו על הקיר.
 

מדבקות שיוצרות טפט. עיצוב לובי למעון: שרה טייץ

מדבקות שיוצרות טפט. עיצוב לובי למעון: שרה טייץצילום: שרה טייץ


לעיתים אני משתמשת במדבקות גם לשדרוג רהיטים. כך למשל ניתן להוסיף צבע לארון גדול בעל צבע אחיד, או ליחידת מגירות רגילה ומשעממת, וכך להפוך אותם לרהיטים יחודיים שמותאמים לחדר בצורה מדוייקת. 
 

ארון משעמם משודרג במדבקות. עיצוב מעון: שרה טייץ

ארון משעמם משודרג במדבקות. עיצוב מעון: שרה טייץצילום: שרה טייץ

טיפ אחרון- שימו לב שהמדבקות נותנות את הנגיעה המבוקשת אבל לא משתלטות ולא יוצרות עומס ויזואלי. כך למשל, בחדר שנוטה להתבלגן בקלות או בחדר עמוס מאוד כדאי לבחור מדבקות בקו נקי, או אפילו לוותר עליהן לחלוטין. 

בהצלחה!
 

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים