הישן יתחדש: לתת חיים חדשים לרהיטים ישנים

רוצים להתחדש ברהיטים ולא להוציא המון כסף? חידוש וצביעה של שידות ארונות וכורסאות זה הטרנד החדש, אז חפשו את הרהיט הישן שכבר חשבתם לזרוק או אחד כזה מהבית של סבתא שכבר אין בו שימוש, ותתנו לו חיים חדשים

חדשות כיפה שרה טייץ 03/10/19 10:15 ד בתשרי התשפ

הישן יתחדש: לתת חיים חדשים לרהיטים ישנים
צילום: shutterstock

שנה חדשה. תחושה של דף חדש ונקי שנפתח, הזדמנויות חדשות ורצון לשינוי. 
תקופת החגים זו תקופה מיוחדת ומשמחת, אך גם עמוסה בהוצאות גדולות. יש בנו רצון להתחדש גם בבית, אבל הקניות הגדולות מכבידות על הכיס והלב. 

אז במקום לרוץ לחנות הרהיטים הקרובה, אני מציעה לכם לבדוק קודם כל את הרהיטים שיש לכם בבית. הרבה פעמים יש לנו רהיטים ישנים שיכולים לקבל חיים חדשים עם מעט תשומת לב והשקעה  כספית מינימלית. אלו יכולים להיות כסאות ישנים, ארון קטן או שידה שקיבלתם מסבתא.

רהיט ישן מחודש

רהיט ישן מחודשצילום: shutterstock

 

לרוב אני ממליצה להשקיע בשיפוץ של רהיטים העשויים מעץ מלא, אך ישנם בשוק גם צבעים שמותאמים לצביעה על פורמייקה. כיום, ישנם צבעים רבים שמגיעים בצורה של ספריי ומכילים בתוכם גם את הפריימר, כלומר שכבה המקשרת בין הרהיט לבין הצבע. את הצבעים ניתן למצוא בכל חנות המוכרת חומרי בניין ומוצרים לשיפוץ הבית. תוכלו לבחור בין צבעים עזים היוצרים רהיט ייחודי ובעל נוכחות, או בצבעי פסטל מסדרת "שאבי שיק" המתאימים למי שרוצה מראה וינטג' רך. 
לפני הצביעה חשוב לנקות היטב את הרהיט ולשייף אותו. כדאי לצבוע לפחות בשתי שכבות ולבסוף לצפות בשכבת לכה אשר שומרת על הצבע כך שלא יתקלף. 
 

צילום: shutterstock


כאשר משפצים כורסא חשוב כמובן להחליף גם את בד הריפוד, שכן בד ריפוד חדש וצבעוני משדרג פלאים את הרהיט ומעניק חיים חדשים לחדר כולו. החלטתם לשדרג שידה או ארון? אל תוותרו על החלפת הידיות. למרות שמדובר בפרט קטן, כדאי להשקיע בהן כסף ומחשבה כיוון שהידיות הן התכשיט של הרהיט. ידיות יפות ומיוחדות יתנו את הטאצ' הסופי לרהיט ויהפכו אותו לייחודי. 
 

צילום: shutterstock

כך ניתן בהשקעה מינימלית ליצור רהיט שמיוחד רק לכם ומתאים במדוייק לחדר שלכם.
 

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים