נבהלים מהסדר? בואו להתאהב בבית שלכם מחדש

למה כמעט תמיד כשאנחנו צריכים לסדר את הבית אנחנו נכנסים לייאוש כזה בלתי מוסבר? ולמה יש לנו עניין גדול מול הסדר והאירגון של הבית? בת אל אליאב נותנת לכם טיפים להפוך את הסדר לכיף, אז קחו לכם זמן לסדר, ותתאהבו בבית שלכם מחדש

חדשות כיפה בת אל אליאב 03/09/19 13:01 ג באלול התשעט

נבהלים מהסדר? בואו להתאהב בבית שלכם מחדש
צילום: אלישבע שמילוביץ

 

מה יש לנו מול סדר וארגון? למה תמיד כשאמא ביקשה לסדר הגבנו בבאסה? למה כמעט תמיד כשאנחנו צריכים לסדר את הבית אנחנו נכנסים לייאוש כזה בלתי מוסבר?

אז זהו, שהכל מתחיל מבפנים. הכל מתחיל מההבנה מה זה בכלל סדר ולמה אנחנו צריכים אותו בחיים שלנו. סדר הוא הימצאות כל פריט במקומו. ברגע שיש לכל פריט מקום מוגדר המותאם לנו, לבית יש ניראות ופרקטיות. צריך לבחון לגבי כל פריט מה המקום שמתאים לו מבחינת ניראות ונגישות וכך הסדר יישמר יותר.

 

צילום: אלישבע שמילוביץ

 

כשיש סדר, המרחב נראה נעים לעין ואנחנו הרבה יותר רגועים. כשיש סדר, קל למצוא פריטים במרחב הביתי. כשיש סדר, נעים לארח אורחים או להכניס חברים/ שכנים מבלי להתנצל על זה. כשיש סדר, אנחנו מכוונים במטרות שלנו: משימות יומיות, עבודה, עסקים בהתנהלות משפחתית. ברגע שאנחנו מבינים את זה, אז אפשר להתחיל לעבוד. סדר הוא תהליך תמידי של עבודה ודיוק עם עצמנו. תמיד יהיה מה לסדר ותמיד הבית יתמלא בפריטים.  אבל נקודת המוצא צריכה להיות מרחב כמה שיותר נקי ומדויק כדי שהסדר יישמר לטווח ארוך יותר ויהיה פשוט יותר לסדר בכל פעם מחדש.

 

מיקום לכל חפץ

מיקום לכל חפץצילום: אלישבע שמילוביץ

 

מאיפה מתחילים? ממיינים כמה שיותר. לא רק בפסח. בודקים אילו פריטים שימושיים עבורנו בפועל ומאילו אפשר להיפרד. מארגנים בכלי אחסון את המרחב הפנימי, כך שלכל פריט יש מקום מוגדר משלו. משתפים את בני הבית בתהליך. כי הסדר הוא של כולנו. כשהסדר הופך להיות חלק מהשיגרה,  באווירה טובה ובידיעה שזה רק משפר את איכות חיינו, זה כבר לא מאיים ומייאש כל כך מבעבר. 

אז פשוט תקחו לכם זמן לסדר, ותתאהבו בבית שלכם מחדש.

זה אפשרי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן