מחשבות לפני עיצוב הבית

חושבים לעצב את הבית? רונית פראג בן עמי, מעצבת פנים, עם קווים מנחים לעיצוב. כך תעשו את זה נכון

חדשות כיפה רונית פראג בן עמי 17/12/15 22:31 ה בטבת התשעו

מחשבות לפני עיצוב הבית
נעמה כנפו, צילום: נעמה כנפו

גם כיום, כשאנו נמצאים רוב הזמן בעבודה או בלימודים, הבית משמש מקום שמעניק ביטחון, מסורת, מורשת כמו גם רוגע, טעינת מצברים ותחושת משפחתיות. עיצוב ותכנון נכון של הבית יכול לעזור לנו להשפיע לטובה על מצב הרוח, האווירה בין בני המשפחה, נוחות ותחושת הכנסת האורחים.

גוון וחומר הרצפה
לרצפה יש משמעות רבה ביצירת האווירה בבית. היא יוצרת את הקרקע עליה יונחו הרהיטים השונים. שימש באריחי רצפה גדולים יוצר תחושה של משטח אחיד יחסית, שבאמצעות בחירת חומרים שונה, כגון גרניט פורצלן, שיש, עץ, בטון ועוד, יוצרת אווירה שונה בהתאם לתחושות הרצויות של בני הבית.

גוון הקירות
למרות כברת הדרך הארוכה שעבר תחום עיצוב הבית בישראל, הקהל הישראלי לא שינה את העדפתו לגון קירות בהיר. היתרון של גון זה הוא התאמה לסגנונות לכל סגנון עיצוב שייבחר ויצירת תחושה של רוגע, ניקיון ושל חלל מרווח יותר. ליצירת עניין ניתן להדגיש את אחד הקירות בגון או טקסטורה שונים. לפני שמשנים את הגוון או יוצרים טקסטורה שונה, כדאי לעשות תמיד דוגמאות צבע על אחד הקירות ולאשר את הגוון לפני שצובעים את כל הקיר.

הסלון הוא לב ליבו של הבית(צילום: נעמה כנפו)

המטבח
את המטבח יש לתכנן בהתאם לצרכים של בעלי הבית ואורח החיים שלהם, כמו גם לפונקציונאליות שלו לאפשר אירוח מספר אורחים גדול, במידה וישנה דרישה שכזו. חשוב למקם נכון את הפונקציות השונות, כגון מקרר, כיריים, כיור ולשמור על מספיק משטחי עבודה ואחסון.

במטבחים החדשים ישנה אופציה לישיבה סביב אחד הדלפקים לארוחות יומיומיות, נוסף לפינת האוכל הגדולה, דבר שמגביר את האינטימיות של המשפחה הגרעינית, בעיקר כשהארוחות הגדולות נערכות בערב שבת.

סלון

הסלון הוא לב ליבו של הבית, לעיתים הוא צריך להתאים גם כחדר משפחה וגם להיות מספיק ייצוגי לאירוח. נייצר את האיזון על ידי שילוב נכון בין ריפודים, כריות, ווילונות וגם באמצעות הוספת פריט אמנות לסלון, אשר יוסיף לחלל עניין ואווירה ונושא לשיחה עם האורחים.

חשוב למקם נכון את הפונקציות השונות(צילום: נעמה כנפו)

חדרי רחצה
חדר הרחצה צריך להיות פונקציונאלי עם פתרונות אחסון מספקים, תוך שמירה על אווירה נעימה ותחושת ניקיון. זהו חלל שיש בו יחסית הרבה אלמנטים ואביזרים שצריך לסדר אותם בצורה שתיצור נוחות תנועה בחלל ומראה מאורגן ונקי.

גם כאן ניתן להתאים את סגנון האריחים והכלים הסניטריים לאווירה אותה נרצה לייצר, קיים מגוון סגנונות רחב של כלים סניטרים ממודרניים ביותר ועד סגנון רטרו. ברמת הריצוף, בחדרי אמבטיה נעדיף אריחי ריצוף בעלי חספוס כלשהו למניעת החלקה ונרצף איתם גם את המקלחון. במידה והחלל מאשר נבנה המקלחון ספסל ישיבה לרגיעה. בהתאמה לבעלי הבית נוסיף אביזרי בטיחות שונים וידיות עזר במקלחון.

לסיכום, תחום עיצוב הבית מציע מגוון עצום של אפשרויות. כדי לבחור את מה שנכון צריך לשלב לא רק בין מחיר, פונקציונליות וזמינות אלא גם ובעיקר לתחושה והתאמה האישית של הנפשות שחיות בבית.

רונית פראג בן עמי היא מעצבת פנים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן