לפני ואחרי: מהפך בגן הילדים

צבע יכול לשנות את כל החזות החיצונית, פרויקט לפני ואחרי בגן ילדים ששונה לחלוטין באמצעות צבעי קיר בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/16 10:23 ה באדר ב'

לפני ואחרי: מהפך בגן הילדים
BG PAINT, צילום: BG PAINT

כולם מכירים את זה שאנו מגיעים לגן ילדים והוא נראה לנו חיוור ונטול השראה. לפעמים כל מה שנצרך היא צביעה נכונה של קירות הגן שיוצרת מהפך של ממש בנראות של הגן וללא עלויות גבוהות מידי. BG paint, מותג הצבע מקבוצת אשטרום, הגיע לגן כזה ובאמצעות המעצבת מירי פיקרסקי רובין ביצע מהפך בנראות של הגן - באמצעות צבעי קיר בלבד.

תארי את גן הילדים ששיפצתם

גן הילדים שנצבע הינו גן חובה שבו חלל גדול המשמש למגוון פעילויות במהלך היום. רוחב החדר כ-4 מטרים, אורך כ-7 מטרים. בחלקו האחורי של החדר מצויה ספריית הגן עם ספסלי ישיבה מעץ ופינת טלויזיה. החלק הקדמי של החלל מיועד למפגשים ובו יש כסאות עץ מסודרים בצורת ח' ופס עץ שמחלק שמחלק את הקירות. החדר מאוורר וקיר גדול שכולו חלונות, יוצר מראה מואר ונעים. הוילונות יחסית חדשים (כבני שנה) ולכן לא הוחלפו. בגן הילדים נערכות גם פעילויות פיזיות; ריקודים, חוגי התעמלות ומוסיקה.

איך בחרתם את הצבעים לחדר?

כצוות מקצועי אנו מגיעים עם האלמנטים העיצוביים, אך חשוב להקשיב גם לצוות החינוכי ששוהה זמן רב בגן ומכיר את הצרכים החינוכיים, הלימודיים והחברתיים של הילדים בגן. הצוות החינוכי מבין את "עולם הילדים" וחשוב לזכור שהילדים מתחלפים מדי שנה או שנתיים ולכן הצבעים צריכים להיות חוצי-זמן.

הצוות החינוכי בגן ביקש ליצור אווירה רגועה שתתאים למפגשי הבוקר של הילדים כדי ליצור תחושה נינוחה עם ראשית היום. בנוסף, חשוב היה להם שהגן לא יהיה משעמם ואנמי, אלא שיהיה שמח ונעים אך לא יותר מדי, חשוב להימנע מצבעים שעשויים "לעייף" את העיניים.

מדוע חילקתם את הקירות לשני צבעים?

החלוקה לקירות הייתה בצבעים הקודמים של הגן והוחלט להשאירה בצביעה החדשה מכיוון שהילדים נוטים להכתים קירות ולכן חשוב שהצבע התחתון (אליו הם מגיעים) יהיה כהה יותר. לאחר בחינת הגוונים השונים במניפת הצבעים שלנו הוחלט על שילוב של סגול וצהוב.

שני הגוונים נבחנו בקפידה - שלא יהיו חזקים מדי ויאפשרו את האווירה הרגועה שרצה הצוות, ושיצרו עניין וחיות במקביל. שני צבעים משלימים יוצרים ניגודיות ומעניקים לחדר "עניין" שמבטל את המראה המונוטוני של צבע אחד. החלק הכחול, התחתון בקיר, נצבע באמצעות צבע בי ג'י משי שהוא צבע בעל רחיצות גבוהה מאוד וכך גם בעיית הכתמים נפתרה. החלק העליון נצבע בגוון צהוב, בעוצמה מותאמת לחדר - אינו חזק מדי, כדי לא ליצור מוקד משיכה חזק מדי, על שטח גדול, ומאידך - לא בהיר מדי, כדי שתהיה נוכחות מורגשת של הגוון הצהוב. פס ההפרדה שעשוי מעץ נצבע בגוון סגול כהה יותר מהגוון הסגול של הקיר, כדי ליצור הפרדה במראה עדין שישתלב במראה הכולל.

למעט הקירות, מה עוד צבעתם בחלל?

בנוסף ל"משחק" בצבעי הקירות, נצבע גם מדף שהיה תלוי בגן ושולחן צד. שניהם נצבעו בגוון צהוב מעט יותר כהה מגוון הקיר, בדיוק כמו עם העץ הסגול בקיר ההפרדה, גם כאן, שני גווני הצהוב הם מאותה "משפחה". המדף הצבוע מתמזג עם הקיר, ויוצר מראה נעים לעין. גם השולחן הקטן נצבע בצהוב ומוסיף עניין לשילוב הסגול-צהוב.

יש לך טיפים כלליים לצביעת חללים היעודיים לילדים?

חדרי ילדים וכמובן גני ילדים עמוסים בהמוני גוונים של צעצועים, ספרים, אביזרים וכו' ולכן חשוב שהקירות ישמרו על מעטפת נעימה שיוצרת תחושה נעימה ונוחה שאינה "מתחרה" עם הגוונים הרבים בחדר.

הצוות החינוכי בגן מאוד אהב את התוצאה והילדים עוד יותר. חשוב להביא את הפן העיצובי, אך במקביל להקשיב לרחשי ליבם של אלה שהולכים לשהות בחלל מדי יום. השינוי ש- Bg paint עשו בחדר הילדים מוכיח שבאמצעות צבע בלבד - אפשר לעשות מהפך של 180 מעלות.

לפני (צילום: BG PAINT)

אחרי (צילום: BG PAINT)

לפני (צילום: BG PAINT)

אחרי (צילום: BG PAINT)