לפני אחרי: בית מגורים בשוהם

מעצבת הפנים מירב בן ארי, בפרויקט עיצוב בית מחדש, צפו בתמונות הלפני-אחרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/16 10:50 כב באדר א'

לפני אחרי: בית מגורים בשוהם
מירב בן ארי, צילום: מירב בן ארי

מדור העיצוב של 'כיפה' מארח את מעצבת הפנים, מירב בן ארי (42) אם לשלושה ילדים המתגוררת בשוהם לפרויקט "לפני-אחרי". בן ארי עבדה במשך שנים רבות כמנהלת פרסום בחברה גדולה, עד שהחליטה שהגיע זמנה לצאת ולהגשים חלומות. לפני 9 שנים יצאה ללמוד במכללה לעיצוב פנים של "בניין ודיור" והפכה למעצבת פנים מוכשרת ויצירתית, שמספרת בהתלהבות על רצונה כל העת לפרוץ גבולות ולהמציא את עצמה מחדש. "החלטתי שאני צריכה שינוי ולעשות דברים גדולים ויצירתיים יותר".

מה הרציונל מאחורי העיצוב שלך?

"עיצוב פנים, המותאם ספציפית ללקוח, הוא פועל יוצא של שיתוף פעולה וחיבור בין החלומות והרצונות של הלקוח לבין הניסיון והידע שצברתי במשך השנים. כמעצבת, אני נחושה למקסם את הנכס ולהשביחו, זאת מבלי לוותר על ההנאה של הלקוח מהתהליך עד לסיפוק מלא מהתוצאה.

אני מתחילה את תהליך העבודה בשיחות עם הלקוח, כך גם במשך העשייה, על מנת להגיע לכדי הבנת עולמו וצרכיו האישיים. אני עובדת מתוך אמונה כי מלאכת עיצוב הפנים חייבת להיות עם הרבה רגש ותשומת לב לצרכי הלקוח. לזמן מוגבל אתה חלק מסדר היום של הלקוח, מעורב בהחלטות. מבחינתי, העיצוב יכול להגיע לכדי שלמות רק כאשר הוא מתקיים לצד ניהול נכון של הפרויקט, דיוק אמינות ועמידה במסגרת התקציבית. יש פרויקטים שנכנסים לך ללב ולנשמה גם בזכות חופש הביטוי שהלקוח נותן לך וגם בגלל הכימיה המדהימה שנוצרת עם הדיירים. בסה"כ המטרה היא להגשים ללקוח את החלום שלו".

ספרי על הפרויקט במרכז

" זה היה פרויקט שעשיתי למשפחה צעירה- זוג עם שלושה ילדים. שעברו למרכז מירושלים. הם חיפשו אווירה כפרית ושל מושב.

לפני שהתחלתי לעבוד, ראיינתי כל אחד מבני המשפחה- מה הצרכים והרצונות שלו והשתדלתי להגשים להם את החלומות".

"הבית עוצב בקונספט מודרני עם נגיעות וינטג'. לאורך כל העיצוב שיחקנו עם הצבעים- לבן ובז' לצד חום, סגול, חרדל וצבעי עץ. חדר השינה של ההורים עוצב כמו בית מלון בבאלי. רציתי לתת תחושת נופש. מיקמתי דלת פנדל לחדר הארונות. באמבטיה הצמודה הצבתי אמבט פריסטנדינג. המיטה עוצבה על ידי. למעשה, כל המיטות בבית- כולן היו בעיצוב שלי, מותאם ללקוח ולרצונות של כל אחד".

"פינת המשפחה כולה עוצבה בסגנון וינטג'- הכורסאות, ההדומים, המיטות. הסלון הוא חלל פתוח ולכן קל לעבוד איתו. על הכורסאות נוחו כריות מעוצבות של מעצב-העל פורנסטי עם טאצ' הומוריסטי".

"הושקע עיצוב רב בתאורה בבית- כל חדר יש לו גוף תאורה שונה ומותאם לעיצוב/לקונספט של החדר. ערכתי שימוש רב בטפטים שנותנים אפיון לחדר וגם מותאמים בקלות לקונספט שנבחר עם בן המשפחה לחדרו".

"אני מאד אוהבת לשלב חומרים שונים בעיצוב שלי. המעצב התעשייתי איתי בראון הכיר לי את העבודה עם הבטון. אני משתמשת ברוב הפרויקטים שלי בעיצובים שלו על גבי הקירות, זה נותן פן חדשני ואלמנט עיצובי מודרני מאד עם נגיעות של חספוס ומעניק נוכחות לקיר.

גם בבית הזה עשיתי קיר כוח מבטון בסלון. בשירותי האורחים עשיתי חיפוי של אריחים דמויי חלודה, אבל מעוצבים. מדובר באריחים בעובי 3 מ"מ שקשים ליישום. הצבתי כיור פריסטנדינג עם ברז מפל, שיעניק הרמוניה בין האבן והמים".

אילו אלמנטים עיצוביים מייחדים אותך?

"העיצוב שלי הוא אקלקטי. נדיר שתמצאו את אותם דברים בעיצובים שונים שאני עושה. מלבד החומרים שאני מאד אוהבת לשלב ביניהם, כמו עץ ובטון. המעצב התעשייתי איתי בראון הכיר לי את העבודה עם הבטון. אני משתמשת ברוב הפרויקטים שלי בעיצובים שלו על גבי הקירות, זה נותן פן חדשני ואלמנט עיצובי מודרני מאד עם נגיעות של חספוס ומעניק נוכחות לקיר. בעיקר אני אוהבת להשתמש בטקסטורות וחיפויים לחלקים שונים של הקירות בבית, זה מעניק נפח ונותן חיות לבית".

מאיפה את מקבלת את ההשראה שלך?

"את ההשראה שלי אני מקבלת מהלקוח. הלקוח הוא לא עוד בית או חלל ריק, אלא אישיות ענקית עם רגשות וצרכים שונים. אני נותנת מעצמי לכל לקוח ולקוח באופן אישי, כאילו הוא הלקוח הראשון שלי".

מטבח לפני (צילום: איה אפרים)

מטבח אחרי (צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)