כל חדר צריך דלת, ורצוי אחת מעוצבת

כדי לשנות את האווירה בחדר לא חייבים לצבוע קיר ולמצוא ארונית רטרו מדליקה, לפעמים מספיק להחליף את דלת הכניסה. אבל כיצד בוחרים את הדלת הנכונה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/16 16:38 כא באדר א'

כל חדר צריך דלת, ורצוי אחת מעוצבת
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לעיצוב הבית ישנם חלקים רבים, יש את אלו שעוסקים בבסיס הבית, כגון, צבע ובחירת הרצפות ויש חלקים העוסקים בבחירת הוילון המתאים והרהיטים שיתנו לבית את המראה בו חפצים בעליו. אך למרות שניתן לעשות את כל הבחירות הנכונות עדיין ישנה חשיבות רבה לפרטים שלפעמים לא זוכים לתשומת הלב הנכונה.

לא כולם מודעים לחשיבותן של הדלתות לעיצוב חלל הבית ולתחושה שהן מותירות על המבקר והמתגורר. נוסף לפן העיצובי, כשבוחרים דלת - חייבים לקחת בחשבון גם את רמת האיכות ולהתאימה לסביבה. לדוגמא דלת עמידה למים, דלת עמידה לטריקות, בעיקר בחדרי ילדים או דלת חוסמת רעשים לחדר עבודה. אנני זגורי, אדריכלית פנים ועיצוב והמומחים של חברת 'פנדור' מסבירים ומדגימים בחירת דלת לחללים שונים בבית.

"דלת יוניק בעלת צוהר צד מאורך- דלת לחדר רחצה ילדים. למשפחה בת בגיל העשרה ומתוך התחשבות בה, בחרתי דלת עם צוהר אמנם ארוך אך דק ובכך לא תשתקף דמותה מבחוץ, או כדבריה: " שלא יציצו לי"", מסבירה זגורי.

(צילום: נדב פקט)


דלתות בחדרי ילדים צריכות להיות חזקות ועמידות במיוחד. הילדים אינם תמיד עדינים עם הדלתות - הם יכולים לטרוק אותה, להתנגש בה בעוצמה בעת משחק, לקשקש על הדלת ולהדביק עליה מדבקות - מה שמחייב את ההורים לשטוף אותה במים. הילדים ימשיכו להיות ילדים, ולכן במקום לכעוס שאינם נוהגים ב'עדינות' עם הדלת, מומלץ להתקין בחדרי הילדים את הדור החדש של הדלתות, דלתות 'יוניק'. דלת 'יוניק' עמידה יותר בפני פגיעות מכאניות ופגעי מים. עם אחריות ל-3 שנים על נזקי מים ומזיקי עץ.

"דלת הזזה לכיס בעובי הקיר- חדר הרחצה הצמוד לחדר השינה של ההורים היה קטן ובשל הצורך למקסם בו את מרחב התנועה, בחרתי בדלת ההזזה החדשה שלנו שהמכלול שלה מותקן בצורה מושלמת בעובי קיר סטנדרטי".

(צילום: נדב פקט)

"דלת כניסה לחדר רחצה הורים- כאן בחרתי בדלת יוניק מדגם יפני (5 חלונות) שמאפשרת מעבר אור והצצה מרומזת לנעשה מאחורי הדלת בזכות המיקום המאפשר פרטיות".

(צילום: נדב פקט)

"חדר רחצה כללי הפונה למרחב הציבורי בבית משפחה דתית וכדי לאפשר פרטיות מלאה, בחרתי דלת עם צואור מינימליסטי מעל לידית: דלת אלגנטית בגמר צבע עם חריטת שני פאנלים וצירים נסתרים. יפה מבפנים ויפה מבחוץ".

(צילום: נדב פקט)

"חדר שינה הורים עם רצפת עץ דומיננטית ולכן בחרתי דלת בהירה במראה נקי ובגוון המהווה ניגוד עדין לגווני הרצפה והקירות".

(צילום: נדב פקט)