קונים דירה מקבלן? כך תחסכו עלויות

רגע לפני שאתם משקיעים את כל חסכונותיכם בדירה חדשה מקבלן, מעצבות הפנים אביטל ושירה הכינו לכם טיפים חשובים שיחסכו לכם המון כסף. למשל: שקע USB בחדר העבודה

חדשות כיפה אביטל ושירה 18/07/17 12:11 כד בתמוז התשעז

קונים דירה מקבלן? כך תחסכו עלויות
עיצוב: אביטל ושירה, צילום: שקד שנס

קניית דירה היא ההוצאה הגדולה ביותר של משפחה. לכן, זמן חתימת החוזה הוא קריטי לשני הצדדים: הקבלן מצידו לחוץ לסגור את הרוכשים מראש, ואתם רוצים להשיג כמה שיותר. זהו זמן מצוין למשא ומתן ולקבלת שדרוגים רחבים שלקבלן עולים מעט ולכם יחסכו המון בהמשך, למרות שלפעמים נראה לנו שהסטנדרט אותו מציע הקבלן יספיק לנו לשנים הראשונות.

עיצוב: אביטל ושירה

עיצוב: אביטל ושירה צילום: שקד שנס

בדקו את מפרט הדירה עוד לפני החתימה: ככל שתבינו יותר מה אתם צריכים, כך תוכלו להשיג יותר מהקבלן.

"כלל האצבע" אומר, שברגע שהקבלן חורג מתכניות הסטנדרט שלו זה יעלה לכם כסף. ברגע שהפועל פותח תכניות חדשות ומנסה להבין מה קורה כאן במקום לעבוד על כל דירה בצורה רציפה, הקבלן יתחיל לדרוש ממכם תשלום.

 ולכן המצב האידאלי מבחינתכם הוא שהשינויים בבית לא יעלו לכם כסף כל עוד אין תוספת של חומר מבחינת הקבלן. למה הכוונה? בין אם אתם מתכוונים לשנות את המבנה הכללי של הבית או רק להזיז קיר או כמה שקעים, לרוב הקבלן ידרוש מכם כסף על הזזה או על תוספת. המחיר משתנה בהתאם למוצר שרציתם לשנות  ויתומחר לרוב על פי מחירון שנקרא "מחירון דקל", פחות 10% -15%. אם תגיעו להסכם עם הקבלן שהשינויים הללו לא יעלו לכם, תחסכו כסף רב.

כבר יצא לנו לשנות לגמרי דירות קבלן בעלות מאוד נמוכה! לעומת דירות אחרות בהם הלקוחות שלנו שילמו על כל שינוי לקבלן והעלות היתה הרבה יותר גבוהה למרות שהשינויים לא היו גדולים.

עיצוב: אביטל ושירה

עיצוב: אביטל ושירה צילום: שקד שנס

אלו עוד כמה נושאים שחשוב לבדוק:

בחוזה הדירה יציע לכם הקבלן טווח מסוים ממנו תוכלו לבחור את ה"חומרים הלבנים": רצוף וחיפוי, ארונות מטבח ואמבטיה, כלים סניטרים. למדו בדיוק מהן הטכנולוגיות החדשות, וקחו אותן בחשבון ותנסו להתעקש עליהן כבר בשלב המשא ומתן. לדוגמה: אסלה תלויה או אסלת מונובלוק, אמבטיה מפח או אמבטיה אקרילית.

הקבלן סוגר עם ספקים שונים את אספקת אותם "חומרים לבנים". בחלק מהמקרים תוכלו לבחור מתוך כמה אופציות שהספק מציע, וברוב המקרים תוכלו לשדרג למוצרים אחרים. חשוב לזכור, שמעבר לעלות השדרוג של המוצר בחנות, תאלצו לשלם לקבלן מחיר נוסף גם עבור ההתקנה. כל התקנה שהיא לא במסגרת המפרט תעלה לכם כסף!!  לדוגמה: שדרגתם ריצוף מ60/60 שניתן לכם, לריצוף 80/80. מעבר לעלות הנוספת שתשלמו עבור הריצוף, תאלצו לשלם לקבלן גם עבור ההתקנה.

עיצוב: אביטל ושירה

עיצוב: אביטל ושירה צילום: שקד שנס

בדקו טוב את כמות השקעים המוצעת בחוזה. לרוב הקבלן יציע את המינימום: אולי 7 שקעים במטבח נשמע לכם הרבה, אך זה לא מספיק למינימום מוצרי החשמל השימושיים – בקשו לפחות 15 .

עברו על החדרים בביתכם  היום, בדקו כמה מפצלים יש לכם בכל חדר , זה ייתן לכם אינדיקציה לגבי הצרכים שלכם. 

עם התקדמות הטכנולוגיה יש לשים לב מה ניתן להתקין מראש. לדוגמה: בקשו  USB כחלק ממבנה השקעים בסלון, בחדר העבודה, ואפילו בחדר השינה, ועדיין לא דיברנו על בית חכם. 

ועוד טיפ חשוב במיוחד:

בקשו בחוזה אפשרות להוספה של ספק חיצוני לפני מסירת מפתח, למשל: נגר למטבח, ספק מיזוג חיצוני, חימום תת רצפתי וכו'. הקבלן ירצה לעבוד רק עם הספקים שלו וזה יכול לעלות לכם יותר. אם הקבלן מסרב, התעקשו שתוכלו להכניס את הספק החיצוני לקחת מידות לפני קבלת מפתח וכך לחסוך זמן עם התקנת המוצרים.

עיצוב: אביטל ושירה

עיצוב: אביטל ושירה צילום: שקד שנס

לפני קניית הדירה חשוב להבין לקראת מה הולכים, ככל שתהיו מוכנים יותר ומודעים לפרטים, תוכלו לחסוך כסף רב בהוצאה כל כך משמעותית. התייעצו, בדקו ואל תזדרזו לחתום על כל עסקה. זכרו: להשיג את המקסימום - במינימום.

 

אביטל ושירה מעצבות כבר למעלה מעשור, הן מתמחות בתכנון ועיצוב פנים של בתים פרטיים, מבנים עסקיים וכן שיפוצי בתים קיימים.

avitalandshira@gmail.com, אביטל-0504448656 ,שירה-0545610091