עוברים דירה? עצבו מחדש את חדר הילדים  

לקראת עונת מעברי הדירות, קבלו טיפים ועצות לאיך עוברים את "המעבר" עם הילדים ואיך מנצלים את ההזדמנות ומעצבים מחדש את החדר שלהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/17 13:30 טז בתמוז התשעז

עוברים דירה? עצבו מחדש את חדר הילדים  
חדר תומר 4989 ש"ח, צילום: איתי סיקולסקי

משפחות רבות נערכות בחודשי החופש הגדול, יולי אוגוסט, למעבר דירה. מעבר הדירה הוא אירוע מרגש שיש להתכונן אליו הן במישור הטכני – אריזה, התקשרויות עם אנשי מקצוע, הובלות וכו' והן במישור המנטלי של התמקמות המשפחה כולה באזור חדש: חברים חדשים, בתי ספר חדשים והיערכות מחודשת. 

כמובן שמעבר הדירה כולל הרבה כאב ראש להורים: להתארגן אם הרישומים למסגרות החדשות לילדים, טיפול מול רשויות ומול חברות שונות, הסכמים וחוזים,שלחת מיילים ופקסים לרוב, חתימות ואישורים שונים. "כיף גדול" שרק מעטים אוהבים לעשות… התארגנו ושריינו תאריכים מול ספקים. ככל שתקדימו להזמין ולשריין תאריכים כך תורידו לכם משימות מהראש. 

חדר אלון 4709

רהיטי דורון, חדר אלון 4709 ש"ח צילום: איתי סיקולסקי

אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון מסביר כי חשוב מאוד לערב ולשתף את הילדים בפעילויות הקשורות למעבר, להראות להם את הדירה המיועדת וסביבתה, למצוא יחדיו את גני המשחקים הקרובים, את הגנים ובתי הספר המיועדים לשנה הבאה וכמובן לשתף את הילדים בלוחות הזמנים עבור כל דבר עד המעבר עצמו. השיתוף עם הילדים ויצירת המעורבות בהחלטות ובלבטים יכול לעזור ולהקל את התקשורת המשפחתית ולהקל על החששות הטבעיים ממקום חדש ומהמעבר הצפוי.

זמן מעבר הדירה הוא גם זמן מצוין להתחדשות בריהוט המותאם לגודל החדש של חללי הבית וכן לעשות סדר בחפצים ישנים וחדשים ולהתארגן מחדש.

רהיטי דורון משיקה בימים אלה קולקציה חדשה לחדרי הילדים והנוער.  בקולקציה ניתן למצוא מענה לצרכי ההורים ולרצונות הילדים. הקולקציה כוללת: מגוון מיטות רחב בעיצובים שונים, מגוון ענק של ארונות קיר וארונות הזזה, שידות, כוורות תליה וכוורת רצפתיות לפתרונות אחסון וכן שולחנות עבודה מגוונים ומודולריים, עם יכולת לשנות צורה ובכך גם לחסוך מקום וגם להתאים לכל חדר.

הקולקציה מציגה תפיסה צבעונית חדשה, המדברת בשפה המשלבת קבוצות צבעים המתקשרים ביניהם ויוצרים הרמוניה צבעונית. את הקולקציה החדשה עיצבה רונית טל, זוכת אות העיצוב לשנת 2016 והיא נבנתה בקפידה רבה והותאמה לצבעוניות המובילה מתערוכות העיצוב באירופה לפי קבוצות צבעים. לצד קבוצות הצבעים של הכחולים וקבוצות הוורודים מוצעים גם קבוצת צבעים בוגרת על בסיס שילוב של צבעי עץ אלון בשילוב צבעים אפורים וקבוצה נועזת וצבעונית של צהוב בשילוב עם חאקי. הצבעוניות החדשה מבוססת על ריהוט בהיר לבן או שמנת ויוצר מראה הרמוני בחדר.

חדר פרינסס 6339 ש"ח

רהיטי דורון, חדר פרינסס 6339 ש"ח צילום: איתי סיקולסקי

אסף טייכמן מעניק טיפים ועצות כיצד להקל על הילד בזמן מעבר דירה וכיצד לעצב נכון את החדר החדש: 

חפצים- עשו חושבים מה כדאי לקחת לדירה החדשה ואלו חפצים כבר לא רלוונטיים לעולם התוכן הדינמי והמשתנה של הילד ואפשר לוותר עליהם. לגבי חפצים שהשימוש בהם אינו שכיח בחדר הילדים, ניתן לשנות את מיקומם ולהשתמש בהם בחדר אחר. ככל שהחדר פחות עמוס ככה הוא יותר נעים לעין. כמו כן,  חשוב מאוד לייצר חפצי מעבר, כך שלילד יהיה קל להיכנס לחדר החדש עם חפצים שמוכרים לו.

התאמה לצרכים משתנים – נצלו את ההזדמנות של מעבר הדירה לשדרוג ולהתאמה מחדש של החדר לילד. החדר הישן התאים לצרכים הקודמים של הילד. זה שלב מצוין לתכנן מחדש את צרכי הילד לשנים הבאות ולהתאים את הרהיטים לצרכים החדשים. 

אבזור - שימוש נכון באביזרים משלימים כמו מדבקות קיר, מתלים, קופסאות אחסון וכריות נוי יכולים לשנות את מראה החדר, לתת לו אופי שונה עם אמירה אישית ולהגדיל את הפונקציונאליות שלו. אופציה נוספת היא הוספת תמונות שהכנתם בעצמכם, צילומים ממוסגרים, תמונות מוכנות וכו כך הקירות לא נשארים ריקים וערומים.

חדר גל 3899 ש"ח

רהיטי דורון, חדר גל 3899 ש"חצילום: איתי סיקולסקי

 

עדכניות -  התעדכנו בחידושים על מנת שתוכלו ליצור שדרוג אמתי. למשל אם החלטתם להחליף ארון התעדכנו בארונות המוצעים כיום עם חלוקת פנים אידיאלית לפי צרכיכם, אפשרויות לשילוב של מגירות פנימיות או מגירות חיצוניות, הוספת מראות לדלתות לפי הצורך, ידיות טאצ' או ידיות עם טריקה שקטה בארונות הזזה ועוד.

גמישות ומודולריות – ישנם רהיטים המאפשרים חיסכון רב במקום ופותחים עולם של אפשרויות עיצוב. לדוגמא מערכת עבודה המשלבת בין שולחן עבודה צבעוני הנמצא מתחת לשולחן עבודה גדול ומאפשר שימושים יצירתיים בחלל. במערכת כזו ניתן לדוגמא להשתמש כמערכת פינתית או להפרידה לשני שולחנות עבור שני משתמשים וניתן בגמר השימוש לכנס אותה בשעת הצורך לחלל אחד ולחסוך מקום. 

צרו הזדהות על ידי התחדשות - התחדשות ברהיטי החדר היא דבר מבורך ויקנה לילד את ההזדהות הנדרשת עם החדר שבחר ועיצב עם הוריו ולפי רצונו וצרכיו. 

מידות מתאימות- שילוב הרהיטים החדשים לחדרים  ייעשה תוך התמקדות בצרכי הגיל  המשתנים של  הילד / הנער הגדלים בחדר, התחשבות בחללים וכמות האור הטבעי הנכנס לחדר. בחירת מיטה חדשה המתאימה בגודלה לגיל הילד, בחירת ארון בגודל מתאים למידותיו של החדר החדש ונוח לשימוש, ותכנון נכון לאחסון שבו. בחירת שולחנות עבודה פינתי או ישר, ושילוב כוורות לפתרונות אחסון נוחים. 

עיצוב בצבע – רבות דובר על השפעת הצבע על נפש האדם והלך הרוח. זוהי הזדמנות לבחירת צבעוניות מחודשת לרהיטי החדר ויצירת סגנון ונראות החדר לפי טעמו של הילד. חשוב שהילד יאהב ויתחבר לצבעים המקיפים אותו רוב שעות היום. 

אירוח- רצוי ליצור פינות אירוח נוחות לחברים ולהירגעות בחדר הכוללות כוורות לספרים בחדר. וכן לשלב כורסת ילדים/ נוער שמאוד פופולרית בקרב הילדים ותורמת לאירוח מהנה ונינוח. 

מעורבות - על הילד להיות חלק בלתי נפרד מההחלטות הנוגעות לחדר שלו. החלטות על מיקום הרהיטים והחפצים בחדר ביחד עם הילדים תוך הקשבה לבקשות ולרצונות שלהם, חשובה מאוד ומשפיעה רבות ביצירת תחושות חיוביות של הילד בעת מעבר הדירה.

פעילות משפחתית מגבשת- שילוב הילדים בשלב האריזה והפריקה בצורה מהנה וחווייתית, יכולה להיתפס כפעילות משפחתית מגבשת, עם זיכרונות טובים לשנים הבאות, מה שיגרום למעבר הדירה להיחקק כחוויה משפחתית חיובית.