פעם אחרי פעם: מה עושים עם הבלאגן שלא עוזב?

כמה פעמים אפשר לסדר את אותה המגירה? ואיך זה שארון ספציפי פעם אחרי פעם צובר את כל הבלאגן של הבית? מכירים את הפינות האלו שלא משנה כמה פעמים נסדר תמיד הן יהיו מבולגנות? בת אל אליאב עושה לכם סדר בבלאגן

חדשות כיפה בת אל אליאב 20/01/20 10:28 כג בטבת התשפ

פעם אחרי פעם: מה עושים עם הבלאגן שלא עוזב?
צילום: shutterstock

כל פינה בבית דורשת סדר וארגון שונים, על פי האופי, המיקום והשימוש שלהן במרחב הביתי שלנו. יש פינות שמסדרים פעם אחת וזה מחזיק לזמן ארוך אך ישנן פינות מאתגרות יותר, שאותן אנחנו מסדרים במהלך השגרה שוב, ושוב, ושוב, והן פשוט לא מסתדרות כפי שאנחנו רוצים. או כל הזמן מתבלגנות.

הפינות האלו יכולות להיות בעומק הארון, במדף גבוה מאוד או במגירה רחבה מאוד. מומלץ לסמן לנו את הפינות האלו בתודעה ולערוך עליהן "מחקר" בשטח. מה נשאל עליהן?

- מדוע הפינה הזאת תמיד מתבלגנת?

- האם ניתן לארגן את הפריטים בתוכה בכלי אחסון?

- האם בני הבית מודעים לאופן הסידור שלה?

- האם נוצר בה עומס שניתן לפנות ממנה על מנת שיישמר יותר מסודר?

כאשר אנחנו בוחנים את המציאות מקרוב נוכל לזהות דפוסי התנהגות והרגלים שהושרשו, ונוכל למצוא פתרונות פשוטים ואפשרויות נוספות שלא חשבנו עליהם קודם. לרוב, הפינות האלו פשוט מאיימות עלינו ללא סיבה מוצדקת וכך אנחנו דוחים בלי גבול את הטיפול בהן. ההתמודדות בשטח מאפשרת לנו להסתכל על המציאות אחרת ולפעול ללא חששות. 

לאחר שנעשה שינוי בפינה מאתגרת כלשהי, ננסה לבחון האם הסידור שנעשה מספיק עבורנו והאם לא נדרשים שינויים נוספים? האם כך נוכל לדאוג שהפינה תישאר מסודרת ולא נצטרך למחרת להתחיל הכל שוב? בנוסף, נשתף את בני המשפחה בשינויים שנעשו על מנת שיישמרו כראוי.

הסדר בבית דורש התמדה, חשיבה, בירור ועבודה בפועל, זה לא קורה מיידית, אבל אין ספק שההשקעה משתלמת. לכל בני המשפחה: לאווירה הביתית ולהתנהלות היום-יומית.

לטורים נוספים