איך הסדר ישפיע על מערכות היחסים שלנו?

סדר וארגון משפיעים על מערכות היחסים שלנו בהקשרים נרחבים ובעיקר בתוך המשפחה, איך נצליח לשמור על בית מסודר ומאורגן ויחד עם זאת על מערכת יחסים טובה ומלאת הערכה במשפחה? והאם יש קשר בין הדברים?

חדשות כיפה בת אל אליאב 11/12/19 10:39 יג בכסלו התשפ

איך הסדר ישפיע על מערכות היחסים שלנו?
צילום: shutterstock

כאשר הבית מסודר, הרבה יותר מתאפשר לנו להיות בזמן איכות עם המשפחה ללא דאגה פנימית לגבי הבלאגן או ללא טרדות במחשבה: מהן המשימות העומדות לפנינו. נכון, תמיד יהיו משימות שעלינו לבצע, אך כאשר המרחב הביתי מסודר בכלליות, זה פשוט מאפשר לנו להתנהל הרבה יותר ברוגע ובשמחה עם בני המשפחה. לקרוא סיפור לילדים, לשבת עם בן הזוג לכוס קפה או לארח חברים של הילדים. 

מחלוקות רבות מתעוררות סביב הסדר והארגון בבית: עד כמה כל אחד שותף, האם כל אחד ממלא את חובותיו, מדוע אין שותפות הדדית וכדומה. חשוב מאוד להפנים ולזכור שאין חובה ממשית לאף אחד מבני המשפחה להיות שותף במשימות הבית השונות. ישנה ציפיה טבעית, ישנן נורמות כלליות, אך העובדה היא שכל אחד שותף וזוהי זכותו המלאה וצריך להעריך זאת. ברגע שנתבונן כך על המציאות בהתנהלות הביתית, מערכות היחסים יראו אחרת לגמרי.
 

צילום: shutterstock



נרגיש הערכה העצומה כלפי כל אחד מבני המשפחה על כל מה שהוא עושה: הערכה לבן הזוג על הדאגה לביטחון הכלכלי של המשפחה ועל המשימות הביתיות שהוא מבצע, הערכה לבת הזוג על הדאגה לכל צרכי הבית וגידול הילדים והערכה לילדים על השותפות שלהם וכל מה שהם תורמים לנעשה במרחב הביתי. דבר אינו ברור מאליו.

לכן, נשתדל לקחת על עצמנו: להעצים אחד את השני בנוגע לעשיה בהתנהלות הביתית. לזכור שמרחב מסודר משפיע על הרוגע והיחס שלנו אחד לשני וחשוב שנקפיד על כך עד כמה שניתן. נשים לב, מה בני המשפחה עושים, תורמים, שותפים וכך נגביר את הרצון של כולנו להירתמות ועשיה משמעותית בבית.

לטורים נוספים