זאת הטעות החמורה שאתם עושים שגורמת לכביסה שלכם לצאת לא נקייה

עשיתם הכל כמו שצריך והכביסה שלכם בכל זאת יצאה מלוכלכת? כנראה שגם אתם עושים את אחת משמונה הטעויות הכי נפוצות עם מכונת הכביסה שלכם | 8 טיפים שכל אחד חייב להכיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 13:16 ג באדר א'

זאת הטעות החמורה שאתם עושים שגורמת לכביסה שלכם לצאת לא נקייה
כביסה, צילום: mpohodzhay,Shutterstock

אין דבר מעצבן כמו לדחוף את כל הבגדים למכונה, להכניס קפסולה ומרכך, לחכות שעתיים ואז לגלות שהכביסה בכלל לא יצאה נקייה. האמת היא שיש כמה סיבות שגורמות לכביסה שלכם לצאת מלוכלכת גם אחרי השימוש במכונה, ורובן מאוד מפתיעות. אם גם לכם זה קורה, הנה 8 דברים שיש מצב שאתם לא עושים נכון.

1. עודף חומר ניקוי

הסיבה הכי נפוצה, והכי מפתיעה, לכך שהבגדים שלכם יוצאים מלוכלכים מהמכונה - היא דווקא עודף חומר ניקוי. אתם כל כך רוצים כביסה ריחנית ומפנקת שאתם מעמיסים מלא ג'ל ומלא מרכך שעלולים להשאיר כתמים על הבגדים ולהקשות עליהם להתנקות. שימו לב להוראות היצרן ולכמויות המומלצות בכל חומר, והקפידו לא להעמיס יותר ממה שכתוב.

2. יותר מדי בגדים

אין ספק, קשה להכניס מכונת כביסה כל יום מחדש, אבל הפיתרון הוא לא לדחוס מלא בגדים במכונה אחת. ברגע שהמכונה מפוצצת ולבגדים אין מרווח בין אחד לשני, למים יהיה קשה יותר לזרום בצורה תקינה והבגדים יתנקו בצורה הרבה פחות טובה.

3. מים קשים

מים קשים הם מים המכילים כמות גבוהה של מינרלים מומסים, ועלולים להפחית את יעילות חומר הניקוי. אם הכביסה שלכם יוצאת מלוכלכת, כדאי לכם לשקול להשתמש במרכך מים או בכל דרך אחרת שתהפוך את המים לרכים.

4. חומר ניקוי פג תוקף

כן, זה מפתיע, אבל גם לחומרי ניקוי יש תאריך תפוגה. שימוש בחומר ניקוי פג תוק, או ישן כנראה לא יהרוס את הבגדים שלכם לגמרי, אך בהחלט עלול לגרום לניקוי יעיל פחות.

5. טמפרטורה

אנחנו לא נוטים להתייחס לחלק הזה במכונת הכביסה, אך גם לטמפרטורה בה אתם מכבסים את הבגדים יש חשיבות. כביסה במים קרים מדי עלולה שלא להפעיל את חומר הניקוי כראוי, בעוד מים חמים מדי עלולים להציב כתמים. בדקו בהוראות של מכונת הכביסה מה הטמפרטורה המומלצת לכל סוג בגד והקפידו להשתמש בה.

6. מכונת כביסה מלוכלכלת

לפעמים מכונת הכביסה שאמורה להיות זו שמנקה - מלוכלכלת בעצמה. כשאתם מנקים אותה הקפידו לעשות זאת בצורה יסודית, כולל מתקן חומרי הניקוי, אזור התוף, האטם והפילטר. חוץ מההוראות שמגיעות עם המכונה עצמה, תוכלו למצוא ברחבי האינטרנט הרבה המלצות לניקיון המכונה עם חומץ וטריקים נוספים.

7. סוגים שונים של בדים

גם אני מרגישה סופר משקיענית כשאני ממיימנת בין כביסה לבנה לצבעונית, אך מסתבר שזה לא המיון היחיד שצריך לעשות. כביסה של בדים מסוגים שונים יחד, שכל אחד מהם דורש סוג ניקוי אחר, עלולה להוביל לכך שהכביסה שלכם לא תצא נקייה.

8. לכלוכים וכתמים

חשוב לזכור שמכונת הכביסה אינה פועלת כמו קסם, ואם יש לכם כתמים רציניים או לכלוכים כבדים הם עשויים לדרוש טיפול מקדים לפני הכביסה, כמו השרייה או ריסוס מסיר כתמים. אם תכניסו אותם כפי שהם לא רק שהם לא יצאו נקיים, הם גם עלולים ללכלך את שאר הכביסה.