מתולתלות? קבלו 10 טיפים לטיפול נכון בתלתלים סוררים!

כל מי שנולדה עם רעמת תלתלים יודעת שעד כמה שהם יפים, לתחזק אותם זוהי פעולה לא פשוטה בלשון המעטה. הכתבה הבאה מלאה בטיפים מנצחים לשמירה על תלתלים מושלמים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 10:55 א בתמוז התשעח

מתולתלות? קבלו 10 טיפים לטיפול נכון בתלתלים סוררים!
צילום: shutterstock

תלתלים כנראה לא במקרה מתחרזים עם המילה סוררים וכדי להשתלט עליהם דרושה מיומנות רבה. לילי פסקינו מביאה לכן טיפים מנצחים לשמירה על תלתלים מושלמים:

נשים מתולתלות יודעות כי כל יום הוא הרפתקה חדשה והתלתל נראה אחרת בכל יום מחדש. התלתלים דורשים תחזוקה וחפיפה יומיומית, אך הדבר אינו בריא לעור הקרקפת ופוגע בהפרשת השומן הטבעי. במקום לחפוף כל יום ניתן להפחית את החפיפה ליומיים בשבוע וביתר הימים להשתמש בשפריצר שבתוכו מערבבים מים עם מעט מרכך או מסיכה. בדרך זו השומן הטבעי אינו נשטף מהקרקפת ואילו השיער המתולתל מקבל את המים והלחות אותם צריך בכדי להראות נהדר. המפונקות יכולות לרכוש מי מרכך המגיעים כבר במארז מוכן.

סירוק השיער- הזמן הנכון לסרק את השיער הוא בזמן המקלחת, תוך כדי שימוש בחומר מרכך. בצורה זו המסרק יחליק על גבי התלתלים בקלילות ובעדינות הרצויה, הקשרים יפתחו במהירות ולא תהיה תלישת שיער. רצוי להתחיל בהברשת הקצוות באמצעות מברשת רחבה ולאחר מכון לעבור לכיוון השורשים.

צילום: דורון פסקינו

בזמן המקלחת- רצוי ומומלץ לבחור בשמפו נטול מלחים וכזה המכיל מרכיבים שונים שתפקידם להזין ולטפח (שמנים, ויטמינים, אלוורה, דבש, אומגה 3 ועוד). הדבר נכון גם לגבי בחירת מסכה.

לאחר החפיפה- בסיום חפיפת השיער מומלץ ורצוי להשתמש בזרם מים קרים, אשר סוגרים את השערה, כך שתיראה מבריקה יותר ומלאת חיים. בנוסף, רצוי להניח לשיער להתייבש באופן טבעי וללא פן, עזרים חיצוניים או מגבת, העלולה לשבור את השערה כאשר משתמשים בה באגרסיביות. כאשר השיער עדיין לח, זהו הזמן הנכון למרוח חומר מזין.

לא להזין את השיער בשמן- אף על פי שאנו נכנסים לעונות הקרות, פה ושם צפויים לנו ימים שמשיים ונעימים. לא מעט נשים בוחרות להזין את שיערן באמצעות שמנים שונים, אשר יחדיו עם חום השמש והיובש, גורמים לייבוש השיער ולנזקים לטווח הארוך.

צילום: דורון פסקינו

לא להגזים- בשוק ישנם מוצרים רבים ומגוונים לטיפול בשיער מתולתל, נסי על עצמך מעט מוצרים ובחרי את אלו שמתאימים לך. אין להעמיס על השיער מספר תכשירים בבת אחת, שכן השיער יהפוך כבד ושמנוני. בשימוש בתכשיר מסוג מסוים, יש להניח לו להיספג כראוי ורק לאחר מכן להשתמש בתכשיר נוסף.

שולטים בנפח- בעלות השיער המתולתל מכירות היטב את נטייתו להתנפח ולסבול מחשמל סטטי. בכדי להימנע או לפחות להפחית תופעות אלו, יש לשמור רמת לחות סבירה והימנעות מיובש באופן מתמיד. לשם כך יש להשתמש במסכה על התלתלים כולם אחת לשבוע ולאחר מכן לעטוף במגבת שחוממה מראש. בסיום התהליך יש לשטוף את השיער במים פושרים. טיפ נוסף למניעת היווצרותו של חשמל סטטי, הוא לא לשחק עם השיער באמצעות הידיים לאחר החפיפה ולהניח לו להתייבש בטבעיות. כמו כן, במידה ומעסים את השיער, רצוי לעשות זאת באמצעות שימוש בקצות האצבעות ולא בציפורניים.

ייבוש השיער- מתולתלות רבות נוהגות לייבש את השיער באמצעות מכשירי פן ודיפיוזרים ומשתמשות בעוצמת חום גבוהה בכדי לעשות זאת במהירות. חום אגרסיבי אינו טוב לשיער בכלל ולשיער מתולתל בפרט. במידה והשאירו מעט לח. מומלץ לייבש את השיער באיזור הקרקפת ולא בקצוות בכדי למנוע פיצול ושבירת התלתל. באותו הנושא, גם חום השמש עלול לייבש את התלתל ולהזיק לו ולכן רצוי להשתמש בתכשירי הגנה ייעודיים. עוד באותה הנושא, לעולם אין לייבש את השיער ולעצבו לאחר שימוש בספריי לשיער. בספריי ריכוז אלכוהול גבוה וייבושו יגרום להרס השערה.

צילום: shutterstock

לספר את השיער על יבש- תספורת של שיער מתולתל היא אומנות בפני עצמה, כאשר מעצבי שיער רבים המציאו שיטות שונות להתמודדות עימה. בניגוד לכמעט כל סוגי השיער האחרים, הדבר הבסיסי ביותר בתספורת שיער מתולתל הוא להקפיד לספרו על יבש. בצורה זו התכווצותו הטבעית של השיער נראית לעין ולא צפויות הפתעות לא נעימות בסוף התספורת כאשר השיער מתייבש.

תוספות שיער- נשים רבות מקנאות בכאלו בעלות שער חלק וביכולתן להאריך את השיער על ידי תוספות. הארכות שיער אינן מנת חלקן של נשים בעלות שיער חלק בלבד. כפי שקיימות תוספות של שיער טבעי במגוון צבעים, כך גם במגוון סוגי שיער, בניהם מתולתל. חשוב לבחור במקומות המתמחים בהארכות שיער, אשר יודעים לעבוד עם שיער מתולתל בלי לגרום לו לנזק ואשר באמתחתם מלאי שיער גדול דיו בכדי להתאים את התוספת המדויקת לשיער הטבעי.

 

 

לילי פסקינו- מומחית שיער ומבעלי מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו".