מה יש לך בתיק? עם יקרת פרידמן

תמצאו אותי יושבת ועובדת בקניונים, במשתלות, בקבר רחל, העיקר שיהיה הומה אדם ועם שקע חשמלי, ולכן הפריט השימושי ביותר עבורי הוא המחשב הנייד. יקרת פרידמן פותחת את התיק שלה ומגלה לנו את האוצרות שבתוכו. "מה יש לך בתיק?" פינה חדשה על התיקים של נשות ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/19 14:57 יא באלול התשעט

מה יש לך בתיק? עם יקרת פרידמן
יקרת פרידמן, צילום: משה אליהו

שם: יקרת פרידמן

עיסוק: עורכת שיעורי הרבנית ימימה מזרחי, ומייסדת פרשה ואישה

קצת על התיק שלי: תנאי הבסיס: עליו להיות גדול דיו כדי להכיל את המחשב הנייד ועוד פריטים הכרחיים. התיק הספציפי הזה שימח אותי בצהבהבות שלו. קניתי אותו באוגוסט שעבר בזארה מן, ואני באמת לא מבינה למה את כל הדברים היפים מייצרים עבור גברים.

הפריט הכי כיפי: מנות אישיות של קפה שחור עם הל. נדיר למצוא מקום שמחזיק קפה עם הל, ובהתניידות שלי אני צריכה לדאוג לאספקה עצמית שוטפת.

הפריט הכי שימושי: כמובן, המחשב הנייד. כעורכת אני אוהבת לגוון. תמצאו אותי יושבת ועובדת בקניונים, במשתלות, בקבר רחל, העיקר שיהיה הומה אדם ועם שקע חשמלי.

חשוב: קלמר. אבל אף פעם אני לא מוצאת בתוכו מכשיר כתיבה. יש בו שפתונים, מפתח למשרד פרשה ואישה ולקינוח, מסרגה. תזכורת לתחביב שהייתי רוצה למצוא לו יותר זמן.

צילום: יקרת פרידמן

 

חיוני: היומן שלי, יומן "שנה וברכותיה" של הרבנית ימימה, בעריכתי. אני אוהבת לתכנן ולחלום בכתב, ומאסתי בשפת המטלות וההספקים. רציתי יומן שיחבר אותי לנקודה הפנימית של הזמן ושל פרשת השבוע. מכיוון שאין כזה בנמצא, פשוט המצאנו אותו. זו השנה הרביעית שהיומן של הרבנית ימימה רואה אור ומביא ברכה גדולה. בימים אלה אני מסתובבת עם היומן של תשע"ט ומתלבטת מתי לעבור ליומן החדש של תש"פ. מצד אחד, קשה להיפרד מהשנה הזו אבל מרגישים כבר את השנה הבאה.

מביך: מצאתי בתיק פתק שהכינותי מראש, עם רשימה של דברים שאפשר לעשות עם הילדים בירושלים בחופש הגדול. מביך לגלות שדבר אחד מכל הרשימה לא נעשה.

מיותר: הפתק מהסעיף הקודם, כנראה...

פריט עם סיפור: סיפור חיי, כל המרשמים לריטאלין עבור ילדיי, הזקוקים לכדור הזה. מרשמים שפג תוקפם. בריטאלין, חייבים לעקוב אחר התאריכים ויש כאן מלכוד מעצבן - כל מרשם הוא לחודש בלבד, וחייב להישמר מרווח של 26 ימים בין מרשם למרשם. ברגע שפג תוקפו, המרשם מבוטל. זה לופ צפוף ומעצבן ותמיד אני נכשלת וצריכה לחזור לרופא לקבל מרשם חדש. הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז חייבים המון ריכוז.

לסיכום: בעלי תמיד יוצא מהבית לייט. פלאפון, ארנק ומעט פריטים. ואני - כל הזמן מאובזרת. לרבנית ימימה יש על כך תורה שלמה על בריאת האישה, עם זוהר וקבלה ומדרשים לפרשת בראשית, אבל כאן נסתפק בשורה התחתונה: אישה היא כמו צב, לוקחת את הבית עליה, והאקססוריז הם בילט אין במה שהיא.

לטורים נוספים