מבחן דרכים - השקת לנד רובר ריינג' רובר איווק 

האיווק (Evoque) הוא רכב הפנאי הקומפקטי של ריינג' רובר כיאה למוצאו ולמורשת השטח של לנד רובר– גם לרכב הפנאי הקומפקטי של החברה יכולות שטח גבוהות בכל הגרסאות

חדשות כיפה מוטי שטרן 17/03/19 12:37 י באדר ב'

מבחן דרכים - השקת לנד רובר ריינג' רובר איווק 
לנד רובר ריינג' רובר איווק , צילום: יח"צ

הדור הראשון של האיווק, משווק משנת 2011, הוא הציע שילוב של יוקרה ושיכולות שטח גבוהות ולמרות מידותיו הצנועות יחסית הצליח לשלב את מאפייני העיצוב של אחיו הגדולים באריזה קטנה.
גם בדור החדש שומר האיווק על מאפייני העיצוב של קודמו ומשלב אלמנטים עיצוביים של האח הגדול – הוולאר כולל ידיות דלתות נשלפות המסייעות לאווירודינאמיות (אותן פגשנו כבר ביגואר I Pace). 

כיאה למוצאו, לאיווק הנעה כפולה בכל הגרסאות

כיאה למוצאו, לאיווק הנעה כפולה בכל הגרסאותצילום: רונן טופלברג.

 

בתא הנוסעים, השינוי הבולט הוא ידית ההילוכים (הסטנדרטית) המחליפה את חוגת ההילוכים. צמד המסכים לתפעול מערכות הרכב מרשים מאוד ותורם רבות לאווירה הייטקית בתא הנוסעים ומושבי העור ואיכות החומרים תורמים לאווירה היוקרתית המצופה. עם רוחב של כמעט 2 מטר וגובה של כ-165 ס"מ – המרווח בתא הנוסעים מצוין ותא המטען בנפח 591 ליטר עצום ונגיש.

האיווק החדש יוצע בגרסת מרכב אחת – 5 דלתות לעומת 3 גרסאות בדור הקודם (5 דלתות, 3 דלתות וקבריולט). בניגוד לצמצום גרסאות המרכב, מגוון יחידות ההנעה המשווקות בישראל גדל והוא כולל 3 מנועים (כולם בנפח 2 ליטר), שני מנועי בנזין בעלי הספק של 200 ו- 250 כ"ס ומנוע דיזל המספק 180 כ"ס.

בשלב הזה לא מוצעת גרסה היברידית או חשמלית שיוצגו בעתיד. אך טכנולוגיית MHEV (Mid Hybrid Electric Vehicle) – הנעה היברידית קלה הכוללת סוללת 48  וולט ודואגת לדומם את מנוע הבנזין/דיזל במהירויות נמוכות ותורמת לחסכון של כ-6% מתצרוכת הדלק.

כל המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים פלנטארית תוצרת ZF והנעה לכל ארבעת הגלגלים.
טכנולוגיה מעניינת וייחודית נוספת בה מצויד האיווק היא Clear Sight Mirror – אשר באמצעותה, גם כאשר אנשים או ציוד בתוך הרכב מפריעים להביט במראה המרכזית – מוצגת במראה (או ליתר דיוק במסך המראה) – תמונה של הנעשה מאחורי הרכב המצולמת במצלמה המותקנת בחלון האחורי.
בחזית הרכב מותקנות 3 מצלמות המהוות את מערכת ה- Clear Sight Ground View והופכת את מכסה המנוע ל"שקוף" ומאפשרת מבט על מה שקורה בחזית הרכב.

צילום: רונן טופלברג.

 

האיווק ישווק בשלוש רמות אבזור: S עם מנוע בנזין 200 כ"ס בחיר 397,000 ₪, S Plus – SE הבכירה עם מנוע בנזין 250 כ"ס או דיזל במחירים 448,000 ₪ ו- 489,000 ₪ בהתאמה. אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות: 6 כריות אוויר + כרית אוויר חיצונית להגנה על הולכי רגל, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, בקרה ותיקון סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית.

בגרסת S Plus מתווספים: בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית במהירויות גבוהות יותר. ברמת האבזור הבכירה SE מתווספים גם חיישני חניה היקפיים ובקרה על פתיחת הדלתות האחוריות למניעת פגיעה מרכב חולף.

אבזור הנוחות עשיר כבר בגרסת S וכולל: חישוקי 18 אינץ', גג פנוראמי (לא נפתח), ידיות דלתות נשלפות, מושבי עור ושני מסכים לשליטה במערכות הרכב והמולטימדיה.
גרסת S Plus כוללת בנוסף: פתיחה והנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען  ומערכת Clear Sight Mirror. גרסת SE הבכירה כוללת גם: חישוקי 20 אינץ',לוח שעונים וירטואלי ומערכת חניה אוטומטית.

נאיווק הוא הדגם הנמכר ביותר של ריינג' רובר ומהווה כרטיס הכניסה למותג היוקרתי, מהתרשמות סטאטית הוא בהחלט ריינג' רובר אמיתי בגרסה מוקטנת. מקווה מאוד להביא רשמים מנהיגת מבחן בו.

האיווק הוא כרטיס הכניסה למועדון למועדון ריינג

האיווק הוא כרטיס הכניסה למועדון למועדון ריינג' רוברצילום: רונן טופלברג.

 

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי - היכנסו