"לכאורה הכל בסדר": מקרה לדוגמא של משבר כלכלי שהפך להזדמנות

משפחות רבות מתמודדות עם חובות קטנים שתופחים וחוסר יכולת להתנהל בצורה נכונה בניהול הבית. אביאל ליבמן על מקרה לדוגמא שעמותת 'מקימי מסייעת בו

חדשות כיפה אביאל ליבמן 29/09/17 02:19 ט בתשרי התשעח

"לכאורה הכל בסדר": מקרה לדוגמא של משבר כלכלי שהפך להזדמנות
מתוסכלים, ולא יודעים מה לעשות עם הילדים בחופש, צילום: shutterstock

אנחנו במקימי מסייעים בכל שנה למאות משפחות לצאת ממשבר כלכלי קשה לדרך כלכלית נבונה.

איך משפחה מגיע למצב כלכלי קשה? כל משפחה והסיפור שלה. לפעמים אלו אירועים טראגיים או עסקים שכשלו ולעתים זה פשוט הצטברות של עוד ועוד חובות בהתנהלות כלכלית מפוזרת ולא אחראית.

על כך בסיפור שלפניכם.

שני הורים שכירים ועובדים לפרנסתם, 4 ילדים, בית יפה ולכאורה הכל בסדר. אבל מסתבר שרק לכאורה. סיפורה של משפחת מ' מהמרכז שמצאה את עצמה מול שוקת שבורה עם חובות של כחצי מיליון ₪.

כל משפחה הפונה אלינו למקימי מגיעה עם סיפור משלה. אירועים, עסקים, טרגדיות, ונסיבות שונות שמביאות את המשפחה למצב כלכלי קשה. אך לעיתים, גם התנהלות כלכלית לא מחושבת יכולה

להביא לתוצאות קשות.

אורח החיים שלא היה מותאם ליכולות הכלכליות של המשפחה, הוביל אותה לחובות עצומים ומצב כלכלי קשה. הלוואה אחת גררה אחריה הלוואה אחרת, הריביות הלכו וטפחו וכל חודש הביא איתו גירעון נוסף של אלפי שקלים.

כאשר המשפחה פנתה למקימי גם מצב היחסים בין בני הזוג היה קשה והמתחים השפיעו גם על הילדים. לאחר מספר פגישות היכרות והערכת המצב, הבין היועץ הכלכלי של מקימי שפתרונות קסם לא יהיו פה. בעבודה קשה ומאומצת, צעד אחרי צעד, נבנתה למשפחה תכנית הבראה כלכלית שתתאים לאופי וליכולות של המשפחה. האם הוסיפה עבודה חדשה, האב הגדיל את הכנסותיו והמשפחה עברה לבית קטן ומתאים יותר ליכולות הכלכליות שלה.

כאן גם הילדים נכנסו לתמונה. המצב הכלכלי הקשה השפיע לרעה על אחדות המשפחה. עם תחילת התהליך במקימי הילדים הפכו לשותפים פעילים בחסכון ובהתנהלות הכלכלית הנבונה. אנשי המקצוע של מקימי החלו בעבודה מאומצת מול הנושים בהסדר החובות. חלק מההלוואות מוחזרו בתנאים טובים יותר, חלק נסגרו בעקבות ויתור של הנושים וחלק מהסכום גויס על ידי עמותת מקימי, בני משפחה וחברים והחל תהליך של החזר חובות בפריסה המתאימה ליכולות של המשפחה.

לאט לאט, לאחר חודשים של עבודה, החלו במשפחת מ' לראות את האור בקצה המנהרה. המשפחה הצליחה להגדיל את ההכנסות, אורח החיים התאזן והחובות פחתו בעשרות אחוזים.

אך התוצאה המרגשת ביותר היא ביחסים בתוך המשפחה. האהבה והאחווה חזרה לשרות בין בני הזוג והילדים וההרגשה של החזרה על המסלול הנכון של החיים הביאה תקווה חדשה למשפחה.

לפעמים השינוי הגדול מתחיל דווקא מהפרטים הקטנים.

לפרטים ותרומות לעמותת מקימי הקליקו >>

הכותב הוא מנהל הפרויקטים של עמותת 'מקימי'