כשהערב יורד החופש מתחיל- פעילויות רשות הטבע והגנים לקיץ

ברשות הטבע והגנים נערכים לחודש אוגוסט ולימי החופש הנותרים מיד לאחר תשעה באב בשבוע הבא, ומציעים לציבור הרחב שלל אטרקציות ברחבי הארץ, כשהשנה גולת הכותרת היא שורת פעילויות בשעות הערב

חדשות כיפה רשות הטבע והגנים 08/08/19 10:57 ז באב התשעט

כשהערב יורד החופש מתחיל- פעילויות רשות הטבע והגנים לקיץ
תל אשקלון, צילום: מנו גרינשפן

פעילויות ערב בטבע

החופש הגדול הוא הזדמנות להקדיש זמן לבילוי משפחתי ומה יותר כיף מלצאת בערב לטבע, כשהשמש יורדת והחום נשבר.

פסטיבל סרטי ילדים שיוקרנו בשעות הערב בגנים לאומיים בצפון הארץ יאפשר למשל ליהנות מטיול קטן וצפייה משותפת בסרט לכל המשפחה באוויר הפתוח על רקע נוף מהמם - "הנסיכה הגנובה" יוקרן במבצר נמרוד (יום חמישי, כ"א אב, 22.8), "הממלכה הסודית" יוקרן במבצר יחיעם (יום חמישי, י"ד אב, 15.8), "פליימוביל הסרט" יוקרן בגן לאומי קיסריה (יום שני, כ"ה אב, 26.8) ובגן לאומי בית שאן (יום חמישי, כ"א אב, 22.8) ו"החברים הסודיים של לואי" יוקרן בגן לאומי כוכב הירדן (יום שלישי, י"ט אב, 20.8). בכל אתר גם ייערך סיור מודרך.

מבצר נמרוד

מבצר נמרודצילום: מנו גרינשפן

בגן לאומי ציפורי (יום חמישי, כ"א אב, 22.8) יתקיים ערב של ניגון וצלילי פעמונים ברחובותיה העתיקים של ציפורי עם מופע אומן פעמוני רוח ומספר סיפורים שיספר על סודו של אהרון הכהן ועל ניגוני פעמוני כותנתו. בגן לאומי בית גוברין (ימי שלישי ורביעי, כ"ו-כ"ז אב, 27-28.8) תתקיים פעילות מחדדת חושים בין המערות החשוכות לאור עששיות יחד עם כלי נגינה מיוחדים ותחנות יצירה.

ציפורי

ציפוריצילום: מנו גרינשפן

בגן לאומי תל אשקלון (ימי שלישי ורביעי, כ"ו-כ"ז אב, 27-28.8) יהיה ניתן לגלות את עברה המרתק של אשקלון בחוויה משפחתית לעת ערב, עם דמויות שיספרו סיפורים על עברה המפואר של העיר, סיור עששיות קצר, משחקי צלליות ועוד. בגן לאומי ירקון מתחם תל אפק (יום שלישי, כ"ו אב, 27.8) יהיה ניתן להיפגש עם יגאל מוסקו, עיתונאי וכתב בערוץ 12 שמוכר בכתבותיו מתחום חיות הבר, וישתף בחוויותו מעבודתו המקצועית, יחשוף את אחורי הקלעים ויציג סוגיות סביבתיות על החיכוך המעניין בין האדם לחיות הבר. בפארק (גן לאומי) הרודיון (יום חמישי, כ"ח אב, 29.8) יהיה ערב שירת המונים סוחף, עם שירים ישראליים לתוך הלילה.

בגן לאומי מצדה מערב בכל ערבי שלישי וחמישי יתקיים מופע רב חושי חדש המוקרן על ההר, עם תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהולחן על ידי שלמה גרוניך.

מסתורי ההר

מסתורי ההרצילום: ערן קרוזל

ן

פעילויות ט"ו באב ברשות הטבע והגנים

בערב חמישי, אור לט"ו באב, 15.8, תקיים רשות הטבע והגנים שלל פעילויות ואירועים לרגל חג האהבה בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ. בגן לאומי ציפורי יתקיים ערב רומנטי שיכלול סיור זוגי, ניחוחות בשמים, ניגוני נבל וסדנה זוגית שבסופה כל זוג ירכיב קטורת אישית. בגן לאומי אפולוניה יהיה ניתן ליהנות מטבע רומנטי מול הים. בגן לאומי תל ערד - חניון "החאן הכנעני" יתקיים ערב אהבה כנעני תחת כיפת השמיים שיכלול מופע מוסיקלי ייחודי, לאחריו יסופרו סיפורי אהבה סביב מדורה, ויהיה ניתן גם להשקיף עם טלסקופים לכוכבים. בגן לאומי חמת טבריה יתקיים ערב מיוחד שיכלול מופע אוזניות אקוסטי של מוזיקאי יוצר וסיור ברחבי האתר. בגן לאומי עבדת ייצא סיור מודרך ממערות האחסון המרשימות עד לווילה הרומית ובה תהיה מוסיקה חיה, טעימות יין ותצפית לשקיעה מדברית רומנטית. בגן לאומי ירקון מתחם מקורות הירקון יהיה ערב מיוחד שיחל בסיור לאור עששיות וימשיך במדורה אחת משותפת עם תה, כוכבים וסיפורי אהבה לכל המשפחה, כשיש אפשרות ללון בשטח לצד הנחל. ובגן לאומי אשכול (פארק הבשור) יתקיים ערב של סיפורים רומנטיים ליד המדורה על ידי מספר סיפורים מקצועי, כשהלנים במקום ייהנו מבוקר בפארק שיכלול שכשוך בבריכות, מתקני פיקניק, מכרי דשא ופינות חמד.

אפולוניה

אפולוניהצילום: מנו גרינשפן

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי המסורתי יתקיים זו השנה השמינית בגן הלאומי מעיין חרוד בגלבוע (יום חמישי, י"ד אב, 15.8) ובגן לאומי הבשור (יום חמישי, כ"א אב, 22.8), על רקע נופיו המרהיבים של ההר ויערותיו, העמק ושדותיו הירוקים זהובים ובריכות ומאגרי המים התכולים. הפסטיבל יכלול מופע להטוטנות לכל המשפחה ואחריו מופעglow  night מרהיב של כדורים פורחים מוארים ומרקדים במקצב מקפיץ, כאשר למחרת עם הזריחה יהיה מטס של כ-14 כדורים פורחים מהארץ ומהעולם, והם ירחפו מעל הפארק עד שייעלמו בקצה האופק.

כדורים פורחים

כדורים פורחיםצילום: תמרה כהן

רחיצות נפרדות, ערבי אסטרונומיה,  פתיחות מאוחרות

גולת הכותרת השנה בפעילויות רשות הטבע והגנים היא בכך שלראשונה ניתן ליהנות גם מרחצות נפרדות באתרים של רשות הטבע והגנים, בגן לאומי חמת טבריה יתקיימו רחצות נפרדות לנשים בימי שלישי (י"ב, י"ט, כ"ו אב, 13.8, 20.8, 27.8), לגברים בימי רביעי (י"ג, כ"ז אב, 14.8, 28.8) יחד עם פעילות משפחתית בחמאם התורכי ולמיצג אור קולי מיוחד. בגן לאומי גן השלושה (סחנה) תהיה אפשרות לרחצות נפרדות במתחמים ספציפיים במקום בימי שני (י"ח, כ"ה אב, 19.8, 26.8) עד שעות הערב, יחד עם פעילות נוספת בסוף היום: סרט מדובב "אבא אווזה" לילדים (י"ח אב, 19.8) ומופע "אדון שוקו" משירי אריק איינשטיין (כ"ה אב, 26.8).

לטובת חובבי הכוכבים רשות הטבע והגנים תקיים ערבי אסטרונומיה עם תצפיות על כוכבים דרך טלסקופים, למידה על שביל החלב, מערכת השמש והיקום בו אנו חיים, ואפשרות לשכב על הגב ולתת לשמיים לדבר בחוויה לילית קסומה בחניון הלילה חאן בארות מכתש רמון (יום שני, י"א אב, 12.8 יום חמישי, י"ד אב, 15.8).

פליימוביל

פליימובילצילום: מנו גרינשפן&פליימוביל

בנוסף לפעילויות המוזכרות בכתבה יש עוד מגוון רחב של פעילויות שקיעה וזריחה, ושלל אתרים שייפתחו עד מאוחר כדי לאפשר לציבור ליהנות ולבלות עם המשפחה גם אחרי שעות החום. פרטים מלאים ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "אנחנו מזמינים את כולם ליהנות מפעילויות קיץ ייחודיות בשעות הערב באתרי רשות הטבע והגנים. זו הזדמנות לנצל את הקיץ לחוויה משפחתית מגבשת וחיבור לטבע כשהשמש שוקעת"
 

לפעילויות הקיץ של 'רשות הטבע והגנים' הקליקו >>

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן