איך תשמרי על השיער בחורף? כל הטרנדים החדשים לעונה

החורף הקר והגשום גורם לכל אחת מאיתנו להתעסק עם השיער הרבה יותר מהרגיל, איך נשמור עליו אחרי הגשם? ומה נעשה כדי שלא יהיה יבש ומפוצל? כל התכשירים וההמלצות לעבור את החורף עם שיער מושלם ונח

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/12/19 12:57 יד בכסלו התשפ

איך תשמרי על השיער בחורף? כל הטרנדים החדשים לעונה
צילום: shutterstock

שמנים נחשבים לידידי השיער האנושי מאז הימים בהם נהגו לטפטף אותם על ראשי מלכים בטקס הכתרתם ועד ימינו, כאשר שמן אגוז הארגן המרוקני הוא אחד הסודות המפורסמים של המותג מרוקנאויל ושמן הקוקוס הוא רכיב מרכזי במותג אלביב של לוריאל פריז.
 
את התסיסה החדשנית בתחום טיפוח השיער ועיצובו של חברת מרוקנאויל אני מכירה כבר שנים רבות. בסוף קיץ 2019 נתקלתי ביצירתיות של החברה הזו שוב, כאשר הגיעו תמונות מתצוגת חברת מיסוני (MISSINI) במילאנו איטליה, אחת מבירות האופנה המשפיעות ביותר בעולם.
הנוכחים בתצוגה ראו את אמן התסרוקות של מרוקנאויל אנתוני טרנר אוסף את שיער הדוגמניות על העורף בערימות מתולתלות ואסופות בסיכות, לפעמים גם כאילו סתם פרועות. את המגמה הזו הוא נימק במילים:  "רציתי אישה עם טוויסט מודרני, אנדרוגני ורומנטי בו זמנית".

צילום: מתיאו קאוולרי



המהלך השני של תחילת הסתיו השנה, גם הוא של מרוקנאויל, הייתה השקה של מסכת שיער, אותו קרם שמורחים אחרי חפיפה כדי לרענן ולחיות את השערה, זו שבדרך כלל היא בהירה ונטולת צבע, ולפתע היא עצמה צבועה בשבעה גוונים שונים, מותאמים לשיער הצבוע, מבלונד ועד לחום כהה. הצבע במסכה הנקראת Color Depositing Mask הוא רק פיגמנט זמני, אבל לא רק מרכך ומשקם אלא גם מרענן את הצבע הקיים. כידוע, שיער צבוע הופך לדהוי בהדרגה עם החפיפות, ומסכות הצבע נועדו להאריך את תוצאות הצביעה לזמן ממושך יותר.
כמו מרבית תכשירי החברה הזו, גם במסכה הצבעונית יש קפסולות של שמן אגוז הארגן הגדל במרוקו, לצד שמן גרעיני משמש, חלבון סויה נוזלי, תערובת שמני אמינו ועוד. מחירה 24 שקלים ל-30 מ"ל. אבל המהלך המרשים ביותר של מרוקנאויל, נתקלתי בעקבות שיתוף פעולה בינה לבין חברת ג'ויה קוסמטיקס שהניב שלושה תכשירים חדשים: מסכה, שמפו וסרום שיער. כל השלושה הם נטולי מלחים, כולם מכילים שמן ארגן, מהשמנים הטובים בעולם, כולם משפרים את מצבו של שיער שעבר טיפולים כימיים כמו צבע, החלקה או הבהרה.
 

צילום: נעמי גולן

 

לאלביב מותג טיפוח השיער של לוריאל פריז. בימים אלה השיקה חברה זו סדרה לשיער רגיל עד יבש עם שמן קוקוס ארומטי שאמור להפחית את אבדן החלבונים גם בשיער שנחשף לקרני UV, שיער שחומצן או עבר טיפולים כימיים אחרים. בנוסף להזנה אמור השמן להגן מפני נזקים סביבתיים כמו שמש, רוח וזיהום אוויר וגם לסייע בטיפול בקשקשים ומניעת היווצרותם. הסדרה החדשה כוללת שמפו, מרכך ומסכה במחירים הנעים בין כ-18 לכ-35 שקלים.

צילום: יחצ



גם המותג "פול מיטשל" השיק תכשירי טיפוח שיער חדשים שאמורים לסייע לכל מי שעברה צביעה, החלקה והבהרה. אחד מאלה הוא ג'ל נוזלי לבניית תלתלים, וקצף שהוא שילוב של מוס ומרכך. שמפו בריח לימוני ושמפו לניקוי כלור למי שנוהגים לשחות בבריכות. לבעלות שיער עבה ומרדני מציע המותג סדרה בשם "סופר סקיני" להורדת נפח וריכוך, על בסיס פטנט ולאלה הסובלים מיובש וגירוי בעור הקרקפת הושקה סדרת Tea Tree המבוססת על תמצית עץ התה האוסטרלי. ויש גם סדרה לצובעות לבלונד שאיבד את זוהרו והפך לכתום אטום, הנקראת Blonde KerActive המבוססת על קרטין אקטיבי המתואר כפטנט בלעדי, והיא מכילה בין היתר פיגמנט סגלגל המסוגל לנקות את הכתום מהבלונד ולהשיבו לצבע הטבעי. 

הוותיקים בתכשירי פול מיטשל שייכים לסדרת Wild Ginger Awapuri מבוססת על צמח האוואפורי, הצמח שהביא להקמת החברה לפני עשרות שנים אבל כיום הם טעונים בטכנולוגיה של שנות האלפיים מאפשרת ייעול בהפקת החומר מהצמח ולתוצאות עוד יותר טובות. 

חידוש נוסף בתחום תספורות ותוספות השיער, רטרו מושלם, הוא הפוני היורד על המצח. עשרות שנים התרגלו נשים למצח גלוי, והשנה ניתן לראות בחברת חיה ברנפמן למשל, תוספת של פוני שלדברי הבעלים, חיה, מעניקה מראה בובתי לפנים. ברנפמן מוסיפה שניתן לבחור בפוני על צורותיו השונות, יורד על המצח כלפי האוזן באלכסון, או גזור בצורה סימטרית. מדובר בתוספת מחוברת בקליפס מבלי צורך לגזור שיערה אחת משיער הראש. לאלו המעדיפות פתרון יותר קבוע ניתן לחבר את הפוני בהדבקה במספרה ולחדש בכל 3 חודשים. תוספת הפוני עולה בחברת ברנפמן החל מ-500 שקלים. גם אלי כהן, המומחה לתוספות שיער, מציע תוספת פוני משיער טבעי, מותאמת לסוג, מרקם, וצבע השיער של כל אחת, אפילו לבעלות שיער מתולתל.
כהן אומר שלבעלות שיער חלק ופנים עגולות מתאים פוני ישר, לבעלות מבנה פנים בצורת לב מתאים פוני לצד, ולבעלות מבנה פנים גדול ושיער חלק עד גלי מתאים פוני מעוגל. במחיר של 500 שקלים עם אחריות שהוא נותן לשנה, אומר עוד כהן, יכולה כל אחת לשנות באופן דרמטי את מראה הפנים שלה, ובכל רגע שתרצה, להוריד את התוספת ולחזור למראה הקודם.

צילום: זוהר שיטרית