על כל כתמים יכסה האיפור: איך תסתירי כתמי פיגמנטציה בפנים?

מייקאפ עם כיסוי גבוה להסתרת הכתמים יספיק לכולן לכתמי פיגמנטציה? לא תמיד. המאפרת חלי ברוור תכיר לכם את הקורקטור שיכסה על הכתמים ותתאים לכל אחת את הצבע המדויק לה ליצירת מראה אחיד ויפה

חדשות כיפה חלי ברוור 09/12/19 09:56 יא בכסלו התשפ

על כל כתמים יכסה האיפור: איך תסתירי כתמי פיגמנטציה בפנים?
צילום: shutterstock

החורף כבר כאן אבל השמש הנעימה והחמימה מסרבת להיעלם.
ככה זה בארץ שלנו, גם בעונת החורף- שכבר היתה אמורה להתחיל מזמן- אנחנו פוגשות בקרני השמש בתדירות גבוהה. אי לכך רבות מאיתנו סובלות מפיגמנטציה בעור הפנים.
אז לפני שאתן נבהלות מהמילה המפחידה הזו אסביר לכן בדיוק מה משמעותה ואיך אנחנו כמתאפרות נתמודד איתה.
פיגמנטציה היא הופעת כתמים בעור בגוונים שונים (בדרך כלל חומים או סגולים) כתוצאה מריכוז במקום אחד של הפיגמנט הקיים בגוף שנקרא מלנין.
תופעה זו נגרמת מחשיפה גבוהה לשמש, שינויים הורמונליים וכן שימוש בגלולות למניעת הריון. לאחרונה נשים רבות דיווחו על הופעת פיגמנטציה בעקבות טיפולים להסרת שיער.
כמובן שאם נרצה לטשטש או להבהיר כתמים אלו לתמיד, מוצעים בשוק כמה טיפולים מהם קוסמטיים ומהם רפואיים, אבל בתור מאפרת אתמקד בטשטוש פיגמנטציה ע"י איפור.

לחלק מאיתנו יספיק שימוש במייקאפ עם כיסוי גבוה להסתרת הכתמים. כשהכתם חזק ובולט יותר נשתמש בקורקטור- מוצר שנועד לנטרל כתמים בצבעים שונים בהתאם לצבע המשלים לו על גלגל הצבעים. זהו אינו חומר "מטפל" אלא חומר מנטרל גוון בלבד. את הקורקטור נניח בטפיחות על הכתם לאחר הכנת הפנים לאיפור ולפני הנחת המייקאפ.
 

צילום: shutterstock



לפיגמנטציה סגולה נשתמש בקורקטור כתום.
לפיגמנטציה ורודה/ נימי דם/ פצעונים או כל אדמומיות אחרת בשאר חלקי הפנים נשתמש בקורקטור ירוק.
פיגמנטציה חומה תנוטרל באמצעות צבע ורוד/כתום. ככל שהחום כהה יותר, הוורוד יתכהה אף הוא ויהפוך לכתום.
כללים אלו עובדים גם בכהויות מתחת לעיניים: בד"כ נשתמש בקורקטור כתום או ורוד בהתאם לכהות.
 

צילום: shutterstock


אפשר למצוא מוצרים שונים המכוונים למטרה זו וניתן גם להשתמש במוצרים שקיימים אצלנו בתיק האיפור. לקבלת צבע כתום/ורוד אפשר להשתמש באודם. 
 

צילום: shutterstock


קחי מעט אודם עם האצבע וטפחי ישירות על הכהות. לאחר הייבוש הניחי את המייקאפ. אם הכתם לא כהה מדי אפשר לערבב את האודם או צללית עם מעט מייקאפ ואז להניחו על הכתם ולחכות שיתייבש.
 

צילום: shutterstock


מי שזקוקה לקורקטור ירוק אני כן ממליצה לקנות אחד מכיוון שקשה להגיע לגוון הנכון מהמוצרים שיש לנו. לאחר הנחת המייקאפ תוכלי להשתמש בהארות והצללות כפי שהסברתי בטור הקודם, תוך שמירה על הנחה בטפיחות כדי לא להזיז את החומר מלמטה.
 

לטורים קודמים

חלי ברוור, מאפרת ומעצבת שיער מקצועית. מוזמנות לעקוב אחרי ולשאול שאלות: פייסבוק- חלי ברוור איפור ועיצוב שיער מקצועי אינסטרגם- cheli_makeup_and_hair