הפתעה: גברים, נשים ואיפור, לא מה שחשבתם

אם עד היום היו מי שחשבו שנשים מתאפרות בשביל להרשים את הגברים ולהראות למענם יותר טוב, הופתענו לגלות שכנראה נפלה בקרבנו טעות גדולה. ערכנו סקר שוק קצר בעניין והתוצאות מפתיעות גם אותנו, אז היינו חייבים לשתף את הממצאים המרעישים- ללא ספק מעניין.

חדשות כיפה אביה ברגמן, חדשות כיפה 19/09/19 13:50 יט באלול התשעט

הפתעה: גברים, נשים ואיפור, לא מה שחשבתם
צילום: shutterstock

אם עד היום רווחה בינינו התפיסה שנשים שמתאפרות עושות את התהליך הארוך והמושקע הזה בשביל להרשים את בני המין השני, כנראה שזה לא לגמרי מדויק והמצב לא ממש ככה. נשים רבות מקפידות להתאפר אפילו על בסיס יום- יומי בסגנונות איפור שונים, החל מאיפור טבעי ועדין, דרך איפור המתאים ליציאה בערב או לבילוי עם חברים, וכלה באיפור כבד יותר לאירוע מיוחד או מפגש חשוב. אפשר בהחלט לומר שעולם האיפור מגוון ורחב וללא ספק תופס אצל נשים רבות מקום גדול בחיים, אך האם כל ההתעסקות והמאמצים שאנחנו משקיעות באיפור נעשים למען הזכרים או אולי הסיבה היא דווקא שמאחורי כל איפור מוצלח עומדת אישה שפשוט רוצה להיראות טוב בשביל עצמה? יצאנו לבדוק.

אז גברים, מה דעתכם על נשים שבוחרות להתאפר?

בחכתנו נפלו כמה גברים בגילאי 24-34 שהסכימו לשתף אותנו בתחושותיהם בנושא המדובר. מתן, סטודנט הנמצא בזוגיות מזה כחצי שנה סיפר לנו כי "אני אישית מעדיף מראה טבעי של נשים, חוסר השלמות מדגיש את הייחודיות של האישה, ומעביר תחושה של קרבה, אני רואה את האדם שמולי. לעומת זאת איפור מוגזם גורם לאישה להיראות יפה אמנם אך לעיתים מצועצעת ולא "אמיתית". הרבה פעמים אני מוצא שהדוגמניות כשאינן מאופרות יפות בהרבה מלאחר הליטושים והפוטושופ המוגזמים שגורמים להן להיראות כמו פיה מארץ האגדות ולא כמו אישה שהייתי רוצה לבלות איתה." 

איתן, נשוי ואב לשניים מחזיק בעמדה נחרצת בסוגיה. "אני מעדיף נטורל, אבל זה תלוי עד כמה נורא היא נראית. אני תוהה מה יש לאישה להסתיר. בעיני האיפור זה מין מסכה מיותרת כזאת. אם את יפה אז את יפה ואין צורך בכל העזרים. אני מעדיף לראות את האישה שמולי כמו שהיא, טבעית." 

ויש כאלה שחושבים על התועלת- ברוך, בעל ניסיון רב בעולם הדייטים וללא ספק הספיק להיפגש עם בחורות מכל הקשת, מוסיף: "אני חושב שאיפור נראה רע ומלאכותי, אני לא ממש מבין למה צריך את זה. אני יכול להבין בגדול למה נשים אוהבות להתאפר ומה התועלת, אבל בקטע של תועלת נטו- כשזה מועיל ולא קיצוני. גם למרוח לק זה לא מועיל מבחינתי. אפשר לסדר את הציפורניים אבל ברגע שמורחים עליו צבע זה לא טבעי בעיני בכלל. אני אישית מעדיף שמי שאני יוצא איתה לדייט תבוא טבעית, אמיתית, כמו שהיא. לראות מי היא באמת, בלי מסכות."

כן, גם אנחנו הופתענו. נראה שגברים רבים מעדיפים את הנשים שלהם טבעיות, מינימליות. בעיני הגברים ההסתכלות על האיפור מעניינת- גברים רבים רואים את הצבעים על הפנים כמסכה, כסוג של התחבאות והסתרה של פגמים שנשים לא רוצות שיראו אצלן.

אז בשביל מי בעצם האיפור?

הדעות בעניין זה חלוקות. ברוך מחזיק בדעה כי "נשים יגידו שהן מתאפרות בשביל ההרגשה שלהן, בשביל הביטחון העצמי וההרגשה שהן נראות טוב בלי קשר אלינו, הגברים. אבל בפועל זה לגמרי ההיפך- אני דיי בטוח שההשקעה היא בשביל להרשים אותנו בסופו של דבר". לעומת זאת איתן חושב בדיוק ההיפך: "אם נשאל נשים בשביל מה הן מתאפרות הן יגידו שזה בשביל הגברים, להיראות יותר יפות בעינינו, אבל אני חושב שזה בראש ובראשונה בשביל עצמן". 

"אני בעד שכל אישה תבחר במה שגורם לה להרגיש טוב, ולא תקבל החלטות לפי מה שהחברה תחשוב עליה" מסכם מתן.

צילום: shutterstock

 

ועכשיו אליכן נשים יקרות, אז למה להתאפר בכלל?

ראיינו כמה בנות ישראל בגילאי 19-28 שהסכימו לשתף אותנו במה שעומד מאחורי הסוגיה. "אני מתאפרת בעיקר בשביל עצמי. גם כי אני פשוט אוהבת את הפעולה וגם כי זה תמיד נחמד להרגיש יותר יפה" משתפת אותנו נופר, סטודנטית במערכת יחסים של כמה שנים טובות בהחלט "לחבר שלי לא באמת אכפת אם אתאפר או לא, זה לא העניין, זאת ההרגשה שלי בלבד." גם רויטל, נשואה פלוס אחד, תומכת בטענה של נופר אך מוסיפה: "אני חושבת שכשאני מתאפרת זה בשביל הפעמים שאני מרגישה שאני נראה ממש עייפה או פחות טוב ואני יוצאת לחברה אז בא לי להסתיר את זה- להדגיש עיניים, תווי פנים ולהסתיר עיגולים שחורים. ההרגשה שלי כנראה מושפעת מאיך שאני מרגישה בחברה".

הדר, פעילה חברתית של ממש בעולם הדייטים, משתפת אותנו ממעמקי ליבה. "כשאני מתאפרת באיפור כמו מייקאפ כדי להסתיר חצ'קונים או שחורים זה בשביל הביטחון העצמי שלי כי לא נעים לי להסתובב ככה וזה מחזק לי את הביטחון כשלא רואים אותם. כשאני מתאפרת ממש עם מסקרה נגיד או אודם, וזה באמת לא קורה הרבה, דווקא אז אני הכי סולדת מגברים כי אותם גברים שראו אותי בלי איפור בקושי החליפו איתי מילה ופתאום כשאני מאופרת מתייחסים אלי שונה". עמית, מתנדבת בשנת שירות, אמנם צעירה אך בהחלט מספרת לנו בכנות: "אני חושבת בראש ובראשונה שאיפור זה יפה. זה מוסיף ומיפה את הפנים, זה מטשטש פגמים שאולי פחות בא לי שיראו ואין בזה שום בעיה." ואם נספר לך שגברים דווקא מעדיפים נשים טבעיות יותר, ללא איפור? "אני אגיד לך שזה מאוד הגיוני בעיני אם מדובר על חברה שלהם או מישהי שהם יוצאים איתה תקופה, אבל אם מדובר על משיכה ומיניות, אין מה לעשות, איך שלא מסתכלים על זה יש באיפור משהו מאוד מושך בהסתכלות ראשונית ושלא יספרו לך אחרת" מציינת הדר. 
עמית מוסיפה: "אני חושבת שכל גבר אוהב משהו אחר, אין אמת אחת ואין נכון או לא נכון. מי שמרגישה בנוח עם איפור אין שום בעיה שתתאפר איך שהיא רוצה. העיקר להרגיש טוב עם עצמך ובנוח עם המראה שלך. אני לא רואה את זה בתור מסכה או כיסוי." ובכן…

מממצאי הסקר שלנו נראה כי הדעות חלוקות בין המינים, אבל אם נדבר תכל'ס, בסופו של יום המין הנשי הוא זה שמתאפר ונשאב לתוך העולם הזה, הנשים הן הקונות והמשתמשות במוצרים בפועל. לכן, פנינו למאפרת המקצועית אביה בר, מאפרת כלות וערב ומתמחה באיפור עדין ויומיומי, ושאלנו אותה לדעתה בסוגיה. "אני מאפרת בנות לאירועים ככה שהמטרה היא להיות יפה למצלמה, ולהראות קצת יותר נוצצת ומושקעת לכבוד המאורע. רוב הבנות שאני מאפרת טוענות שהן לא מתאפרות ביום יום, כי האיפור מרגיש להן כבד מידי או מוגזם. האמת היא שהן כנראה מעולם לא למדו להתאפר באופן מקצועי או אפילו לקחו קורס איפור עצמי מזורז, כי אפשר להתאפר ביומיום באופן מחמיא וטבעי שכמעט לא מרגישים." אביה מוסיפה כי "לכולנו יש פגמים פה ושם שהיינו רוצות לכסות או נתונים שהיינו רוצות דווקא להדגיש, וב2019 יש בחנויות כל כך הרבה אפשרויות, אז למה לא?" 

 

צילום: shutterstock

 

אז לסיום: 5 טיפים קטנים מהמאפרת אביה בר, כדי שתוכלי להמשיך להתאפר בדיוק כמו שאת אוהבת אבל להראות הכי טבעית שיש! נאחל לכן בהצלחה.
 

  1. לאיפור יומיומי אני ממליצה למרוח קרם פנים ולהניח לו להספג כמה דקות, לאחר מכן למרוח מייקאפ עמיד (לא עם כיסוי מלא, שלא יתקבל מראה מסכתי) ולטפוח עם ספוגית סיליקון למראה אחיד. לאחר מכן השתמשי בקונסילר מעט יותר בהיר מגוון המייקאפ שלך לאיזורים הכהים מתחת לעיניים.

  2. השתמשי בצללית בגוון טבעי על גלגל העין, ומרחי מסקרה עמידה במים (שלא תמרח במהלך היום).

  3. באמצעות מברשת רחבה פזרי מעט סומק כהה מתחת לעצמות הלחיים.

  4. לאפקט הארה השתמשי בשימר מנצנץ על גבי עצמות הלחיים ומעט בזוית הפנימית של העין, השימר מקפיץ את המראה והפנים נראות רעננות יותר.

  5. מרחי שפתון בגוון השפתיים, וזהו את מוכנה ליציאה, אל תשכחי להנות!