סודות הטיפוח החדש: כל התכשירים וההמצאות שכדאי להכיר!

מצרפת ומארה"ב, בישראל ובכל העולם, תכשירים והמצאות חדשות בתחום הטיפוח, נעמי גוטקינד- גולן על האבחון הממוחשב, מסכות בד, מיצוי קליפות, מזרק היברידי והפתעות נוספות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 13/08/19 13:58 יב באב התשעט

סודות הטיפוח החדש: כל התכשירים וההמצאות שכדאי להכיר!
צילום: יחצ

החום, הלחות וקרינת השמש של חודש אוגוסט הם אויבים מובהקים של עור הפנים. אין תקופה מתאימה מזו להקדיש להם תשומת לב, זמן ומשאבים. טיפוח קוסמטי מוצלח מרגיע מתחים נפשיים ותורם לאיכות החיים לא פחות מאשר חופשה, בנוסף לשינוי שהוא מחולל במראה. מה גם שעכשיו זו עונת החתונות וגובר הרצון להיראות הכי טוב שאפשר. אבל טעות להתמסר להצעות של קוסמטיקאית מקרית או יועצת יופי בפארם, בלי להתעדכן קודם בחידושים הטכנולוגיים והרפואיים הקיימים בתחום. הקוסמטיקה העכשווית מתמקדת בשלושה ענפים:

א. מחשוב. המחשב מנתח את בעיות העור, משקלל את התכשירים והמכשירים הקיימים, וקובע איך לטפל בבעיות הספציפיות של כל מטופלת בנפרד: גלי רדיו או קרני לייזר, קרמים שומניים או תכשירי ג'ל. מחשב אבחון מתקדם כזה ראיתי למשל במכון EVO CLINIC ברעננה. 

ב. מסכות בד לשימוש עצמי רוויות בקרמים שונים. קונים אותן בפארמים או אצל הקוסמטיקאיות, ומצמידים לפנים בבית גם כדי לנקות את העור, וגם כדי להזין אותו.

ג. ביוטכנולוגיה וחומרים על טהרת הטבע עם מינימום כימיקלים.

במכון EVO CLINIC שהוקם על ידי זוג עולים מצרפת, פבריס ואורית קליין, אליהם הצטרף כירורג מומחה בתחום הניתוחים הקוסמטיים ועולה מצרפת גם הוא, ד"ר ג'רמי נידם, שוכנים שני מכשירים משוכללים שהם כנראה ראשונים מסוגם בארץ. האחד, עם פתח מעוגל שלתוכו מכניסים את הפנים, והוא בודק לעומק את סוג העור שלנו, פגמיו ובעיותיו. השני, מחשב עם תוכנה המנתחת את הממצאים ומכתיבה למטפלים איך ועם מה לתקן את הפגמים. המקום נראה כמו בית חולים פרטי קטן לבן, נקי ומצוחצח, ולכל טיפול מקדימים תשאול על ידי יועצת קלינית, אבחון רפואי על ידי הרופא המומחה, ואבחון ממוחשב בטכנולוגיית הצילום. הייחוד לא מתמצה במכשירים החדשניים, אלא בעקרונות הטיפוח של ה"טאץ הצרפתי". אם לסכם את אידיאולוגיית היופי הצרפתית הזו על רגל אחת, אז בניגוד לגישה האמריקאית הרווחת בארץ, שחותרת להשיג שינוי הופעה בולט, מורגש וגדול, בקליניקה הצרפתית השאיפה היא שדרך הטיפול הניתוחי, הקוסמטי והטכנולוגי מותאם לכל אחת ואחד, לאישיותם, גילם וסגנונם. אישה בת שישים לא צריכה להיראות כמו בתה בת הארבעים או נכדתה בת העשרים. זה פתטי, ונוגד את השיק והטעם הטוב. קשה שלא להסכים עם כך.

אלפי ישראלים ממשיכים לנפוש גם השנה בטורקיה, ואחת ההפתעות בהן נתקלתי באחרונה היא של קונצרן חברות אסתטיקה רפואית טורקית בשם BE AESTHETIC ששלח לישראל את ד"ר איידין ביליגהאן, מגדולי המנתחים הפלסטיים שלו, כדי לשכנע אותנו להגיע לבית החולים בכיכר טקסים באיסטנבול כדי לעבור שם טיפולי יופי בכל התחומים הקיימים, ניתוחים וקילוף, גלי רדיו ולייזר, השתלות שיער והשתלות שיניים ועוד. חבילת הטיפוח כוללת טיסה ואירוח בבתי מלון מפוארים בזמן הטיפולים, ואנשי הקשר דוברי העברית שלו הוסיפו שהמחירים שם נוחים בהרבה מהמקובל בארץ.
עד שנעכל את משמעות ההזמנה הטורקית המרשימה, הנה מרכז קוסמטי מקומי ומפואר במודיעין: "לה גוף", שבבעלותה של הדר בסון. בסון מציעה בין היתר שיטת ייחודית לעיצוב גבות, הסרת שיער, פדיקור, מניקור ואנטי-אייג'ינג. וגם טכנולוגיה חדשנית, באמצעות מכשיר RF. 

ואם הגעתי לתחום רקיחת התכשירים, סוד החברת הישראלית "סוד הנעורים", הם תכשירים הכוללים מיצוי של קליפות פירות וירקות. מדובר בתכשירים לניקוי, טיפול וטיפוח. כולל שיפור בעיות של קשקשים על העור, פצעונים וקמטוטים. מומלץ גם המארז שלה בצורת מזרק הנקרא  WrinkX המפחית קמטוטים לטווח קצר במהירות רבה.
במותג הצרפתי הדרמו-קוסמטי "BIODERMA" בפיקוח רופאי עור מומחים, יש סרום חדש בשם הידרוביו לטיפול בעור יבש מאד ורגיש. הוא מוסיף לחות מהרגע הראשון ומחירו כ-130 שקלים ל-40 מ"ל ברשתות הפארם.
מזרק הוא גימיק חביב של מותג הטיפוח ,SR COSMETIC. המזרק מכיל מינרלים, ויטמינים, מיצוי קוויאר, סיליקונים אבקתיים ועוד, ומצורף אליו בקבוקון חומצה היאלורונית. הערכה נקראת Caviar - Skin Revolution  ומיועדת למלא קמטים במהירות למשך ערב שלם. מטפטפים על העור שתיים-שלוש טיפות מבקבוקון החומצה ומעסים, ואז בעזרת פיית מזרק שהוא חלק מהערכה, מחדירים כמות קטנה של תכשיר הקוויאר לתוך הקמט. 420 שקלים אצל קוסמטיקאיות מורשות החברה.
צרפת מתהדרת גם בפריצת דרך קוסמטית בשם Minéral 89  של מותג הדרמו-קוסמטיקה ההיפואלרגני וישי. מדובר בתכשיר לחות והזנה לנשים, גברים וילדים, המתייחד בכמות גדולה של מים טרמליים ממעיינות וישי וחומצה היאלורונית באחוזים משמעותיים. 119 שקלים ל-50 מ"ל. לוישי יש בנוסף תכשיר בשם ליפטאקטיב ויטמין C שבין היתר מסייע בתהליך ריפוי של פצעים, ומבהיר כתמי פיגמנטציה. 189 שקלים ל-10 מ"ל.

נעבור מצרפת לארצות הברית ברשת  Kiehl’s מניו-יורק המציעה קרם מסכת לילה עם תמציות מפתיעות של עלי ג'ינג'ר ופרחי היבסיקוס  למיצוק וטיפול בקמטוטים. 120 שקלים ל-28 מ"ל. ואילו ברשת Laline, המסכה היא לא רק קרם אלא עשויה בד רווי במינרלים ובוץ מים המלח ושמן ארגן, וויטמין E, פרו ויטמין B5, אלוורה והממליס, קמומיל ותה ירוק. מחירה כ-20 שקלים והיא מיועדת לשימוש אחד.