העונה החמה - 6 טיפים יעילים לטיפול נגד כינים

בתקופת הקיץ, למעלה מ 39% מהילדים בגילאי 3 עד 10 נדבקים בכינים. אז מדוע זה קורה? וכיצד אפשר למנוע זאת?

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 10:57 כו בתמוז התשעט

העונה החמה - 6 טיפים יעילים לטיפול נגד כינים
צילום: shutterstock

מסקר שנערך לאחרונה בישראל, עולה כי למעלה מ 39% מהילדים בגילאי 3 עד 10, בתקופת הקיץ, סובלים מהידבקות בכינים. עוד עולה מהסקר שלמעלה מ 85% מהילדים בישראל ידבקו לפחות פעם אחת במהלך חייהם.

ד"ר להבית אקרמן - מומחית לרפואת עור, מסבירה: "מחזור החיים של כינה מצויה הוא כ -3 שבועות והיא מטילה 10 ביצים ביום ומדביקה כל אחת מהן לשערה קרוב לקרקפת. הביצים בוקעות תוך תשעה ימים ומתפתחות ב 12 הימים הבאים. לכן מומלץ ורצוי לערוך טיפול נגד כינים מספר פעמים, כדי לוודא את האפשרות שאף ביצה לא הצליחה לבקוע. 

כיום בשוק יש מגוון רחב של טיפולים המציעים להיפטר מהכינים, אך מרביתם מכילים בין היתר חומרי הדברה או סיליקון במינונים נמוכים. בשנים האחרונות ממליצים, בעקבות טרנד הבריאות והטבעיות, להשתמש במוצרים טבעיים ופחות במוצרים המכילים חומרים כימיים פעילים, בפרט שקיימות הוכחות מדעיות לכך שהטיפול הטבעי הינו יעיל ואפקטיבי". 

ד"ר אקרמן מסבירה כיצד נדבקים בכינים: "בניגוד לדעה הרווחת שכינים קופצות מראש לראש, הן פשוט זוחלות ומוכרח להיות מגע ישיר בכדי להידבק. להיגיינה אין קשר להידבקות בכינים, וחפיפת השיער לעתים תכופות לא תשנה את מידת ההידבקות. ברוב המקרים נדרש מגע ישיר ממושך בין הראשים כדי שהכינים יעברו מראש לראש". 

צילום: shutterstock

 

חברת נובוקיד - המציעה אלטרנטיבה טבעית להשמדת הכינים, מביאה לכם 6 טיפים ועצות לטיפול ומניעה:

מומלץ מאוד לערוך טיפול מניעתי, קבוע, על מנת שהילדים לא ידבקו.

לאחר טיפול ראשון לקטילת כינים יש לחזור שוב  על התהליך לאחר 24 שעות. מומלץ להמשיך לטיפול נוסף מניעתי כשבוע לאחר מכן. 

מיד לאחר הטיפול עם קוטל הכינים מומלץ להשתמש במסרק סמיך אשר מיועד לכינים, על מנת להסיר את הכינים המתות ואת הביצים.

צילום סלפיז  - לידיעת בני הנוער ומצלמי הסלפיז: יש עלייה דרמטית במקרי ההדבקה של כינים בקרב צעירים, שנובעת מהיצמדות ראשים בעת צילום הסלפיז .

הכינים אוהבות להטיל את ביציהן באזורים חמים בראש. כדאי מאוד לערוך את החיפוש בעורף או מאחורי האוזניים.

לבנות שבחבורה -מומלץ לאסוף את השיער בקוקו הדוק או לקלוע צמה, בעיקר בגנים, בתי ספר וקייטנות וע"י כך להקטין משמעותית את הסיכוי למגע ולהדבקה.