השב"כניק שהציל חיים נחשף

לפני כשנתיים חני וידל נזקקה לתרומת מח עצם אותו קיבלה מאיש השב"כ ש'. השבוע, הם נפגשו לראשונה ב"בית אורנית" של עזר מציון שם וידל הודתה לש': "הוא הציל אותי, הדם שלו בתוכי, הוא ממש חלק ממני. מבחינתי, הוא מלאך"

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף עזר מציון 12/02/18 11:20 כז בשבט התשעח

השב"כניק שהציל חיים נחשף
המפגש המרגש, צילום: אילן ספירא

חני וידל (58) הינה מורה אהובה ומוערכת מזה כ - 35 שנה. לפני כשנתיים וחצי היא קיבלה בשורה קשה ששינתה את חייה. "גילו אצלי מחלת דם קשה בשם מיילופיברוזיס,  מדובר במחלת דם חשוכת מרפא".

מחלת המיילופיברוזיס ממנה סבלה וידל, הינה מחלה מסכנת חיים הגורמת לבעיות ממושכות בקרישת הדם, גורמת לייצור לקוי של תאי דם ולהצטלקות של מח העצם. מחלה זו עלולה להתפתח ללוקמיה.

וידל מתארת את הטיפולים הקשים שעברה בניסיון לנצח את המחלה. "בהתחלה הרופאים ניסו לטפל בי באמצעות כדורים ואף נכנסתי לקבוצת מחקר מיוחדת ללא הצלחה. לאחר מכן עברתי טיפול מיוחד, שכלל טיפול כימי וביולוגי, שכמעט הרג אותי". לאחר שכל הניסיונות כשלו, הרופאים החליטו כי אין מנוס מהשתלת מח עצם. וידל פנתה למאגר מח העצם הלאומי של עזר מציון, שם החלו לחפש תורם מתאים.

 

ש' (27), העובד ביחידה המבצעית בשב"כ, ואף זכה בעבר לתעודת הצטיינות מיוחדת מנשיא המדינה, רובי ריבלין, הצטרף בגיוסו לצה"ל למאגר הלאומי לתורמי מח עצם. ש' נמצא כתורם מתאים עבורה בהתאמה גבוהה, אנשי המאגר הלאומי פנו אליו והוא מיד נענה לפנייה, תרם את דמו וכך הציל את חייה.

גם לאחר התרומה של ש', איש הצללים נותר חסוי. "לא נתנו לי שום פרט עליו, למרות שבעקבות ההשתלה סוג הדם שלי השתנה לסוג הדם שלו", סיפרה וידל .השבוע, השניים נפגשו לראשונה במפגש מרגש שנערך ב"בית אורנית", מרכז התמיכה והסיוע של עזר מציון לחולי סרטן. במפגש, שאליו הגיעו עם בני משפחותיהם, הודתה וידל לש': "הוא הציל אותי, הדם שלו בתוכי, הוא ממש חלק ממני. מבחינתי, הוא מלאך".

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, שהוקם לפני כעשרים שנה, כולל 877,315 תורמים פוטנציאליים שבזכותם בוצעו 2,657 השתלות מצילות חיים. מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "אני גאה ומתרגשת מכל הצלת חיים. זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים להצלת חיי אדם. סיפורם של חני וש' הוא סיפור מרגש ומרתק של הצלת חיים וערבות הדדית, שהוא ערך היסוד של 'עזר מציון'".

עמותת 'עזר מציון' יוצאת במבצע התרמה, 'פרס מציל חיים', במהלכו מתנדבים יעברו בכל רחבי הארץ ויגייסו תרומות לטובת פעילות העמותה. "במהלך השנה 'עזר מציון' נמצאת שם עבור כל מי שזקוק לעזרה, אולם הפעם עזר מציון פונה אליכם ומבקש את עזרתכם", אומר יו"ר ומייסד הארגון, הרב צו'לק. "אנחנו זקוקים לשותפות שלכם במאמצים להקל ולתמוך על אוכלוסיית החולים ובני משפחותיהם. הקשיים גדולים והצרכים מרובים. 'פרס מציל חיים' הוא מיזם ייחודי שבו אתם יכולים להירתם, להקל, לתמוך ולהציל חיים פשוטו כמשמעו וגם לזכות בפרסים. כאמור, כל תרומה שתתבצע תזכה את התורם לא רק במעשה החסד, אלא גם בכרטיס להגרלה נושאת פרסים שתתקיים בתום מבצע ההגרלה ביום שלישי מחרתיים (13.2) הכולל רכב, רהיטים, ציוד חשמלי, טיסות לחו"ל, ועוד. 

לפרטים אודות התרומה וההשתתפות בהגרלה הקליקו >>>