"אין דבר יהודי ומוסרי יותר מלהציל חיים"

יהונתן ברנר התגייס לאחרונה לצבא, והתבשר כי נמצא מתאים לתרומת מח עצם עבור אדם החולה בלוקהמיה. "פתאום אתה מבין שאתה הקטן נפלה בידך זכות בלתי חוזרת להציל חיי אדם"

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף עזר מציון 15/01/18 12:18 כח בטבת התשעח

"אין דבר יהודי ומוסרי יותר מלהציל חיים"
יהונתן ברנר, צילום: יחצ

יהונתן ברנר ממגדל העמק התגייס לאחרונה לצבא וכחלק משרשרת החיול חתם על תרומת מח עצם בשניידר, מבלי שהוא יודע למי מיועדת התרומה. "לפני כחודשיים התקשרו אליי ממאגר מח העצם של עמותת עזר מציון והודיעו לי שמתוך מאות אלפי אנשים במאגר נמצאתי מתאים לתרומת מח עצם של אדם שזקוק לתרומה בדחיפות רבה, ובאותה שיחה אף הובהר לי שלא אוכל לדעת פרטים נוספים על זהותו". יהונתן מספר כי נציגי המאגר ציינו כי הם חיפשו תורם בעל קרבה משפחתית ומשלא מצאו שאלו אם הוא מעוניין להירתם לתהליך. "לא היססתי לרגע.  לאחר סדרה של בדיקות דם נמצאתי עם התאמה מלאה להשתלה שתוכל להועיל לאותו אדם ואף להציל את אותו ממוות". ברנר מסביר כי תהליך שאיבת מח העצם הוא תהליך קל שאינו כואב כלל: "שלשמחתי אף זיכה אותי כחייל בשישה גימלים", הוא צוחק ומוסיף כי "ההבנה וההכרה בעובדה שמוצו כל האפשריות האחרות ואתה למעשה התקווה האחרונה עבור אדם אחר גורמת לך פתאום להבין שאתה הקטן, נפלה בידך הזדמנות בלתי חוזרת לעשות משהו גדול מאוד עבור מישהו אחר ובלי הרבה מאמץ. אתה אמנם לא מכיר את אותו אדם, אבל אומרים לך שהתרומה הזו עוזרת להציל חיי אדם וההרגשה הזו בהחלט מיוחדת". 
אתה חושב שהעובדה שאתה אדם דתי חיזקה אצלך את ההחלטה ללכת ולתרום?

"אני חושב שהמשפט 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו' מדבר לכל אדם ללא יוצא מן הכלל. אין דבר מוסרי ויהודי יותר מזה, ובוודאי שלא צריך להיות דווקא עם רקע דתי כדי להבין מה המשמעות של הצלת חיים של בן אדם". 

 המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, שהוקם לפני כעשרים שנה, כולל 877,315 תורמים פוטנציאליים שבזכותם בוצעו 2,657 השתלות מצילות חיים. מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "אני גאה ומתרגשת מכל הצלת חיים. זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים להצלת חיי אדם. סיפורם של ליאור ואוריאן הוא סיפור מרגש ומרתק של הצלת חיים וערבות הדדית, שהוא ערך היסוד של 'עזר מציון'". 

עמותת 'עזר מציון' יוצאת במבצע התרמה, 'פרס מציל חיים', במהלכו מתנדבים יעברו בכל רחבי הארץ ויגייסו תרומות לטובת פעילות העמותה. "במהלך השנה 'עזר מציון' נמצאת שם עבור כל מי שזקוק לעזרה, אולם הפעם עזר מציון פונה אליכם ומבקש את עזרתכם", אומר יו"ר ומייסד הארגון, הרב צו'לק. "אנחנו זקוקים לשותפות שלכם במאמצים להקל ולתמוך על אוכלוסיית החולים ובני משפחותיהם. הקשיים גדולים והצרכים מרובים. 'פרס מציל חיים' הוא מיזם ייחודי שבו אתם יכולים להירתם, להקל, לתמוך ולהציל חיים פשוטו כמשמעו וגם לזכות בפרסים. כאמור, כל תרומה שתתבצע תזכה את התורם לא רק במעשה החסד, אלא גם בכרטיס להגרלה נושאת פרסים שתתקיים בתום מבצע ההגרלה (ב-13.2) הכולל רכב, רהיטים, ציוד חשמלי, טיסות לחו"ל, ועוד.  

לפרטים אודות התרומה וההשתתפות בהגרלה הקליקו >>>

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן