חושבות שתחרה זה רק לאולפניסטיות? קבלו את מצעד התחרות המלכותיות של קייט

מאז שהצטרפה לבית המלוכה, הפכה קייט מידלטון למכתיבת טרנדים רשמית, ועם הצורך בהקפדה על קוד הלבוש המלכותי, הפכה למודל גם עבור המגזר הצנוע, וזו ההזדמנות ללמוד ממנה כמה עקרונות סטיילינג מלכותיים. היום במדור - קייט מלמדת אתכן ללבוש תחרה מלכותית

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 13/02/20 15:26 יח בשבט התשפ

חושבות שתחרה זה רק לאולפניסטיות? קבלו את מצעד התחרות המלכותיות של קייט
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

תחרה היא שם כולל לאוסף בדים, שנטווים לרשת עדינה, מחוררת ולעתים שקופה. התחרה שימשה לבגדי אצילים כבר במאה החמש עשרה, ובמקור נטוותה בשילוב חוטי כסף וזהב.
 

/>  

השקיפות והאוויריריות של התחרה הפכו, עם הזמן, לסמל של נשיות עדינה ורומנטית. תחרה מעטרת שמלות כלה, שמלות וינטאג׳ ושמלות בוהו-שיק, שהמשותף לכולן הוא הדגש שהן שמות על נשיות קלאסית ועדינות. 
תחרה היא בד ורסטילי. היא מאפשרת יצירת אפקטים שונים, בהתאם לאירוע, הסגנון והאופי של הלובשת. 
האיכות הנשית- קלאסית של התחרה היא על זמנית, אך מתאימה בהחלט לעידן המודרני. 
קייט אוהבת תחרה, ועושה בה שימושים שונים. ולמרות הדגש המתבקש על שמלת הכלה ושמלות הערב שלה, בחרנו הפעם להראות את התחרה דווקא בשעות היום. 

לביקור בקנדה, קייט בחרה בשמלת תחרה כחולה של ארדם. הגזרה הישרה והקצרה של השמלה היא גזרה עכשווית, והתחרה מוסיפה לה מימד נוסף של קלאסיקה.

 


השמלה הסגולה של דולצ׳ה גבאנה, שקייט לבשה בזמן ביקור ממלכתי של נשיא סין בלונדון, היא אחת השמלות הטובות ביותר שלה. התחרה משדרגת את הגזרה הישרה. היא צפופה, כך שהמראה מכובד ומתאים לאירוע רשמי, אך השקיפות בצווארון והשרוולים מרעננת ומוסיפה קלילות, עדינות וחיות למראה. 
 


ניתן לשלב תחרה גם בנגיעות. עיטור תחרה בצווארון יכול להוסיף נגיעה של וינטאג׳ ורומנטיקה לכל שמלה שנלבשת בשעות היום. קייט בחרה לעטר בתחרה את השמלה שלבשה לאחר הולדתו של לואי.
 


עיטורי תחרה מוסיפים אלמנט של רוך ועדינות גם לשמלות ומעילים מחוייטים. מיקום האפליקציות יכול לסייע בהדגשת אזורים מסויימים בגוף, כיוון שהוא מושך את העין. 
שתי השמלות של קייט, בעיצוב קתרין ווקר, הן בגזרה מחוייטת ודומה. עם זאת, סגנונות התחרה השונים ומיקומי האפליקציות, יוצרים מראות שונים. השמלה הראשונה, שבה התחרה מתפרשת, מדגישה את קו המותן ויוצרת קו אורך.
השמלה השניה היא בעלת תחרה צפופה יותר, שמרוכזת באזור החצאית והשרוולים. האפליקציות מעניקות תנועה וקלילות לשמלה, וסיומת התחרה מוסיפה רומנטיקה למראה המחוייט. 
בהתאמה למבנה הגוף, עיטורי תחרה דומים להדפסי פרחים, ורצוי שסוג התחרה ומיקומה יתאימו למבנה הגוף של הלובשת והאזורים שהיא מעוניינת להדגיש.
 


התחרה על המעיל האפור של ארדם, מוסיפה רוח עדינה וקייצית למעיל צמר, ניגוד שיוצר מראה מעניין ורב מימדי. 


/>  

עיטור התחרה בחלק העליון בשמלה הכחולה של ארדם, ממקד את העין בחלק העליון ובפניה של קייט. 


/>  

שמלת תחרה יכולה להתאים בהחלט גם לשעות העבודה, בעזרת אביזרים. 
נעלי הפלטפורמה שקייט שילבה עם שמלת התחרה הצהובה, הופכים את המראה לקליל ויומיומי, שניתן ללבוש למשרד. 



דרך נוספת ללבוש שמלת תחרה בשעות היום, היא לבחור בצבע בהיר כמו תכלת, ורוד ושאר פסטלים. השמלה הכחולה, מבית טמפרלי, מעניקה מראה קליל וכפרי.
 


חלק מהורסטיליות של התחרה, נובע דווקא מהבסיס אליו היא נתפרת. כיוון שהתחרה היא בד פתוח, לבסיס והמרווח בין האלמנטים של התחרה, יש חשיבות במראה הסופי.
תחרה שנתפרת מעל שמלה בצבע דומה או זהה, מוסיפה טקסטורה ואלגנטיות, למראה קלאסי ועדין יותר. 
לחגיגות שישים שנה למלכה, קייט בחרה שמלת תחרה של מקווין. השמלה עצמה היא בצבע קרם, והתחרה בצבע אפרסק. המראה שנוצר הוא דו מימדי, אלגנטי ועדין.
 


שמלת התחרה של מקווין, שנלבשה לאסקוט, כולה בצבע לבן. טקסטורת התחרה היא עיקר השמלה, והמראה הוא קלאסי ונשי. 


/>  

כאשר הבסיס והתחרה שונים בצבעם, העין נמשכת דווקא לחלקים המנוגדים, והמראה שנוצר הוא דרמטי יותר. 
לציון מאה שנים למלחמת העולם הראשונה, קייט לבשה שמלת תחרה בצבע בז׳, שנתפרה מעל בסיס שחור. הגזרה הישרה של השמלה קיבלה תוספות עדינות בדמות פפלום בקו המותן וצווארון פיטר פן, אך עיקר המראה הוא בניגוד בין המרקמים והצבעים. 
 

 

תחרה היא אחת התוספות המעניינות והורסטיליות ביותר לכל מלתחה. שווה לתת לה צ׳אנס, גם אם אתן חושבות שמדובר במפית. היא תפתיע גם אתכן.

 

לטורים קודמים

רונית בליי וינגרטן כותבת הבלוג שאנז עליזה