אופנת חורף ייחודית: הכירו את המותגים שלא הולכים עם העדר

טרנדים ותכתיבים אופנתיים מנהלים את שוק הסטיילינג והביגוד בצורה משמעותית, מותגים ומעצבים רבים ילכו על פי בחירת צבע השנה, או גזרות ובדים שאיתם כולם הולכים. אלו חנויות מעיזות לשנות קצת את השיח ולא לרוץ עם העדר?

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 21/01/20 09:53 כד בטבת התשפ

אופנת חורף ייחודית: הכירו את המותגים שלא הולכים עם העדר
צילום: shutterstock

סקירת חלונות הראווה, מחלקות הביגוד ברשתות הגדולות, אפילו אתרי האופנה באינטרנט, גורמת לפעמים להרגשה שכולם מצייתים לתכתיבי הטרנדים. צבעים דומים, גזרות דומות, סגנונות משותפים. פעם כולן מיני, פעם כולן מידי, עונה אחת "מותר" ירוק, עונה אחרת, "חובה" אפור. לפעמים חצאיות רחבות ורפויות לגיטימיות, לפעמים חצאיות עיפרון. אם כי בישראל יש לעולם שני מאפיינים תמידיים – צבע שחור בלבוש הערב, ומכנסיים בכל שעות היממה ובכל המגזרים, פרט לחרדיות. 

הציבור הדתי והחרדי, הודות לתכתיבי הצניעות, שומר אמנם על עצמאות מסוימת בתחום הלבוש. מסוימת בלבד, כי גם במגזרים האלה מתרגמים את הטרנד השולט למושגים הצנועים, מוסיפים שרוולים או חולצות בסיס, מקפידים על כיסוי ברכיים, אבל חוץ מזה, הולכים אחרי העדר, סליחה, אחרי הבון טון. לכן כל כך מרענן למצוא גם בציבור החילוני, מי שלא חוששות להישאר נאמנות לטעם האישי שלהן. תמיד ניתן למצוא כמה מעצבות אופנה כאלה, ולגלות שיש להן חסידות נאמנות שלובשות את מה שהן מנפיקות. 

אספתי כמה דוגמאות מיבול החורף הנוכחי לשיפוטכן. 

אתר האופנה הבריטי Next משווק בקולקציית חורף 2020 שלו שמלות באורך מידי, בצבע ירקרק, רפויות עם מותן מוגבהת, כיווצים ומכפלת וולנים, או צרות עם חגורת קשירה, בסגנון חולצת כתונת ארוכה, עם כפתורים מלפנים וצווארון שפיצים, במראה המזכיר את הדודות והסבתות של פעם. ויש באתר הזה גם חולצות מלמלה, שמלות מעטפת, שמלות שיפון ארוכות, כל אלה לצד צעיפי גדילים משובצים, כובעי גרב ועוד. ראויים לציון המחירים באתר, למשל שמלות ב-69 עד 181 שקלים.

נקסט

נקסטצילום: יחצ


גם מותג הג'ינסים לי-קופר הפתיע אותי בימים אלה עם מערכות שלמות של בגדים בירוק חאקי, מעילי פוך, סריגים וז'קטים בגוון הצבאי הזה, כאילו לא שמעו שם שחברת פנטון פסקה שכחול הוא צבע העונה. סריג עבה שמשך את תשומת לבי במיוחד מצויד בצווארון גולף, חלק עליון בחאקי, חלק תחתון לבן, ובין שניהם פס רוחב משולש באפור פחם.
 

לי קופר

לי קופרצילום: נועה סלטי


רינה צין מייצגת בתזה העצמאית שלי את המעצבות הרבות, בארץ ובעולם, שיש להן העזה וביטחון עצמי ברמות המאפשרות להתעלם כמעט מכל תכתיב ולעשות מה שבראש ובטעם האישי שלהן. בחורף 2020 היא "מפסלת" אריגי פשתן ומשי אורגנזה, תופרת חצאיות מתרחבות מבד מבריק עם תפרי קווילט, כמו של שמיכות, קושרת רצועת אורגנזה רחבה ושקופה במותניים על תקן חגורה, מוסיפה צווארון גבוה ועומד עד הסנטר, כוללת צבעים כמו ירוק וחום עם הבלחות של בז' זהוב, ובקיצור, הבגדים שלה לא נראים כמו שום דבר אחר שראיתם במדורי האופנה או בתצוגות, וגם אי אפשר לשכוח, אחרי שרואים. אחד הבולטים ביותר הוא מעיל מבד טפט חום ארוך ורחב. לצין יש חנויות בתל אביב, ירושלים ורמת השרון, חנות אונליין וגם חנות עודפים שכדאי להכיר, בבית טפר בתל גיבורים בתל אביב.
 

רינה צין

רינה ציןצילום: תום מרשק


ומאופנה עילית למותג הקניונים המיובא רזרברד (קניון איילון ברמת גן, וקניין גבעתיים). בימים אלה משיק רזרבד קולקציית קפסולה עם צלליות נקיות וגזרות בסיסיות ואלגנטיות הנראות טוב לא רק על צעירות ודקיקות, להיפך, מתאימות מאוד גם לבנות שלושים, ארבעים וחמישים פלוס. רובן בצבע אחד חזק כמו אדום לבנה, אדום יין, לבן שמנת, חום קפה בחלב ובז'. האורך בעיקר מידי.
 

ריזברד

ריזברדצילום: אלכס ליסובסקי


והסגנון מצהיר שהלובשת המודעת לאופנה אבל לא "קורבן אופנה". שהיא מעדיפה איכות על פני טריקים ראוותניים. בין היתר יש לרזרבד מעילים עם חגורות, כיסים וצווארונים רחבים, שמלות מקסי, ותיקים קטנים בצבעים ניטרליים. המחיר ההתחלתי של השמלות: כ-60 שקלים, המחיר ההתחלתי של החצאיות: כ-50 שקלים.