קייט מדגמנת בת מלוכה אמיתית, ומה היתה התגובה של המלכה לפרישתם של הארי ומייגן?

הרוחות בבית המלוכה סערו השבוע מאז הצהרתם הדרמטית של הארי ומייגן כי הם רוצים לצאת לחיים עצמאיים, מאז קייט הספיקה להראות לכולנו איך מתנהלת בת מלוכה אמיתית, ומה אמרה המלכה על הפרישה? כמו דוכסית פרשנות מלכותית במבט אופנתי

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 16/01/20 10:10 יט בטבת התשפ

קייט מדגמנת בת מלוכה אמיתית, ומה היתה התגובה של המלכה לפרישתם של הארי ומייגן?
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

בצל פרשת הארי ומייגן, המכונה ״מגזיט״, ויליאם וקייט יצאו אתמול ליום בעיר ברדפורד שבברקשייר, צפון אנגליה, והראו לעולם, ולבריטים, מה המשמעות של בן מלוכה במאה העשרים ואחת, ועל מה הארי ומייגן מוותרים. 
 


זה לא היה יום יוצא דופן מבחינה מלכותית, אלא יום רגיל למדי. ברדפורד היא העיר בעלת אחוז המהגרים הגבוה ביותר באנגליה, והזוג המלכותי הגיע לבקר ולשמוע על פרוייקטים שמתנהלים לשיפור חיי התושבים בעיר.  ויליאם וקייט לחצו ידיים בעירייה; נכחו בפגישה של פרוייקט שמחזק את הקשר בין סבים ונכדים; פגשו בני נוער שהם מתנדבים מצטיינים; שקשקו שייקים במסעדה הודית שמעסיקה נערים בסיכון; קיבלו עדכון על הקהילה המוסלמית בעיר ופגשו נציגות מפרוייקט למען נשים בהיריון ואמהות צעירות. 




בעניין התלבושת, קייט בחרה בשילוב של פריטים יקרים עם פריטים זולים, וכן שילוב של ישן עם חדש. 

/>


הפריט החדש והיקר מאוד היה מעיל בצבע ירוק-אפור של אלכסנדר מקווין, בעיצוב אישי. המעיל מכיל את כל האלמנטים שהפכו מזוהים עם קייט. השראה צבאית, גזרת איי, צווארון גבוה, כיסים, חגורת מותן ותיפורים. מעיל יפהפה ותפור לעילא. 
בבחירה שספק נעשתה במודע וספק לא, צבע המעיל תאם את התלבושת האחידה של הילדים שקייט פגשה. 



התיק והנעליים הם פריטים מוכרים של קייט. העגילים הם העגילים של Zeen, שעולים כשמונה דולר. היא ענדה אותם, כזכור, במהלך הסיור בפקיסטן. בברדפורד מתגוררת קהילה גדולה של יוצאי פקיסטן, וזו הייתה מחווה עבורם. 



כוכבת היום, ללא כל ספק, הייתה השמלה של זארה. השמלה, שכנראה עוצבה בהשראת קייט עצמה, היא שמלת משבצות מכופתרת באורך מידי, עם שרוולים תפוחים מעט, חצאית קפלים, חגורת מותן וקשר פפיון. שמלה קלאסית לקייט. 
עבור נשות ברדפורד, עיר ענייה למדי, לראות את קייט בשמלה אופיינית עבורה, שהיא מלכותית אך גם במחיר סביר- אין פלא שהשמלה אזלה מהמדפים עוד בטרם קייט חזרה ללונדון. 



אשר להארי ומייגן. מיד למחרת ההכרזה, מייגן טסה חזרה לקנדה, ועושה רושם שהיא לא תחזור לאנגליה בחודשים הקרובים. הארי נשאר בלונדון, ולאחר מספר ימים של הערכות ושמועות, ביום שני השבוע נערכה פגישת פסגה מרובעת: הארי, ויליאם, המלכה והנסיך צ׳ארלס. כל אחד מהנוכחים הגיע בלווית המזכיר האישי, ועושה רושם שהם דנו בעיקר בעניינים כלכליים. 
ויליאם הביע חשש מעומס העבודה שייפול על שאר בני המלוכה, בהתחשב בכך שלמעט הוא וקייט, שאר בני המשפחה כבר מבוגרים. צ׳ארלס הבהיר כי הוא אינו מתכוון לממן את אורח החיים החדש של הארי ומייגן במלואו. המלכה הביעה חשש שהפרוייקטים הכלכליים עלולים לפגוע בתדמית מוסד המלוכה, וכרגע התכנית היא למצוא מתווה שיאפשר לארמון שליטה מסויימת או זכות וטו על רעיונות מסחריים. 
בסופה של הישיבה, פרסמה המלכה הודעה בשמה, מאורע נדיר. 

״היום נערכו דיונים פוריים באשר לעתידו של נכדי ומשפחתו״. 
״משפחתי ואני תומכים לחלוטין ברצונותיהם של הארי ומייגן לפתוח בחיים חדשים כמשפחה צעירה. אף שהיינו מעדיפים שיישארו בני מלוכה במשרה מלאה, אנו מבינים ומכבדים את שאיפתם לחיות חיים עצמאיים כמשפחה, תוך השארותם חלק חשוב ממשפחתי״.
״הארי ומייגן הבהירו כי הם אינם רוצים להשען על מימון ציבורי בחייהם החדשים״. 
״משכך, הוסכם על תקופת מעבר, בה בני הזוג סאסקס יחלקו את זמנם בין אנגליה וקנדה״. 
״על משפחתי לסכם נושאים מורכבים ביותר, והעבודה רחוקה מסיום, אך הוריתי על כך שהנושא ייפתר וההחלטות הסופיות תתקבלנה בימים הקרובים״. 

/>


הרושם המתקבל הוא שהמלכה אישרה את המעבר לקנדה, ושהיא פועלת מתוך דאגה כנה להארי ומייגן, תוך שמירה על האינטרסים של מוסד המלוכה. נימת ההודעה היא עצובה ומאוכזבת, אך אין בה כעס או עונש כלפיהם. 

נעדכן בהתפתחויות כאשר יתפרסמו. 

/>  

לטורים קודמים

רונית בליי וינגרטן כותבת הבלוג שאנז עליזה