איך תראה מייגן מרקל ביום שאחרי הפרישה מבית המלוכה?

איך תשפיע ההצהרה והפרישה הדרמטית של הנסיך הארי ומייגן מרקל מבית המלוכה על הלבוש והמראה המלכותי שלה? באיזה לוקים נראה אותה בהמשך? ומהם החוקים וכללי הלבוש שמהם בורחת מייגן?

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 09/01/20 10:49 יב בטבת התשפ

איך תראה מייגן מרקל ביום שאחרי הפרישה מבית המלוכה?
צילום: shutterstock

בבוקר שלאחר הודעתם המפתיעה של הארי ומייגן על התפטרותם מתפקידיהם כבני מלוכה, עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לתכניותיהם העתידיות. 
אמש, פרסמו בני הזוג הודעה על רצונם ״לעצב לעצמם תפקיד חדש״ במסגרת בית המלוכה, עבורו הם מתכננים שלא לשרת עוד את המלכה והכתר באופן מלא; להתפרנס בעצמם ולחלק את זמנם בין אנגליה וצפון אמריקה. 
 

/>  

במהלך הלילה התפרסם שהארי ומייגן יצאו למהלך מבלי לעדכן מראש איש במוסד המלוכה. המלכה, הנסיך צ׳ארלס וגם ויליאם וקייט, כולם קיבלו את החדשות מערוצי התקשורת. ארמון באקינגהם פרסם הצהרה לפיה הדיונים עם הארי ומייגן נמצאים עדיין בראשיתם, ואף שרצונם מובן, העניינים מורכבים מכדי להפתר במהירות כזו. עדיין לא ידוע היכן הם מתכוונים להתגורר; מהו התפקיד שהם מתכננים; כיצד הם מתכוונים להתפרנס, ועוד ועוד. 
דווח שהמלכה המומה, מאוכזבת ופגועה, והכותרות הבוקר משקפות את ההלם בממלכה הבריטית. 
 


מעבר לפגיעה האישית, מדובר בפגיעה במוסד המלוכה עצמו. במובן מסויים, אף שהם הודיעו על רצונם להמשיך ולשרת את המלכה, הארי ומייגן מתעדפים את עצמם על פני התפקיד. יש שיראו בכך בחירה ראויה להערכה, יש שיראו בכך בחינת זריקת אבן לבור ששתו ממנו. 

בין בני המלוכה והציבור הבריטי מתנהלים יחסי תן וקח. בני המלוכה הבכירים משרתים את הציבור על ידי עבודות צדקה ודיפלומטיה. הציבור מממן חלק מהפעילות של בית המלוכה בעזרת המיסים, ומצפה, בנוסף, גם למידע על בני המלוכה- חתונות, הטבלות ועוד. 
במובן מסויים, בני המלוכה חיים באקווריום, כיוון שחייהם חשופים לעין הציבור.
הארי ומייגן מעוניינים לחשוף רק מידע מסויים, ולנהל את יחסיהם עם התקשורת בצורה אחרת, מה שלא מתאפשר כאשר אתה בן מלוכה ״פעיל״. 

אין ספק שהשנה האחרונה הייתה קשה להארי ומייגן. הם ספגו ביקורת רבה מהתקשורת על החשאיות בכל הנוגע להולדת ארצ׳י; הטיסות במטוסים פרטיים; הטפת המוסר לעם הבריטי הנוגעת בפוליטיקה וכזכור, הרגע שבו הארי הודה בפני העולם על הריב עם ויליאם. 

הארי, שרגיל לחיבוק תקשורתי, התקשה להתמודד עם הביקורת, וחש מותקף בידי העיתונות. בני הזוג אף תבעו מספר גופי תקשורת באנגליה. מייגן התקשתה להסתגל לחיים כבת מלוכה. כשחקנית, היא הייתה חופשיה להביע דעה, לבחור את האג׳נדה שהיא מייצגת ואת המטרות שהיא מעוניינת לקדם. משפחת המלוכה היא ממלכתית, ולכן הכלל הראשון בפרוטוקול הוא המנעות מהבעת דעה פוליטית. 

מייגן התקשתה להסתגל גם מהבחינה האופנתית. טרם נישואיה, היא אהבה מאוד חליפות מכנסיים ושמלות קצרות, והייתה בעלת טעם אופנתי מובחן. 
 


הגרביונים וכיסויי הראש היו עליה למעמסה, והיא התקשתה להתמודד עם הפרוטוקול האופנתי והדרישה, למשל, שלא ללבוש שחור, לא ללבוש ג׳ינס ולא למרוח לק כהה. היא כונתה כאן ״המורדת״ מספר פעמים, כיוון שבניגוד לקייט, היא התקשתה מאוד עם הלבוש וכללי הצניעות המלכותיים. 
גם העובדה שנאסר עליה לקבל בחינם פריטי מעצבים הקשתה עליה ועוררה סערה קטנה, כאשר מותג תכשיטים השתמש בשמה. 
 

הצפי כרגע הוא שהארי ומייגן יבחרו באורח חיים של סלבס אינטליגנטיים, שילוב בין הזוג אובמה ובכירי השחקנים. הם מכירים בכוחם ובעניין שהם מעוררים בציבור, ויוכלו לכתוב ספרים; לעבוד בתשלום עם קרנות צדקה; לפרסם, תמורת תשלום, מטרות הקרובות ללבם; להכנס לעולם העסקים; לקבל חוזי ייצוג עם מותגים, ועוד ועוד אפשרויות כלכליות ופוליטיות שהיו חסומות בפניהם, שכן בני מלוכה אינם רשאים להתפרנס ממקורות חיצוניים ולנהל קריירה, מחשש לניגוד עניינים. 
בנוסף, הארי ומייגן יוכלו לשלוט במידע שהם חולקים עם הציבור. ברצונם, יפרסמו, וברצונם יסתירו. 

כיצד העניינים יתפתחו, האם נראה אותם יותר או פחות ומה היא תלבש? ימים יגידו.