מרכיבים משקפי שמש בחורף? קבלו את החידושים החמים בתחום!

משקפי שמש נחשבים כפריט חובה בקיץ הישראלי בו השמש חזקה מאוד, אבל מה עם השמש השקרנית של החורף בישראל? גם בימי החורף היא צצה מידי פעם ודואגת שהאקססוריז היפה לא ירד לנו מהעיינים. נעמי גוטקינד - גולן עם כל החידושים של משקפי השמש לעונת החורף

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 09/12/19 10:41 יא בכסלו התשפ

מרכיבים משקפי שמש בחורף? קבלו את החידושים החמים בתחום!
צילום: shutterstock

ששניים וחצי ימי גשם, אפילו שבוע שלם, לא יטעו אתכם. מספיק להרים מבט (חמושות במשקפיים מסנני קרינה), אל שמש דצמבר שלנו רוב ימי החודש, כדי להבין שהגנה על העיניים היא כורח הקיים בישראל כל השנה.
לכן אין מה לשאול מדוע התקיימו השקות של קולקציות חדשות של משקפי שמש בתחילת החורף. גם אין צורך להאזין לנביאי הזעם של ההתחממות הגלובלית או להאמין לכל הנאומים בוועידת האקלים במדריד שהתקיימה באחרונה. ולמי שתוהה האם יש מה לחדש בתחום אחרי שכבר ראינו והרכבנו משקפי טייסים ומשקפיים עם תכשיטים, מסגרות עיני חתול ו"עיגולדים" נוסח ג'ון לנון, מנומרים, כחולים, אדומים, ורודים, עם עדשות מדורגות ועדשות אדמדמות, כחולות וירוקות, צהבהבות ושחומות - כן, יש חדש בתחום התוסס הזה.

יבואנית המשקפיים הגדולה דיוק אופטיקס מציעה עכשיו הפתעות הנראות כמו יצירת אמנות - משקפיים שגם "עושים הופעה", גם מלמדים על המודעות האופנתית של אלה שמרכיבים אותם, ואולי גם על חשבון הבנק שלהם. 
אחד המותגים המרשימים ביותר נקרא ג'יג'י סטודיוס (לשעבר ג'יג'י ברצלונה), שהבעלים והמנכ"לית הצעירה והיפיפייה שלו פטריסיה ראמו, הגיעה לארץ כדי להציג את חידושיה. מדובר במסגרות עדינות ובתוכן עדשות בגוונים של אדום, סגול, אפור וכתום-שקיעה וגם חום למי שנרתע מטרנדיות יתר.

צילום: יחצ



בצד המנוגד של הסקאלה, ההיפסטרים ימצאו כאן סדרה בשם LAB, וגם מסגרות מנומרות, מסגרות בצורת עין חתול, שהיו מקובלות בשנות ה-50 ומי שזוכר סרטים מאז, כוכבת הקולנוע אודרי הפבורן הרכיבה כאלה עם מסגרת לבנה ומטפחת ראש גדולה הנקשרת מתחת לסנטר. 

אבל עם כל הכבוד לג'יג'י סטודיוס, שני המותגים שהתאהבתי בהם נקראים דיטה וקלואה. נתחיל במשקפי דיטה לנסייר (Dita Lancier), שארץ הייצור שלהם היא יפן, ויש להם מסגרות שהן סוג של מיזוג בין מזרח ומערב. המעניינת ביותר היא מסגרת עם שתי תוספות שקופות בצדדים (במיקום של המוטות), והן עשויות מטיטניום, זהב 18K, זהב לבן ואצטט יפני.
 

צילום: יחצ


עוד דוגמה לאומנות היפנית המשוכללת הוא המותג MYKITA המשלב טעם מעודן עם חדשנות טכנולוגית: משקפיים ללא הלחמות וברגים ושימוש בפטנט המזכיר את אמנות קיפולי הנייר - האוריגאמי.

משקפיים בעבודת יד עם שמות של רחובות בערי קליפורניה מציע המותג GARRETT LIGHT, בין השאר עם קליפון המתלבש על משקפי הראיה. ובעלי נגיעה שובבית באופיים לא יישארו אדישים לקרויצבר קינדר (KREUZBERG KINDER) –  מותג פרטי של דיוק אופטיקס ששמו לקוח משכונת קרויצברג משכן ההיפסטרים של ברלין. מסגרות פלסטיק עבות בצבעים עזים כמו אדום עגבניה בסגנון שנות החמישים והשישים.
 

צילום: יחצ


אבל כאמור אישית התאהבתי בקלואה (CHLOE), מותג פריזאי של אופנת על שמציע מסגרות דקות ומסולסלות המזכירות עלי כותרת, נשיות ומעודנות. 
 

צילום: יחצ



הצעה שלי לפני שקונים, לבדוק בחנויות המשקפיים המובחרות גם מותגים מפורסמים נוספים כמו יוז'י יאממוטו, פול סמית, הנרי ז'וליין, להזכיר אחדים.
יבואנית פעילה מאוד אחרת היא אירוקה שהשיקה באחרונה את הקולקציה של מארק ג'ייקובס לחורף 2020. גייקובס הוא מלך התיאטרליות של עולם האופנה, מעצב ניו יורקי שמקפיד על שילובים קיצוניים וסולם צבעים שאי אפשר להתעלם ממנו, כמו ורוד, סגול, אדום, צהוב וכחול. הכי בולטת לטעמי היא מסגרת פלסטיק משובצת נצנצים בשילובי צבעים ירוקים וורודים, אבל יש לו גם משקפיים ללא מסגרת עגולים או אובליים עם עדשות צבעוניות ובאחד הדגמים החדשניים מופיע הלוגו מארק ג'ייקובס במרכז העדשות בצבעים זרחניים.

צילום: גיל חיון