מה הצבע הכי מדויק לך? בואי לגלות את סודות הגוונים

ראית בגד יפה? מדדת אותו ואהבת את הגזרה אבל משהו בכל זאת לא מסתדר עלייך, לא מחמיא עד הסוף, אולי זה צבע הבגד שלא מתאים לגוון העור שלך. לכל אחת גוון שונה שאליו יתאימו פריטי לבוש בצבעים שונים, הסטייליסטית טליה שושן עם הטיפים איך להתאים את צבע הבגד לגוון עורך

חדשות כיפה טליה שושן 19/11/19 10:46 כא בחשון התשפ

מה הצבע הכי מדויק לך? בואי לגלות את סודות הגוונים
צילום: shutterstock

תתארו לעצמכם אותנו חיים בעולם שכולנו דומים, כולם דומים לכולם, השיער העיניים וגוון הפנים, הכל דומה, מאוד דומה. אחד הדברים הכי יפים באנושות הוא השוני, אנחנו לא דומים וטוב שכך, עדיין במקומות מסויימים יש אחידות כלשהי, לדוגמא הצבעים הנפוצים באירופה- הם הבהירים ובמדינות ערב הם כהים, יש יבשות שבהן רוב האוכלוסיה כהת עור. אבל אם אנחנו חוזרות רגע לישראל אפשר לומר שמכל הגלויות שהתקבצנו הגיוון עשה פה מאוד שמח.
 

צילום: shutterstock


שני הדברים העיקריים בסטיילינג הם מבנה הגוף והתאמת צבעים כמובן שיש עוד נושאים רבים אבל בואו רגע נעשה זום אין על אחד מהם: התאמת צבעים. גם כאן בעצם יש שני נושאים שהם התאמת הצבעים בין פריטי הלבוש השונים (נדבר על זה בטורים הבאים) והתאמת צבעים לפי גוון פנים.  
ישנם שישה טיפוסים:

קרה- מאוד בהירה, כמעט אין כאלה בארץ. בהירה- בלונדינית, בהירת עור והרבה פעמים גם בהירת עיניים. עמוקה- כהת עור. צלולה- שיער כהה פנים בהירות, ממש שלגיה. חמה- ג'ינג'ית, מעורבת- קצת מכל דבר.

בהירה

צילום: shutterstock


אז האם לכל אחת מתאים צבע אחר? לא, לכולן מתאים הכל אבל מה שכן צריך לדעת להתאים זה את הגוון הנכון.  

מכירות את זה שאתן אוהבות אדום, וקונות ממנו הרבה ולפעמים יוצא שאתן מודדות פריט ומשהו לא מסתדר לכן בעין? זה מאוד יכול להיות הגוון, לבהירות זה יכול להבליט את האדמומיות אבל בורדו לעמת זאת יכול להיות להן מעולה, הכל תלוי בגוון המדויק שיעשה להן הכי יפה. 

אם את צלולה - יהיה לך מאוד יפה צבעים של אדום צהוב סגול, ופחות הגוונים שלהם. ואם את חמה – צבעי שלכת יחמיאו לך מאוד!
 

כהת עור

צילום: shutterstock


אז קבלו ממני כמה כללים שיכולים לעזור לכן בהתאמת צבעים ואז הכל יהיה פשוט יותר:

  • כל עניין הצבעים והגוונים מתייחס לפריטים שמונחים קרוב לעור הפנים, לכן חולצה ומטפחת בחלק הרחוק מהגוף פחות קריטי מידת ההתאמה שלהן לגוון עורכן.
  • כחול וג'ינס הם שני הצבעים שיתאימו לרוב לכולן כהות בהירות עמוקות וצלולות.
  • אין צבע שלא מתאים לי יש גוון שלא מתאים לי, ורוד בזוקה וורוד בהיר כל צבע יכול לתת תוצאה אחרת שתהיה מחמיאה או פחות מחמיאה בהתאם לגוון עורך, כל מה שאת צריכה זה למצוא את הגוונים המחמיאים והמתאימים יותר לך.
  • אם מדדת בגד אהבת את הגזרה ומשהו לא מסתדר, בדקי אולי הצבע לא נכון עבורך

אז איזה גוון את? ואיזה צבעים הכי מתאימים לך? אשמח לשמוע מכן!

לטורים נוספים

טליה שושן
סטייליסטית אישית ומעבירה סדנאות סטיילינג לנשים ונוער 0528908660