כשלג ילבינו: המלתחה הלבנה ליום כיפור

חולצות, שמלות וחצאיות לבנות לרוב נחשבות כלא מחמיאות או משמינות, אבל בתקופת החגים ולקראת יום כיפור חנויות הבגדים שוברות את הסטיגמות ומייצרות מגוון של פרטי לבוש ואופנה בצבע הלבן, הטהור והנקי שיכניס אתכן לאווירת החג

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/10/19 11:17 ד בתשרי התשפ

כשלג ילבינו: המלתחה הלבנה ליום כיפור
צילום: shutterstock

הצבע הלבן נחשב במסורת היהודית לחגיגי או מקודש או שניהם, מאז ציוותה התורה על הכהן הגדול ללבוש בגדים לבנים ביום הכיפורים, דרך בגדי הלבן שלבשו המחוללות בכרמים בט"ו באב, ועד ימינו כאשר בעזרת נשים בזמן תקיעת השופר בראש השנה ובזמן אמירת קול נדרי בליל יום הכיפורים הלבן שולט – בבגדים, בנעליים, בכובעים ובצעיפים. מה שחיזק את הקשר בין הלבן לחגי תשרי דווקא, כמסמל היטהרות מעוונות וחזרה בתשובה, הוא הפסוק בנבואות ישעיהו (פרק א' פסוק י"ח) : "לכו נא וניווכחה יאמר ה' – אם יהיו חטאיכם כשנים – כשלג ילבינו". שנים הוא צבע אדום, המסמל גם חטאים. 
במחלקות נשים בחנויות הביגוד וההנעלה בארץ לא רואים במהלך השנה הרבה לבן. יש לכך סיבות רבות, ביניהן הסטיגמה של הלבן כ"משמין" או כ"מחוויר". אבל בימים אלה, חל שינוי גם בחלונות הראווה וגם על הקולבים וזו ההזדמנות להצטייד במלתחה לבנה. הנה מבחר קטן מתוך מאות דוגמאות שראיתי.

צילום: אסף לוי

 

ברשת O&H ניתן למצוא שמלות לבנות, חצאיות מתרחבות וחולצות תחרה לבנות עם שרוולים תפוחים. וגם סריגים דקיקים. המחירים נוחים. המחיר ההתחלתי של החצאיות והשמלות הוא כ-90 שקלים. 
 

צילום: טל טרי


ב-90 הסניפים של רשת האופנה תמנון המתהדרת במחירים נוחים לכל כיס, יש בגדי נשים, ילדות ונערות מבדי כותנה, פשתן, ריב, ויסקוזה, קרפ , פרנצ' טרי ועוד, מאקסטרא סמול עד אקסטרא-אקסטרא לארג', בעשרות בודדות של שקלים. קצרים. בין הפריטים הבולטים שמלות וחצאיות בגזרת מעטפת, ושמלות ארוגות.

צילום: תמנון

 
ברשת  Reserved בקניון איילון בקניון גבעתיים שגם המחירים שלה נוחים (מחיר התחלתי של השמלות הוא כ-60 שקלים), מצאתי חולצה לבנה קצרת שרוולים עם סלסולים לקישוט. חלק גדול מהבגדים האלה שואב השראה מתחילת המאה העשרים כמו לדוגמה שמלות סאטן מכסות ברכיים עם שרוולים תפוחים. 

סטודיו שחרית

סטודיו שחריתצילום: לי אגמון

בבית האופנה טליה שבו ניתן למצוא בגדים עד מידה 50 יש חולצות לבנות עם מחשוף וי ואפילו חצאיות לבנות צרות. מומלץ להזמין באתר ולזכות בהנחות משמעותיות. למשל 215 שקלים במקום 359. 
לתינוקות ופעוטות יש בגדים לבנים כל השנה, וברשתות קרטרס- אושקוש ו-H&O ברחבי הארץ יש עכשיו מבחר חגיגי של שמלות "מסתובבות" משיפון, סרפנים, קרדיגנים דקים, אפילו בגדי גוף עם פפיון או שלייקס. השמלות החגיגיות עולות החל מכ-100 שקלים.

גם סנדלים לבנים ניתן למצוא די בקלות ברוב הרשתות והמותגים, אבל לקראת החגים משכו את תשומת לבי נעל סירה צחורה וחלקה ברשת ליידי קומפורט שהנעליים בה הן במידות 37-41 ועולות בין 99 ל-390 שקלים ונעל סירה לבנה לילדות ברשת גלי המכונה גם נעל בובה, עם פפיון סרט. המחיר ההתחלתי של נעלי בובה בגלי הוא כ-80 שקלים.

צילום: קורל סילקו

צילום: אסף לוי