התנשאי לי? טבעות האירוסין של הדוכסיות!

מאז שהצטרפה לבית המלוכה, הפכה קייט מידלטון למכתיבת טרנדים רשמית, ועם הצורך בהקפדה על קוד הלבוש המלכותי, הפכה למודל גם עבור המגזר הצנוע. עם הצטרפותה של מייגן, זו הזדמנות ללמוד משתיהן כמה עקרונות סטיילינג מלכותיים. טור מיוחד לט"ו באב

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 15/08/19 10:20 יד באב התשעט

התנשאי לי? טבעות האירוסין של הדוכסיות!
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

כל חתונה מתחילה באירוסין, וכל אירוסין מתחילים בטבעת.
המסורת של הענקת טבעת אירוסין מהחתן לכלה הייתה נדירה ביותר עד המאה ה-19. ב-1837, ירשה את הכתר האנגלי המלכה ויקטוריה, שהייתה אז רווקה בת 18.
אחת השאלות החשובות ביותר בבית מלוכה היא שאלת הדור הבא, ועל ויקטוריה הופעל לחץ רב להתחתן, ולהתחתן ״נכון״, כלומר עם מועמד מלכותי מתאים, שיהיה נכון גם מבחינה פוליטית ויסייע לבצר את מעמדה בעולם, ובתוך בריטניה. 

/>
ויקטוריה בחרה בבן דודה, הנסיך אלברט. הייתה זו אהבה ממבט ראשון. כיוון שהיא הייתה בכירה ממנו- היא הציעה לו נישואין, ובמו ידיה הפכה לאחראית למסורות חתונה שממשיכות עד היום. 
אחת מהן היא טבעת האירוסין. 
כאשר ויקטוריה ואלברט התארסו, הוא העניק לה טבעת זהב ומשובצת יהלום, אבני רובי ואמרלד. מכאן והלאה, טבעת האירוסין הפכה לחלק בלתי נפרד ממסורות האירוסין והחתונה של בית המלוכה הבריטי. בשנים שחלפו מאז ויקטוריה, התקשורת התפתחה, והכלל ש״מלך צריך להיראות״ נכנס לתוקף. האירוסין המלכותיים כוללים כיום גם תה עם המלכה, מסיבת עיתונאים, יום צילומים וריאיון טלוויזיוני.

בנובמבר 2010, הודיע צאצא של המלכה ויקטוריה, ויורש לכתר, הנסיך ויליאם, על אירוסיו לבת זוגו הותיקה, קייט מידלטון. במהלך חופשה זוגית בקניה, ויליאם הסתובב עם אוצר בכיס, ובשלב מסויים כרע ברך ושלף עבור קייט את אחת הטבעות הכי מדוברות בעולם, טבעת האירוסין של אמו המנוחה, הנסיכה דיאנה. הטבעת מורכבת מאבן ספיר במשקל שנים עשר קאראט, מוקפת ארבעה עשר יהלומים ומשובצת בזהב. לאחר שנפטרה, ויליאם והארי חילקו ביניהם את תכשיטיה, והארי בחר את הטבעת לעצמו. עם זאת, האחים הסכימו שמי מביניהם שיתארס ראשון, יקבל את הטבעת עבור ארוסתו. 

למסיבת העיתונאים והריאיון, ויליאם וקייט תיאמו צבעים עם הטבעת. קייט לבשה שמלת מעטפת כחולה עם חצאית מתרחבת של בית האופנה הבריטי איסה, שאזלה מהמלאי תוך שעתיים. ויליאם לבש גם הוא חליפה כחולה.

בזמן שהצלמים צילמו את הטבעת מקרוב, הוא נאלץ לייצב את ידה של קייט, שרעדה מהתרגשות. בריאיון הוא הסביר, שהוא בחר להעניק לקייט את הטבעת של דיאנה, כדרך לוודא שדיאנה תהיה חלק מהחתונה וההתרגשות הנלווית אליה. 

בדיוק שבע שנים אחר כך, בנובמבר 2017, הגיע תורו של הארי להציע נישואין למייגן מרקל. הם היו בבית שלו בארמון קנסינגטון וצלו עוף בתנור, ולפתע הארי כרע על ברך אחת ושאל את השאלה הגדולה. את הטבעת הוא עיצב בעצמו, יחד עם תכשיטני הכתר קלייב אנד קופמני. הוא בחר בעיצוב של שלושה יהלומים. המרכזי, הגדול שבהם, הוא יהלום רבוע שנכרה בבוטסוואנה, שם הארי ומייגן בילו יחד בחופשה. שני היהלומים ששובצו בצדי היהלום המרכזי, היו שייכים לדיאנה. הטבעת כולה שובצה בזהב צהוב. למסיבת העיתונאים, שנערכה בגני קנסינגטון, מייגן בחרה במעיל לבן מאת החברה הקנדית ליין, ומתחתיו לבשה שמלה ירוקה של המותג האיטלקי פארוש. שום אופנה בריטית בינתיים, בניגוד לקייט.

ולאחר מכן, יום הצילומים. הזוג בחר בצלם האופנה אלכסיי לובומירסקי. מייגן הפתיעה בשמלה בשווי 56,000 ליש״ט של בית האופנה הבריטי ראלף אנד רוסו, ומעבר לשווי, ההפתעה הייתה גם בצבע: שחור בעיטורי זהב עבודת יד. החלק העליון של השמלה היה שיפון, וחלקה התחתון היה קפלים שנוצרו גם הם בעבודת יד. 


ולבסוף הנה כמה טיפים עבורכן לשמלת אירוסין באדיבות הדוכסיות: 

לבשי את הצבע והגזרה החביבים עלייך. קייט לובשת המון כחול, מייגן הרבה ירוק. הצבע שהכי מחמיא לך ביומיום יהיה נהדר גם לשמלת האירוסין שלך, וכך גם הגזרה. לבן על גווניו הוא תמיד אפשרות נהדרת. את הכלה. בחרי גוון שמחמיא לך וגורם לך להיראות זוהרת ולא חיוורת, עניין של ניסוי וטעייה בחנות. צבע חלק עדיף על הדפס, כי הוא קלאסי יותר ומשדר אלגנטיות. ואם בחרת שחור, שילוב של מרקמים (סוגי בד שונים), עיטורים ותכשיטים ישדרגו אותו פלאים.

ולבסוף, הכי חשוב, שיהיה במזל טוב!

לטורים קודמים