הבוקר שאחרי: איך מסירים מהבגדים ריח של עשן?

אם חגגתם ל"ג בעומר, שרפתם מרשמלו בתוך האש ורקדתם סביב המדורה כנראה שסיימתם את הערב עם בגדים מסריחים מעשן | שלב אחרי שלב - כך תיפטרו מריח העשן בבגדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 08:43 יח באייר התשפד

הבוקר שאחרי: איך מסירים מהבגדים ריח של עשן?
ל"ג בעומר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בין אם חגגתם ל"ג בעומר אתמול (שבת) ובין אם רק היום תשבו סביב המדורה ותנשנשו מרשמלו שרוף, כנראה שסיימתם או תסיימו את הערב מלאים בריח של עשן. אם תזרקו את הבגדים ישר למכונה הם עלולים להדביק את הבגדים האחרים בריח המדורה, והדחיסות בפנים לא תאפשר להם להתאוורר מספיק. הנה מה שאתם צריכים לעשות כדי להיפטר מהריח.

1. לפני הכביסה: תלו את הבגדים בחוץ ותנו להם להתאוורר במשך יום או יומיים. לאחר מכן הניחו את הבגדים בשקית ניילון אטומה או בקופסה עם סודה לשתייה והשאירו אותם כך במשך כמה ימים, אחרי ששפשפתם את כתמי העשן היטב. אם לא בא לכם לחכות, מלאו אמבטיה במים חמימים, הוסיפו כוס חומץ לבן והשרו את הבגדים לשעה בלבד.

2. הכביסה: הפרידו את הבגדים עם ריח העשן והבגדים האחרים. השתמשו בחומרי ניקוי חזקים, המיועדים להעברת ריחות קשים, והוסיפו סודה לשתייה או חומץ שיחזקו את החומר. אחרי שהמכונה סיימה את כל הפעולות שלה, הפעילו שטיפה נוספת כדי להיות בטוחים שכל הריח עבר לגמרי.

3. אחרי הכביסה: למקרה שעוד נשאר מעט ריח, כדאי לייבש את הכביסה בחוץ ולא במייבש, כדי לאוורר את הבגדים פעם נוספת. אם אחרי כל הפעולות הריח עוד נשאר, הכניסו את הבגדים שוב למכונה.