ראיון לירון גושן משיקה קולקציה חדשה של ג'לביות ולא מפחדת שיקראו לה "אשתו של נתן גושן"

לירון גושן עיצבה קולקציה של ג'לביות כמו במרוקו, אבל לא שכחה להוסיף נגיעות מודרניות. עם מותג חדש וצנוע לזכרו של אביה המעצבת הצעירה לא מפחדת שידברו על בעלה הזמר, אבל בטוחה שהיא לא הולכת להיות בצל שלו | ראיון

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 17/04/24 16:25 ט בניסן התשפד

לירון גושן משיקה קולקציה חדשה של ג'לביות ולא מפחדת שיקראו לה "אשתו של נתן גושן"
איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ, צילום: שי פרנקו, בן פלחוב

אם בקרוב תתחילו לראות בנות צעירות מתהלכות ברחובות ארצנו כשהן לבושות ג'לביות מסורתיות - תדעו שהאחראית לכך היא לירון גושן. אשתו הצעירה של הזמר נתן גושן, רק בת 24, השיקה השבוע את מותג האופנה החדש שלה "ARMAND". השם, היא מספרת בשיחה עם "חדשות כיפה", הוא שמו של אביה ז"ל. "הוא היה מקור השראה מאוד גדול בשבילי", משתפת גושן, "אחד הדברים שהכי חשובים לי זה שהמותג יהיה לעילוי נשמתו, שכל מי שתזכה לשים ג'לביה - כל צניעות שמישהי לוקחת על עצמה - זה יהיה בשבילו ולמענו".

העבודה על המותג החדש החלה לפני כשלוש שנים. "רציתי להתלבש יותר צנוע, התחלתי לחפש בחנויות ולא כל כך מצאתי משהו שאני מתחברת אליו", היא מספרת. השורשים המרוקאים עליהם גדלה בבית אבא והלבוש המסורתי הביאו את גושן לרעיון היצירתי. ובכל זאת, כבחורה בשנות העשרים המוקדמות לחייה, עוד לא ידעה מאיפה להתחיל. "אני לא יודעת לצייר או לשרטט, אבל הייתה לי בראש תמונה מובהקת של איך אני רוצה שזה ייראה. רציתי לקחת את האותנטיות העתיקה ולהכניס לתוכה משהו מודרני". אחרי חיפושים רבים וניסיונות עם תופרות, היא מצאה את התופרת המדויקת שהגשימה את החלום.

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ צילום: שי פרנקו, בן פלחוב

"זה מתאים גם לארוחת ערב עם חברים וגם לפגישה עסקית"

ג'לביות הן לא לבוש שגרתי כל כך, בטח בישראל. את רואה בנות הולכות עם זה ביום יום?

גושן אפילו לא מהססת לפני שהיא משיבה בהתלהבות. "אני מאמינה ברמות במותג הזה, אני עומדת מאחורי כל ג'לביה וג'לביה שהוצאתי. אני חושבת שזה לגמרי יכול להיות אופנה חדשה. זה מתאים לבנות שאוהבות להתלבש וגם להרגיש בנוח. אפשר לשים את זה לכל כך הרבה אירועים - בריתות, חופשות, ארוחת ערב עם חברים ופגישה עסקית".

המחירים לא זולים. 1,500 שקל על שמלה לארוחת ערב עם חברים?

"אני מבינה את השאלה הזאת", היא מודה, "כשניגשתי לזה לא ידעתי יותר מדי על בדים ועל העולם הזה. כשהגעתי לחנויות בדים הבנתי את הפער המשמעותי בין בד זול לבד איכותי ויקר ברמה הכי גבוהה שיש. אלו בדים איטלקיים, לא התפשרתי על שום דבר ולכן המחיר גבוה יותר. בנוסף לזה אני מייצרת הכל כאן בארץ, זה מאוד חשוב לי - בטח בתקופה הזאת. זה לא במפעלים, יש תופרת אחת שעובדת על כל הג'לביות האלה".

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ צילום: שי פרנקו, בן פלחוב

"זאת זכות מבחינתי להיות אשתו, אבל זה לא יהיה בצילו"

גושן מוסיפה: "צריך גם לקחת בחשבון שמותג שנפתח לא מדבר לכל הקהלים. אני יודעת שאם אעשה את הבדים פחות איכותיים, אני יכולה למכור הרבה. אבל האם שווה לי להתפשר על החזון? גם אני באתי ממקום נורא פשוט ולא היו לי כל המותרות בעולם, אבל כשרציתי באמת הרשיתי לעצמי לעוף ולקנות משהו אחד יוקרתי. אבל אני מבינה שלא כל אחת יכולה להרשות לעצמה, אולי בהמשך".

המעצבת הצעירה לא חוששת שיקראו לה "אשתו של נתן גושן". "קודם כל, זאת זכות מבחינתי להיות אשתו, וגם נקודת הפתיחה הזאת היא זכות", היא ממש לא מכחישה, "כמובן שזה מקל עליי מבחינה שיווקית, אבל ידעתי שזה לא יהיה בצילו. יש מאחורי המותג הזה לב ונשמה. בעלי הוא חלק מהדבר הזה, אז גם אם יקשרו את זה אליו זה מדהים".

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ

איפור: שחר שבו, שלומית זקן שמואל, שיער: שמעון עזיזאדה, גל בן ציון, תכשיטים: דייב שוורץ צילום: שי פרנקו, בן פלחוב

"השליחות שלי בעולם"

השניים נשואים כבר ארבע שנים, הורים לבת אמיליה, אך זו הפעם הראשונה שבה גושן מצטרפת לאור הזרקורים. כשאני שואלת אותה אם זה היה הרצון שלה מלכתחילה, התשובה שלה מתפצלת לשתיים. "מצד אחד, מאז שאני קטנה אני שרה ורוקדת מול המראה, אז זה כן בוער בי. מצד שני, אם הייתי רוצה הייתי כבר משתפת יותר ומשקיעה באינסטגרם, העדפתי להישאר בצד ולהחליט עם מה אני רוצה לצאת החוצה. לשנינו יש את המקום שלנו, נתן כבר מכיר את העולם הזה וכולם אוהבים אותו ואני שואבת ממנו הרבה השראה, וגם אני לאט לאט אראה את מה שה' ביקש ממני לקיים - את השליחות שלי בעולם".

הילדה הקטנה מעכו האמינה שיום אחד יהיה לה מותג משלה?

"כן. תמיד הייתה בי תחושה חזקה שאני רוצה לעשות דברים גדולים בעולם, ואני מקווה ומאמינה שזאת רק ההתחלה".