התופעה הכי מטרידה בחורף: 5 דרכים להתמודד עם עור יבש

לא מעט אנשים סובלים מתופעה של עור יבש בעונה הקרה, הכוללת גירודים, קילופים ולפעמים אפילו כאב קל. מותג הקוסמטיקה הבינלאומי WELEDA מעניק 5 טיפים להימנעות וטיפול בעור יבש

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 12:41 ה בטבת התשפד

התופעה הכי מטרידה בחורף: 5 דרכים להתמודד עם עור יבש
עור יבש, צילום: movchanzemtsova,Shutterstock

עם בואו של החורף, מגיעה גם תופעת העור היבש. אלו הסובלים ממנה, נאלצים להתמודד עם גירודים, קילופים, נראות חיוורת, סדקים ולעיתים אף כאב קל. נהוג לחלק את סוגי העור ל-4 סוגים: עור יבש, שמן, רגיש ומעורב. אם במהלך כל השנה העור לא יבש ואין תסמינים כמו אדמומיות, קשקשים, גירודים, וחוסר ברק, כנראה שמדובר בתסמינים של עור יבש עונתי.

מותג הקוסמטיקה הבינלאומי WELEDA, החלוץ העולמי והיצרן הגדול בעולם לקוסמטיקה טבעית אורגנית, מעניק טיפים ועצות להימנעות וטיפול בעור יבש.

1. רצוי להימנע מאמבטיות ומקלחות חמות וארוכות. אלו עלולות לגרום לשטיפת השמנים הטבעיים המגנים על העור. רחצה במים חמימים או פושרים מומלצת למניעת עור יבש.

2. מומלץ להשתמש בסבונים מרכיבים טבעיים, ללא חומרים כימיים העלולים לייבש את העור (SLS, סולפטים ועוד).

3. חשוב לשמור גם בחורף על עור הפנים מפני קרינה ומפני התייבשות ולשמור על איזון הלחות בו על מנת להאט את קצב הזדקנות העור ולהפחית היווצרות קמטים וכתמים לאורך זמן.

4. מומלץ להימנע מלצאת ביום קר ללא קרם לחות עשיר, כיוון שמזג אוויר קר מייבש את העור במהירות.

5. לפני השינה: מרחו קרם לחות עשיר וקרם עיניים כחצי שעה לפני כניסה למיטה. בזמן מריחת הקרם חשוב לעסות את העור בעדינות ולא לשפשף.

הטיפול בעור יבש חשוב הן בשל האפקט האסתטי והן בגלל אי הנוחות והכאב הנגרמים כתוצאה מיובש בעור. ספיחת לחות מהסביבה ועידוד תהליך החלפת העור היבש בחדש הן אבני היסוד לשמירה על מרקם עור בריא, רך, גמיש ושלם ללא סדקים. חשוב להשתמש במוצרי טיפוח ייעודיים לטיפול בעור יבש שהוכחו כמונעים ומטפלים בעור יבש.